Windows Server 2003 - 2NIC's - Geen DHCP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hoi,

Ik ben al een tijdje bezig om een windows server 2003 in te richten. Voor mij de eerste keer. Ik heb het volgende probleem. Ik heb 2 netwerkkaarten in mijn server zitten. Ik bel in via een PPPoE verbinding via het universiteits netwerk van de TU in Delft. Inbellen gaat prima. Er is gewoon internet etc. via een NIC. Nu wil ik op de andere NIC internet sharen. Ik heb het al op verschillende manieren
geprobeerd maar er is een probleem.

Als ik alle ips automatisch zet dan krijgt de client die op de 2e NIC aangesloten zit geen IP toegewezen, krijg dan ook een foutmelding van beperkte toegang. Ik kan ook niets pingen.

Als ik IP's invul dus bijv. NIC 2 192.168.0.1 en de client NIC 192.168.0.2 dan lijkt de verbinding in orde, maar ik kan wederom niets pingen.

Ik heb een netwerkbrug geprobeerd maar dan gaat de verbinding zelf flippen en krijg ik een max verbinding van 1MBPS normaal is dit 100MBPS.

Ik heb geprobeerd om de DHCP server in te stellen, ik heb een scope aangemaakt met een IP range, maar dit helpt niets. Het lijkt er gewoon op dat de 2e NIC niets doorgeeft naar de client.

Iemand een idee hoe ik het op moet lossen ? Moet ik een switch kopen? Lijkt me overbodig maar goed. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik weet dat dit geen oplossing is , maar je kan al andere punten uitsluiten....

Heb je een fixed ip adres geprobeerd?
Dus je client een IP adres geven (zelfde range als 2e NIC server natuurlijk).
En kun je elkaar dan pingen? , dan weet je iig dat het niet aan de hardware/bekabeling ligt.
Dan kun je dat probleem iig al van de baan vegen

Maar half gelezen dus.... :+
Als je elkaar niet kan pingen , na allebei een fixed ip adres ingegeven te hebben in de range, dan denk ik dat het aan je netwerk kabel ligt.

[ Voor 20% gewijzigd door degroot op 06-02-2008 10:43 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hi, het is een crosscable, ik heb de kabel getest via een andere PC op dezelfde client. Op een Windows XP machine met 2 NIC's werkt ICS via die kabel wel vlekkeloos.

Maar goed, het lijkt me dus niet in de kabel te zitten.
degroot schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:41:
Ik weet dat dit geen oplossing is , maar je kan al andere punten uitsluiten....

Heb je een fixed ip adres geprobeerd?
Dus je client een IP adres geven (zelfde range als 2e NIC server natuurlijk).
En kun je elkaar dan pingen? , dan weet je iig dat het niet aan de hardware/bekabeling ligt.
Dan kun je dat probleem iig al van de baan vegen

Maar half gelezen dus.... :+
Als je elkaar niet kan pingen , na allebei een fixed ip adres ingegeven te hebben in de range, dan denk ik dat het aan je netwerk kabel ligt.