Toon posts:

Onbekend ISRA punt hoe ADSL aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

Ik ben onlangs gewisseld van kabelinternet naar ADSL (Telfort) na 6 weken heb ik eindelijk mijn doe-hetzelf-pakket gekregen. Na het lezen van de handleiding ben ik opzoek gegaan naar mijn ISRA punt, tot mijn verbazing heb ik geen van de beschreven ISRA punten. Nu woon ik hier niet nog niet heel lang en heb ik nooit een kpn aansluiting gehad dus heb ik er ook nog nooit opgelet/naar gezocht.
Ik hoop dat iemand mij misschien kan uitleggen hoe ik mijn adsl het beste kan aansluiten, bijgevoegd een foto van het kastje(waarvan ik denk dat dit mijn ISRA punt is) wat bij mij in de muur zit.
http://fotosop.nl/foto/06022008234.jpg-8200.html
alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 11:47 ]

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Zoek eens op "stap 58" met google. Er zijn wel wat mensen met vergelijkbare aansluitingen geweest. Ik weet niet meer precies hoe je het moet aansluiten.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=17478 moet je volgens mij op weg helpen. Jouw aansluiting is blijkbaar een verouderd ISRA punt.

Ik weet haast zeker dat zo'n zelfde aansluitpunt-vraag al eerder hier is langsgeweest, maar kon het zo snel niet terugvinden...

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!!

Ik heb zelf ook al even op tweakers gezocht maar kwam niet exact dezelfde aansluiting tegen.
Denken jullie dat wanneer ik de blauwe en rode draad van een standaard telefoonkabel(2-aderig) aansluit op de rode en blauwe draad (welke zich bevinden in de cirkel), mijn adsl het zou moeten doen? Zoals je kunt zien komt elke kleur twee keer voor in de cirkel, maakt het uit welke ik pak?

bedankt!!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Voor zo ver ik heb kunnen beoordelen aan de hand van de google-resultaten zou je jouw rood-blauw moeten aansluiten op de twee rode of de witte en de bijbehorende transparante of de zwarte en de bijbehorende transparante.

Verwijderd

Topicstarter
dat zijn inderdaad ook de draden die naar beneden lopen, die jezelf kan inklemmen tussen de boutjes. het kapje wat er overheen valt heeft ook een uitsparing aan de onderkant. Dus waarschijnlijk moet het inderdaad zo aangesloten worden.

Ik heb de 20mb lijn van telfort besteld, denken jullie dat deze aansluiting geen nadelig invloed heeft op mijn download snelheid?

Verwijderd

Topicstarter
Gisterenavond heb ik wat combinaties geprobeerd en na wat proberen is het inderdaad gelukt om een signaal te krijgen met de witte/zwarte en transparante draden (de exacte combinatie weet ik niet meer). Heel erg bedankt!!

Aangezien ik bij mijn installatiepakket(telfort 20mbit) het zyxel modem zonder wireless besteld heb, wilde ik mijn wireless router (sitecom 54g) hierop aansluiten. Na wat instellingen te hebben veranderd (DHCP uitgeschakeld in de sitecom wireless router en statisch ip adres gegeven, verder heb ik het gateway adres ingevuld van mijn zyxel modem) werkt alles.
Alleen niet nabehoren. Ik heb wat snelheidstests gedaan maar ik kom niet boven 5mbit uit, terwijl ik +/-20mbit zou moeten halen. Ik verdenk het oude isra punt hiervan, dus heb ik kpn gebeld. Kpn vertelt dat zij de opdracht moeten ontvangen van de adsl aanbieder om het oude punt te vervangen, dus van Telfort. Dus telfort gebeld, na een half uur in de wacht te hebben gestaan ("meer dan 9 wachtende voor u") heb ik mijn verhaal uitgelegd. Omdat mijn aansluiting werkt wil telfort niks voor mij doen, zij willen geen opdracht naar kpn geven om bij mij het isra punt te laten vervangen. Verder vertelden zij mij dat ik maximaal 12mbit kan halen op mijn lijn, omdat ik meer dan 1000 (1357)meter verwijderd zit van de aansluiting, hierboven gaat de snelheid drastisch omlaag. Ik vertelde dat, voordat ik mijn abonnement afsloot, de postcodecheck op hun website gedaan had en tussen de 18-19 Mbit uitkwam. Mij werd verteld dat de postcodecheck niet zo nauwkeurig is. Mede op basis hiervan bestel je toch het abonnement??
Na een heel ververvelend gesprek heb ik KPN weer gebeld, eerste medewerker kon mij niet helpen, de volgende vertelde mij dat ik geen KPN klant ben dus kunnen ze niks voor mij betekenen. Zij verhuren het aan Telfort en Telfort moet dan dus ook opdracht geven aan KPN om het isra punt te vervangen. Ik sta helemaal niet hun bestand dus kunnen ze geen opdracht sturen naar een monteur. Wel kreeg ik het nummer van de storingsdienst van KPN. Maar na het hele verhaal uitgelegd te hebben aan de medewerker van de storingsdienst kreeg ik voor de 4e keer te horen dat niemand mij kan helpen en dat ik hiervoor bij Telfort moet zijn. Of dat ik een abonnement moet nemen op een product van KPN, heirdoor kom ik in het bestand en kunnen ze mij helpen.
Ongeveer 2 uur later ben ik nog steeds geen stap verder, de service is erg ver te zoeken.

Iemand misschien nog een idee?

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
De service is wel goed. KPN zegt gewoon, op naar Telfort. Dus, ga dan ook naar Telfort en overtuig hun van je gelijk. Nou denk ik zelf dat je weinig kans maakt....

Overgens had je kunnen weten dat je bijna nooit de lijn vol trekt, omdat je kunt zoeken waar de dichtsbijzijnde ADSL centrale is. Ik denk persoonlijk dat je je snelheid moet accepteren of iets anders kiezen.

Vette shit!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

snelheid van 20Mbps is máximaal he. Ofwel alleen als je erg dicht bij de centrale woont. Post je posctoce+huisnummer eens, dan kunnen we beter beoordelen of je afstand als factor uit kan sluiten of niet.

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
De postcode check is er neem ik aan niet voor niets, ik neem aan dat deze zo ontwikkelt is dat deze voor mij berekend hoever ik van het aansluitpunt afzit! Mijn techischekennis betreft computer is nog relatief goed, maar ik weet zeker dat er heel veel mensen zijn die er een stuk minder van afweten en mede op basis van deze check hun abonnement afsluiten.

Verder heeft denk ik iedereen een mening over service,.Ik kan zeggen dat wanneer ik betaald een half uur in de wacht moet staan om daarna te horen dat er niks voor mij gedaan kan worden, terwijl zij toch echt degene zijn die dat voor mij kunnen oplossen, de service slecht vind.
Moet zeggen dat de KPN service beter was.

Verwijderd

Topicstarter
3051Jr, huisnummer 54

tuurlijk begrijp ik dat ik 20mbit niet haal, maar 5???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 14:25 ]

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-01 14:49
....

[ Voor 97% gewijzigd door CremersDH op 07-02-2008 14:30 . Reden: niet goed gelezen ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-03 18:04

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:22:
De postcode check is er neem ik aan niet voor niets, ik neem aan dat deze zo ontwikkelt is dat deze voor mij berekend hoever ik van het aansluitpunt afzit! Mijn techischekennis betreft computer is nog relatief goed, maar ik weet zeker dat er heel veel mensen zijn die er een stuk minder van afweten en mede op basis van deze check hun abonnement afsluiten
Vandaar dat Telfort ook de volgende tekst weergeeft na het doen van de postcodecheck.
Telfort internet 20 Mb heeft een downloadsnelheid tot 20 Mb/s en een uploadsnelheid tot 1 Mb/s. Deze snelheden liggen in de prak­tijk wel eens lager. Externe factoren als 'drukte' op het internet, de kwaliteit van het modem en de afstand tus­sen huis en wijkcentrale kunnen voor vertraging zorgen. Mocht dit het geval zijn, dan is dat dus niet te wijten aan de snelheid van het abonnement. Genoemde snel­heden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden.
Het is lullig voor je, maar het wordt duidelijk genoemd. Ook zal een zelfde verklaring opgenomen staan in de algemene voorwaarden, waar je akkoord mee bent gegaan...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:47

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:23:
3051Jr, huisnummer 54

tuurlijk begrijp ik dat ik 20mbit niet haal, maar 5???
Bel nog eens met telford en leg ze uit dat de verbinding slecht werkt (uitval e.d.) veerzin iets ergs zodat ze toch de isra moeten laten vervangen. Je kunt ze ook wijs maken dat het gewoonweg niet (meer) werkt of dat er onderdelen in je isra afgeroken zijn wegens ouderdom e.d.

In dit soort gevallen moet zo'n internet boer niet moeilijk doen ... zeker als de postcode check toch echt veel meer dan 5 Mbit voorspeld (en als dat niet naukeurig is moeten ze er geen gebruik van maken en/of beloftes mee doen).

-------

Verwijderd

Topicstarter
ja ze garanderen niks en kunnen er atlijd onderuit. Maarja 5 of 18-19 scheelt nogal wat.

Helaas kan ik niet mijn routermodel checken (zit op mijn werk)maar ik dacht dat het een WL-535 is

In iedergeval bedankt voor jullie antwoorden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 14:33 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:10:
Gisterenavond heb ik wat combinaties geprobeerd en na wat proberen is het inderdaad gelukt om een signaal te krijgen met de witte/zwarte en transparante draden (de exacte combinatie weet ik niet meer). Heel erg bedankt!!

Aangezien ik bij mijn installatiepakket(telfort 20mbit) het zyxel modem zonder wireless besteld heb, wilde ik mijn wireless router (sitecom 54g) hierop aansluiten. Na wat instellingen te hebben veranderd (DHCP uitgeschakeld in de sitecom wireless router en statisch ip adres gegeven, verder heb ik het gateway adres ingevuld van mijn zyxel modem) werkt alles.
Alleen niet nabehoren. Ik heb wat snelheidstests gedaan maar ik kom niet boven 5mbit uit, terwijl ik +/-20mbit zou moeten halen. Ik verdenk het oude isra punt hiervan, dus heb ik kpn gebeld. Kpn vertelt dat zij de opdracht moeten ontvangen van de adsl aanbieder om het oude punt te vervangen, dus van Telfort. Dus telfort gebeld, na een half uur in de wacht te hebben gestaan ("meer dan 9 wachtende voor u") heb ik mijn verhaal uitgelegd. Omdat mijn aansluiting werkt wil telfort niks voor mij doen, zij willen geen opdracht naar kpn geven om bij mij het isra punt te laten vervangen. Verder vertelden zij mij dat ik maximaal 12mbit kan halen op mijn lijn, omdat ik meer dan 1000 (1357)meter verwijderd zit van de aansluiting, hierboven gaat de snelheid drastisch omlaag. Ik vertelde dat, voordat ik mijn abonnement afsloot, de postcodecheck op hun website gedaan had en tussen de 18-19 Mbit uitkwam. Mij werd verteld dat de postcodecheck niet zo nauwkeurig is. Mede op basis hiervan bestel je toch het abonnement??
Na een heel ververvelend gesprek heb ik KPN weer gebeld, eerste medewerker kon mij niet helpen, de volgende vertelde mij dat ik geen KPN klant ben dus kunnen ze niks voor mij betekenen. Zij verhuren het aan Telfort en Telfort moet dan dus ook opdracht geven aan KPN om het isra punt te vervangen. Ik sta helemaal niet hun bestand dus kunnen ze geen opdracht sturen naar een monteur. Wel kreeg ik het nummer van de storingsdienst van KPN. Maar na het hele verhaal uitgelegd te hebben aan de medewerker van de storingsdienst kreeg ik voor de 4e keer te horen dat niemand mij kan helpen en dat ik hiervoor bij Telfort moet zijn. Of dat ik een abonnement moet nemen op een product van KPN, heirdoor kom ik in het bestand en kunnen ze mij helpen.
Ongeveer 2 uur later ben ik nog steeds geen stap verder, de service is erg ver te zoeken.

Iemand misschien nog een idee?
Je had eigenlijk tegen Telfort moet zeggen dat je je modem niet kon aansluiten ivm met een verouderd ISRA-punt... dan krijg je vanzelfsprekend een nieuwe aansluiting.

Bel anders nog een keer (morgen) en pas je verhaal aan.
Mocht er een notitie zijn mbt het reeds werken van het modem, geef je aan dat het een tijdelijke oplossing is ivm het aansluitpunt; feit blijft dat je het modem niet op hun manier kunt aansluiten..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ff een check gedaan en je blijkt op 1220 meter van de centrale te zitten. Daar zit altijd wat discrepantie in maar je zou zeker meer dan 5 moeten halen inderdaad. Probeer eens je pc/laptop rechtstreeks op de modem aan te sluiten want wireless aansluiten helpt ook niet echt mee in het hele verhaal.

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik houd normaal niet zo van "liegen" maar "eerlijkheid duurt het langst" is hier wel op een hele negatieve manier van toepassing. Maar ik denk dat dit de enige manier is

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-03 18:04

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:10:
Ik heb wat snelheidstests gedaan maar ik kom niet boven 5mbit uit, terwijl ik +/-20mbit zou moeten halen.
Waar traint je modem op in? Over het algemeen zijn snelheidstest zoals speedtest ed niet de meest betrouwbare...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Zoals ik aan je begevoegde foto zie dat het al een heel oud isra punt is,misschien dat dat dan invloed heeft want ik vind 5 ook wel erg weinig voor die afstand.

Verwijderd

Topicstarter
ik doe inderdaad nog even een snelheidstest direct op het zyxel modem, goed idee.

Verder denk ik dat ik nog niet echt een betrouwbare test kan doen zonder dat het nieuwe ISRA punt aangesloten is.

Verwijderd

maar ja aan de andere kant je lijn komt binnen op het isra punt dus als jij je aalsluitdoosje weer gelijk van die schroefjes hebt gehaald moet het altijd goed zijn en dan ligt het dus gewoon aan de afstand.

Verwijderd

Topicstarter
ja, het zou goed kunnen. Maar op dit moment heb ik gewoon niet veel vertrouwen in de aansluiting.

eerst sluit ik hem direct aan op mijn zyxel modem, hierdoor sluit ik eventuele snelheidsverliezen van de Sitecom uit. Daarna heb ik een wat duidelijker beeld hoe snel de werkelijk lijn is. Telfort zei dat ik op 1357 meter afstand zit en dat er tot 1000 meter weinig verlies was. Hoe de snelheid afneemt boven de 1000 meter is mij niet bekend.

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:31
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:44:
maar ja aan de andere kant je lijn komt binnen op het isra punt dus als jij je aalsluitdoosje weer gelijk van die schroefjes hebt gehaald moet het altijd goed zijn en dan ligt het dus gewoon aan de afstand.
Of aan de kabel, als het ISRA punt al oud is dan zal de kabel mogelijk nog ouder zijn. Hierdoor kan het zijn dat de kwaliteit van de kabel niet meer in orde is voor hoge data snelheden.

@TS

Lijkt me geen slechte keuze om de waarheid goed te vertellen aan Telfort. Oud ISRA punt, oude kabel, slechte performance die veel beter zou moeten kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Trubo, dat is inderdaad ook mijn idee, misschien is de kabel niet geschikt voor hoge snelheden.

De waarheid heb ik vandaag verteld, maar hier kom je dus niet verder mee.

Ik laat het even rusten, over een paar dagen bel ik telfort weer en vertel ik dat ik mijn verbinding niet kan aansluiten op de manier zoals staat aangegeven in de handleiding, dit vanwege een oud ISRA punt.

Bedankt voor al de antwoorden,uitzoekwerk, en ideeen!! _/-\o_
Pagina: 1