Kaspersky blokkeert Remote Desktop (mstsc.exe)

Pagina: 1
Acties:

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 12:27
Beste tweakers,

Mijn Kaspersky Internet Security 7 blokkeert remote desktop.

In mijn eigen netwerk kan ik zonder problemen mijn pc overnemen via mijn laptop
Echter als ik op de zaak bent (extern) dan wordt Remote Desktop geblokkeerd door mijn thuis Kaspersky firewall

De regels zijn uiteraard toegevoegd aan de Kaspersky firewall. Regel; Mstsc.exe op TCP en UDP alles toestaan (poort 3389)

Ik weet dat het kaspersky is door het feit dat als ik de firewall uitschakel, remote wel lukt.

Alvast bedankt voor jullie support!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-03 21:54

TheBorg

Resistance is futile.

Ik mijn rule staat ook "Allow Outbound (stream) UDP packets, where remote port: 53". Geen idee of Remote Desktop die nodig heeft maar je kunt het proberen. Om te proberen kun je een RD opzetten naar een doos op de zaak en dan vanaf daar weer naar huis.

• whiteclear
TheBorg schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:04:
Ik mijn rule staat ook "Allow Outbound (stream) UDP packets, where remote port: 53". Geen idee of Remote Desktop die nodig heeft maar je kunt het proberen. Om te proberen kun je een RD opzetten naar een doos op de zaak en dan vanaf daar weer naar huis.
Bedankt voor je support.

Bij kaspersky thuis is "allow all" aan. Dus hij moet alles toestaan op 3389 (mstsc.exe)
Als ik via de zaak op een andere pc RD gaat doen, moet dat toch ook niet lukken door het feit dat de kaspersky thuis het blokkeerd?

Nogmaals bedankt!

• whiteclear
Kaspersky heeft contact met mij opgenomen.

Hij vertelde mij dat ik ook appart de poort van mstsc.exe moest toevoegen (3389)
Maar nog steeds niet werken...

Ik begrijp niet wat Kaspersky blokkeert.

Verwijderd

Ik ben op dit moment zelf ook bezig om mstsc aan de praat te krijgen in Kaspersky IS 7.
Via het lokale netwerk kom ik er zelf wel in, maar van buitenaf nog niet.

Volgende punten zijn sowieso handig:
  • Zet "Stealth mode" uit in de firewall settings, volgens de helpfile zorgt deze modus dat kaspersky alleen verbindingen via het internet toestaat die vanaf de PC zijn gestart
  • De 'rules' van 'svchost.exe' moet ook aangepast worden, in & outbound met destination port (standaard 3389). Je kunt eventueel de 'remote IP' opgeven voor extra veiligheid.
Er lijken nog meer aanpassingen nodig te zijn, gezien het van buitenaf hier ook nog niet werkt.

Kan zijn dat in / outbound niet goed geconfigureerd staat, vanavond maar even controleren....

P.s.: Als je het in de tussentijd al aan de praat hebt gekregen, zou je dan s.v.p. willen vertellen hoe en wat? Thanks!