[w2k3] Boot to Terminal

Pagina: 1
Acties:

• Ghizmo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-12-2023
Hey daar beste tweakers,

Ik zit met een probleem/vraag. Ik heb al talloze dagen zitten googlen, testen op ons netwerk. En heb wel iets dergelijks werkend gekregen, maar dat is een evaluation copy en kost dus geld. Iets wat m'n baas absoluut niet wilt.

Nou wat wij, of ik in feite, dus zoek. Is de mogelijkheid om een computer op te starten, deze een IP adres via DHCP te geven. En via TFTP en BootP een terminal sessie op te laten starten op het workstation.

Nu heb ik de volgende topics op GoT zitten lezen:
netwerk, alles server-side (ook boot)

boot from lan w2k

[Terminal server] Werkstation direct inloggen

booten via LAN (deze vond ik zelf héél INFORMATIEF, en ga het absoluut testen voor zover ik eruit kom.)

Maar wat ik tegenkom zijn mensen die zeggen dat ik een HDD nodig heb, of een OS of gebruik moet gaan maken van Citrix.
Geen van deze is een optie in mijn geval. Het moet zonder HDD, overduidelijk dan dus ook zonder OS, en we willen geen gebruik maken van Citrix. Ik hoef me niet druk te maken om licenties in verband met Terminal.

Nu had ik iets getest: http://winterminal.com/
wtware

ik heb hier verschillende versies van getest. Dit is wat ik zoek, maar dan freeware. Of iets dat zeer dicht in de buurt komt.

even iets anders:
booten via LAN

in die topic gaat het ineens over:
"Lees de image in mbv Winimage, en plaats de ongecomprimeerde op de server in de tftp directory, bv als c:\tftproot\mba.img"

Welke image, als je geen3com NIC hebt? En moet ik dan die image inlezen via een programma genaamd Winimage? Hoe zit het met de ongecrompimeerde image ? is dat de image die gemaakt wordt of die ik in ga lezen? (wat onlogisch zou zijn.)

• Ghizmo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-12-2023
bump

Is er echt niemand die kan helpen ?

Verwijderd

is ThinStation niet iets wat je zoekt?
Linux gebaseerde Terminal Client met mogelijkheid te connecten met rdp vnc en citrix.

en over het netwerk te booten via PXE

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 12:39 ]