Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik heb regelmatig last van een geel uitroepteken bij mijn netwerkverbinding staat na het opstarten. De altijd werkende oplossing is Vista de netwerkverbinding opnieuw te laten instellen/vernieuwen met de netwerkproblemen wizard, maar dit lukt natuurlijk niet als ik mijn pc op afstand heb opgestart.
De onboard netwerkchip is een Realtek RTL8111B met de laatste realtek drivers. Deze is gekoppeld aan een Linksys WRT54G 2.2 met dd-wrt geïnstalleerd.
-Andere Realtek drivers of de standaard Linksys firmware installeren heeft tot nu toe nog niets geholpen.
-Ik heb heb reeds de laatste bios versie van het moederbord
-De 2 meter utp kabel is goed en heeft altijd met m'n oude pc gewerkt.
-Er is al een statisch ip adres ingesteld, dus het is zeker weten geen dhcp probleem. Er zijn ook geen andere pc's met hetzelfde ip adres.

Iemand een idee? Kan het een duplex/snelheids probleem zijn? Weet iemand of je kunt zien wat de huidige duplex modus is onder Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 15:40
Weet even niet zo snel uit mijn hoofd waar het precies staat onder Vista, maar volgens mij moet je op de volgende methode aardig in de buurt zijn;

Open Netwerk Centrum (onder configuratiescherm)
Klik dan rechts op Netwerken beheren (of iets dergelijks)
Nu zie je je netwerken staan, rechtermuis hierop en dan eigenschappen
En dan als ik het goed heb bij het eigenschappen scherm, klik op Geavanceerd.

Hopelijk kan je hier je duplex snelheid achterhalen.

Ook nog; De datadbedrading in de RJ45 kunnen soms losschieten met verplaatsen. Probeer een andere eens, of meet hem door als je een meter heb.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Helaas kan ik onder geavanceerd alleen maar zien dat duplex op "auto" staat. Dacht dat de netwerkchip misschien op gigabit snelheid probeert te draaien ofzo? Dat kan m'n linksys namelijk niet aan... Als ik de kaart trouwens handmatig instel op 100mbps full duplex, waar is het dan precies van afhankelijk of het werkt?