Toon posts:

[xp/dos] Boot.ini loading iso

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

is het mogelijk om de boot.ini in xp te veranderen zodat deze een *.iso kan loaden.

Zelf ben ik bezig met het testen van diverse XP-ISO's en wilde deze draaien in VMWare, maar dit wordt mijn laptop te veel en krijg daardoor steeds een BSOD.

Daardoor kwam ik op het id om geld te besparen door geen CD'tjes te gebruiken maar een manier te zoeken om te zorgen dat mijn laptop een 2e paritie laad vanaf een ISO.

Dus het volgende :

boot -> dual boot XP / ISO -> ISO -> laad ISO zoals normaal via CD.

Weet iemand of dit mogelijk is want ik kom er niet meer uit.

Alvast bedankt.

Grtz

Verwijderd

Eenvoudig antwoord: onmogelijk :p
Je kan wel gewoon windows op de andere partitie installeren en met een goede bootloader werken.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een bootloader zou gebruiken kan ik nog geen ISO/IMG files laden toch?

Ik ben nu overgegaan op PXE boot. Dit werkt ook heel fijn en snel. Enigste nadeel is een beetje netwerk belasting maar voor de rest werkt het top.

Toch bedankt.

Grtz
Mr-HaXX

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

(jarig!)
Je kan ook 1! CD-RW kopen en dan kost het je dus vrijwel niets.. :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:43:
Zelf ben ik bezig met het testen van diverse XP-ISO's en wilde deze draaien in VMWare, maar dit wordt mijn laptop te veel en krijg daardoor steeds een BSOD.
Als je je computer zwaar belast en je krijgt een BSOD zou ik een oplossing voor het probleem zoeken, geen omweg. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:27:
[...]

Als je je computer zwaar belast en je krijgt een BSOD zou ik een oplossing voor het probleem zoeken, geen omweg. :)
Ik weet dat ik er een oplossing voor is en dat is ook al geregeld. Meer werkgeheugen van 2 naar 4 gb.:)
Want Vista, met VMWare op 512MB en diverse progjes vond me notebook niet lief van mij:)
Als het goed is is dit probleem midden komende "opgelost"

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:24:
Je kan ook 1! CD-RW kopen en dan kost het je dus vrijwel niets.. :)
Een CD-RW is geen optie. Het gaat over de tijd die we kwijt zijn met het kopieeren en branden van de ISO's.

We zochten een geschikte ISO om de slipstreamen voor unattended met drivers en updates tot jan. 08. Als we dit steeds naar een ISO moesten kopieeren, dan naar DVD en dan installeren waren we nog heel veel tijd kwijt;) vandaar dat ik een snellere oplossing zocht...

Maar bedankt voor je idee

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:25:
[...]

Ik weet dat ik er een oplossing voor is en dat is ook al geregeld. Meer werkgeheugen van 2 naar 4 gb.:)
Want Vista, met VMWare op 512MB en diverse progjes vond me notebook niet lief van mij:)
Als het goed is is dit probleem midden komende "opgelost"
Dan nog zou een computer die over te weinig geheugen beschikt geen BSOD mogen geven. Eerst wordt er flink geswapped en gepaged voordat er een melding komt dat het virtuele geheugen vol raakt, die blijft 'ie vergroten totdat de schijf vol is.

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:33:
[...]

Dan nog zou een computer die over te weinig geheugen beschikt geen BSOD mogen geven. Eerst wordt er flink geswapped en gepaged voordat er een melding komt dat het virtuele geheugen vol raakt, die blijft 'ie vergroten totdat de schijf vol is.
Die melding krijg ik overigens nooit : Uw virtuele geheugen raakt vol oid.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:17

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dat is denk ik ook wat Atlex wil zeggen: weet je wel zeker dat je een geheugen-probleem hebt en niet iets anders? Meer werkgeheugen is nooit weg bij VMWare, maar als je een BSOD krijgt lijkt het dat je probleem ergens anders ligt. Wat staat er op die BSOD?

Rail Away!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik wel, omdat ik mijn pagefile altijd een vaste grootte geef. Toen ik nog maar 2GB geheugen had liep ik geregeld tegen de grens aan. :+

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 21:32
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:11:
Eenvoudig antwoord: onmogelijk :p
Je kan wel gewoon windows op de andere partitie installeren en met een goede bootloader werken.
Nou, dat zou je zeggen, maar onlangs was een collega van me aan het testen met de nieuwe WindowsPE, deze is gebaseerd op Vista, en we waren beide redelijk verbaasd toen op zijn usb-stick maar enkele bestanden stonden, waarvan er eentje een ISO was (waar de boot.ini dus ook naar verwees!)!

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 07-02-2008 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:48:
Dat is denk ik ook wat Atlex wil zeggen: weet je wel zeker dat je een geheugen-probleem hebt en niet iets anders? Meer werkgeheugen is nooit weg bij VMWare, maar als je een BSOD krijgt lijkt het dat je probleem ergens anders ligt. Wat staat er op die BSOD?
Weet ik niet met zekerheid en ik heb eigenlijk ook niet zo'n zin om zo'n bluescreen op te wekken.

Volgensmij staat er iets in de tend van :

Geheugen is vol wordt naar cash geschreven - 0/100 (dat telt steeds op) en bij 100 krijg hij een reboot.

maar dit durf ik niet mer zekerheid te zeggen. Ik zal straks/vanavond wel eens even VMWare laten stressen en de BSOD opschrijven.

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:53:
[...]

Nou, dat zou je zeggen, maar onlangs was een collega van me aan het testen met de nieuwe WindowsPE, deze is gebaseerd op Vista, en we waren beide redelijk verbaasd toen op zijn usb-stick maar enkele bestanden stonden, waarvan er eentje een ISO was (waar de boot.ini dus ook naar verwees!)!
Je wilt dus zeggen dat dit eventueel wel mogelijk is? :D:D
Maak me gek 8)7 _/-\o_

• Fire69
Die test is al een maand of 2 geleden. Als hij vandaag komt werken, zal ik hem er eens naar vragen.

Maar je kan zelf ook al testen natuurlijk, WindowsPE 2.0 kan je zo van de MS-site plukken.

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:28:
Die test is al een maand of 2 geleden. Als hij vandaag komt werken, zal ik hem er eens naar vragen.

Maar je kan zelf ook al testen natuurlijk, WindowsPE 2.0 kan je zo van de MS-site plukken.
Oké, als je het zou willen vragen ben ik je héééééééééél erg dankbaar _/-\o_ _/-\o_ .
Ik zal zelfs eens gaan testen met de PE 2.0.

Als het gelukt is zal ik dat wel even posten. Misschien dat er andere mensen zijn die daar profeit van hebben. :P

• Fire69
Ok, heb het eindelijk even kunnen vragen en hij bevestigde idd dat vanuit de boot.ini gewoon een iso van WinPE werd geladen.
Hoe het juist ging, wist hij wel niet meer, omdat hij bij een cleanup van zijn pc alles eraf gegooit had. :/

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt niet meer zo heel veel uit. We zijn overgegaan op PXE-Boot. Werkt net zo makkelijk en misschien nog wel sneller.

Toch bedankt voor de hulp :-D
Pagina: 1