Toon posts:

Nieuwe modem @Home: Router werkt niet (goed)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren hebben wij van @Home een nieuwe modem gekregen. Dit is een Motorola SB51011. Het routermerk weet ik niet, deze hebben wij tweedehands gekregen maar heeft het altijd goed gedaan.

Nu is gisteren de nieuwe modem aangesloten, waardoor internet het helemaal niet meer deed. Na eventjes rondgebeld te hebben met @Home werd er tegen ons gezegd dat we het zonder de router moesten proberen. Zonder de router werkte het internet wel gewoon.

Nu heb ik het een en ander gevraagd op internet, en ben ik zover gekregen om het "cc-nummer" in de router te veranderen (de 1 naar de 2 veranderen).

Ik kan nu beneden wel via de router internetten (deze pc zit ook bedraad aangesloten op de router), echter de andere computers hebben nog geen internet.
Ze zijn wel verbonden met de router, de computer zelf geeft geen foutmeldingen aan, maar internetten lukt nog niet. In de instellingen van de router is (naast dat cc-nummer) niet veranderd.

Iemand een idee wat er aan de hand is? Bedankt!

Groet, Teun

Verwijderd

Het zou toch wel handig zijn het merk en de instellingen van de router te kennen, kun je dit niet even nakijken op de router zelf?
Heb je de router al een keer gereset na het aansluiten van het modem?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de router al verschillende keren gereset, net als de computers. Heb vannacht overal de stroom eraf gehaald om te kijken of deze het vanochtend wel deed, maar nog steeds niets.

Op de router zie ik alleen een nummer staan, IWE1000a, veel duidelijke resultaten heeft dit ook niet in Google. Het andere kastje van de router is van Conceptronic.

Verwijderd

Oke, en wat bedoel je precies met "andere kastje van de router"?

edit: Zover ik op internet (via google) terug kan vinden is de IWE1000a een Accesspoint, geen router...
Het merk zou een SVEC zijn...

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie inderdaad dat dit Conceptronic kastje de router is. Dit is een Conceptronic c100brs4.

EDIT: Bij mijn router zitten 4 aansluiten: 3 voor LAN en 1 voor WAN. Het zou kunnen dat er wat snoertjes omgewisseld zijn. Na een beetje zoeken las ik ergens dat de kabel vanuit de modem in de WAN moet? Als ik dit doe heb ik helemaal geen internet meer.

Moet er dus een kabel in de WAN, of niet? :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 12:00 ]

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-03 13:06

key

Even het mac-adres van je pc clonen in je router. Kwestie van een minuutje wachten en je hebt internet. Bij de oude modems blijkbaar niet altijd nodig.

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je pc's boven moeten ook een pcnaam hebben zoals beneden maar dan zo iest als CC123456B, CC123456C, etc.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
key schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:05:
Even het mac-adres van je pc clonen in je router. Kwestie van een minuutje wachten en je hebt internet. Bij de oude modems blijkbaar niet altijd nodig.
Bij @home hoef je het mac-adres niet te clonen. Bij Chello was/is dit wel zo.
Thombias schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:28:
Je pc's boven moeten ook een pcnaam hebben zoals beneden maar dan zo iest als CC123456B, CC123456C, etc.
De computernamen zijn totaal niet boeiend. Iedere computer heeft na de installatie van windows al een computernaam. Dat ze niet op elkaar lijken heeft niks te maken met het niet werken van internet.

Bij @home hoef je tegenwoordig niks meer in te stellen op je computer/router. CP/CC-nummer is niet perse meer nodig. Enige wat er moet gebeuren als je een nieuwe pc/router op het modem aansluit is het modem even van de stroom halen, minuutje wachten en weer insteken.

Het modem moet je inderdaad op de WAN-poort van de router aansluiten. Wat je nu nog kunt controleren is wat het ip-adres is wat de router van je modem krijgt. Kijk dus even of je in de router iets ziet staan over status en wat daar het WAN-ipadres is. Als dat iets van 84.x.x.x is (of iets anders zolang het geen 169.x.x.x is) is je router goed aangesloten.
Controleer dan even wat de ip-adressen zijn die je pc's krijgen (start, uitvoeren, cmd, ok, ipconfig). Als die ip-adressen iets zijn in de vorm van 192.x.x.x of 10.x.x.x dan is de verbinding tussen je router en pc ook goed. Is dat ip-adres iets in de vorm van 169.x.x.x dan is de verbinding niet goed. Heb je niet toevallig je router gereset en zijn de beveiligingsinstellingen voor het draadloos netwerk gewijzigd?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1