Het is me na wat prutsen gelukt om mooie balk grafieken te tekenen, met headspace aan de bovenkant, verschillende kleurtjes,...
Nu wil ik een lijngrafiek tekenen hier loop ik echter tegen wat problemen aan:
1 ste probleem, de lijn grafiek moet altijd bij 0 beginnen mijn oplossing hiervoor:
Het probleem waar eigenlijk steeds teg)en aan loop is de wiskundige logica.
De logica (volgens mij
)
Men begint bij 0 trekt een lijn tot de eerste waarde uit mijn gegevens array (met een afstand van de helft van de pointdistance), vervolgens een lijn trekken van de vorige waarde uit de array tot de nieuwe waarde uit de array,...
Alleen telkens loop ik vast met hoe ik de op de juiste x waarde moet beginnen, $i*pointDistance biedt geen oplossing aangezien er dan de helft vanaf valt uit mijn afbeelding.
Kan iemand mij op weg helpen met een wiskundig formuletje?
Nu wil ik een lijngrafiek tekenen hier loop ik echter tegen wat problemen aan:
1 ste probleem, de lijn grafiek moet altijd bij 0 beginnen mijn oplossing hiervoor:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| for ($i = 0; $i < count($this->chartData); $i++){ // bars op grafiek tekenen if($i!=0){ //calculate the bar height $lineHeight=($this->chartData[$i]/$this->highestValue*$this->height)-$this->chartHeadSpace; //now start drawing our lines $x1=($this->pointDistance/2)*$i; $y1=$this->chartData[$i-1]-$this->height; $x2=$this->pointDistance*($i+1); $y2=$this->chartData[$i]-$this->height; imageline($this->image,$x1,$y1,$x2,$y2,$this->barColor2); }else{ //calculate the line height $lineHeight=($this->chartData[$i+1]/$this->highestValue*$this->height)-$this->chartHeadSpace; //first point HAS to start at 0... imageline($this->image,0,$this->height,$this->pointDistance/2,$this->height-$barHeight,$this->barColor2); } } |
Het probleem waar eigenlijk steeds teg)en aan loop is de wiskundige logica.
De logica (volgens mij
Men begint bij 0 trekt een lijn tot de eerste waarde uit mijn gegevens array (met een afstand van de helft van de pointdistance), vervolgens een lijn trekken van de vorige waarde uit de array tot de nieuwe waarde uit de array,...
Alleen telkens loop ik vast met hoe ik de op de juiste x waarde moet beginnen, $i*pointDistance biedt geen oplossing aangezien er dan de helft vanaf valt uit mijn afbeelding.
Kan iemand mij op weg helpen met een wiskundig formuletje?
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama