ik heb gisteren leopard binnen gekregen en vind het heel vet, maar het meest keek ik uit naar time machine. Het werkt echter niet. Ik heb mijn externe harde schijf gewist en geformatteerd in HFS+ en heb time machine aangezet, maar hij maakt geen enkele backup. Hij heeft de hele nacht aangestaan, maar niets gedaan. Er staat steeds wel: volgende update: 09:47 ofzo, maar hij backupt om die tijd alsnog niets. Moet ik een bepaalde handeling verrichten voordat 'ie voor het eerst gaat backuppen of heb ik soms iets verkeerd ingesteld? Apple zegt wel zo leuk: zet hem aan, en gaan met die banaan, maar als het niet werkt, zie ik niet veel wat ik kan doen. Het enige wat je in opties kan doen, is selecteren of je wel of niet time machine wil gebruiken.
Ik heb je reactie afgesplitst van [Leopard] Ervaringen en Discussie Deel 2. Om de doorzoekbaarheid te verbeteren mogen problemen en specifieke vragen in een apart topic. Zo zijn de 'grote' topics echt voor ervaringen en discussie. Zie voor meer informatie Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast
.
Ik neem aan dat je de volgende stappen hebt gevolgd: Time Machine instellen en aanpassen. Kun je zelf gewoon de schijf benaderen en er bestanden opzetten?
Ik neem aan dat je de volgende stappen hebt gevolgd: Time Machine instellen en aanpassen. Kun je zelf gewoon de schijf benaderen en er bestanden opzetten?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
rechtsklik op het Time Machine icoon in je Dock (als het er niet staat, sleep het even vanuit /Applications naar je Dock) en kies voor 'Backup now' (of eender welke nederlandse equivalent
) Dan zou de backup direct moeten starten.
Launching containers into space