[Debian] Sun JDK installeren zonder X11

Pagina: 1
Acties:

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 21:59
Goeiemiggel. Graag zou ik via apt de java sun jdk installeren.
Ik draai debian etch zonder grafische schil en dat wil ik graag zo houden.
Nu heeft deze package een dependency naar libx11. Ik vroeg me af of ik dan toch nog via apt deze meuk zou kunnen installeren zonder dat libx11 ook mee wordt geinstalleerd.

Mocht dat niet mogelijk zijn wordt het denk ik een handmatige installatie.
Reacties en eventuele suggesties welkom. :)

Pwnd

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:48

momania

iPhone 30! Bam!

it depends on libx11-6. That is *not* X, just the libraries required
to forward x11. So that you could forward java x11 stuff from this box
to some other box that is actually running X. this all assumes you're
trying to install sun-java6(5?)-jdk.
Gewoon die dependency erbij installeren dus, geeft je geen hele X omgeving ;)

Vergeet niet dat je java wel in headless mode moet draaien zonder X :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Donderwolk
Ok, dankje. Ik dacht dat er ook meteen een complete grafische schil mee werd geinstalleerd.
Ik ga het ook draaien zonder hoofd. Het is voor tomcat en headless azureus.

Maar omdat ik die hele X11 niet ga gebruiken zou ik hem liever weglaten. Zou dat evt kunnen?

[ Voor 22% gewijzigd door Donderwolk op 06-02-2008 13:53 ]

Pwnd

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:48

momania

iPhone 30! Bam!

Je zou 'm misschien achteraf weer kunnen verwijderen, maar ik denk niet dat je onder die dependency uit kan tijdens installatie.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Donderwolk schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:50:
Maar omdat ik die hele X11 niet ga gebruiken zou ik hem liever weglaten. Zou dat evt kunnen?
Dan kan je ook delen van de Java 2D libraries niet gebruiken, omdat die er op dependen. Weet je zeker dat je dat wilt? Het zou niet de eerste server zonder X11 zijn die wel plaatjes resized alvorens ze het web op te spugen. Dat kan je zonder die lib vergeten.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Donderwolk
Confusion schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:16:
[...]

Dan kan je ook delen van de Java 2D libraries niet gebruiken, omdat die er op dependen. Weet je zeker dat je dat wilt? Het zou niet de eerste server zonder X11 zijn die wel plaatjes resized alvorens ze het web op te spugen. Dat kan je zonder die lib vergeten.
Daar heb je een goed punt. Ik denk dat ik hem dan maar gewoon ga installeren. Via apt heeft mijn voorkeur omdat ik het dan gemakkelijk up-to-date kan houden. Bedankt voor jullie input.

Pwnd

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10

deadinspace

The what goes where now?

Donderwolk schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:50:
Ik ga het ook draaien zonder hoofd. Het is voor tomcat en headless azureus.
Waarom wil je dan de jdk installeren? Is de jre niet voldoende? Die depend volgensmij niet op libx11.
Niet als je het Debian package van sun-java6-jdk wil gebruiken. Het is een depend, en die kun je alleen overriden met dpkg --force-depends, maar dat is doorgaans vragen om problemen of op zijn minst ongemak.
Confusion schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:16:
Dat klopt volgensmij niet. Om te beginnen biedt libx11 voorzover ik weet dergelijke operaties (resizen e.d.) niet; het is alleen een interface naar X servers.

Bovendien kunnen libraries als libgd het ook zonder libx11.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt de jdk bij Sun zelf downloaden ipv de apt package te gebruiken. Die zeurt er als 't goed is niet om.

Anyway, je kunt net zo goed libx11 er op zetten. Moet 't voor je java package niet, dan wel voor iets anders. En het is idd alleen een lib, geen volledige X install.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
deadinspace schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:44:
Dat klopt volgensmij niet. Om te beginnen biedt libx11 voorzover ik weet dergelijke operaties (resizen e.d.) niet; het is alleen een interface naar X servers.

Bovendien kunnen libraries als libgd het ook zonder libx11.
Gaat erom dat de awt libraries die met java worden meegeleverd linken tegen libx11 voor de weergave ervan. Aangezien je een library link error krijgt op de awt plugin kan je heel awt niet gebruiken zonder libx11 (en libXext en meer van dat soort libs).

• Donderwolk
deadinspace schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:44:
[...]

Waarom wil je dan de jdk installeren? Is de jre niet voldoende? Die depend volgensmij niet op libx11.
Nee ik wil straks ook nog kunnen compilen. Ik heb nu iig de jdk package via apt geinstalleerd en dat draait verder prima.

Pwnd

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

_JGC_ schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:41:
Gaat erom dat de awt libraries die met java worden meegeleverd linken tegen libx11 voor de weergave ervan. Aangezien je een library link error krijgt op de awt plugin kan je heel awt niet gebruiken zonder libx11 (en libXext en meer van dat soort libs).
Precies. Ik weet het ook alleen maar omdat ik er een keer tegenaan gelopen ben, toen de hoster van een klant de nieuwe machine voldoende netjes geinstalleerd had om het probleem tegen te komen :>.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1