Toon posts:

[OUTLOOK 2007] Importeren contactpersonen uit emails

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met het volgende probleem, ik heb een email bestand van rond de 800 emails (in een map in outlook 2007). De afzenders van deze emails staan echter niet in mijn contactpersonen lijst. Deze zou ik hier graag in hebben.

De hamvraag voor mij is dan ook, hoe ga ik dit aanpakken? Om het nou een voor een te doen, daar word ik ook niet echt warm van :P

Alvast bedankt!

gegroet,
Christiaan

Verwijderd

Topicstarter
Iets wat ik gevonden heb:

Afzender toevoegen aan adresboek
Om de afzender van een door u ontvangen e-mailbericht aan het adresboek toe te voegen, handelt u als volgt:

1. Dubbelklik op het ontvangen e-mailbericht.
2. Rechtsklik met de muis op het e-mailadres in het vak Van:.
3. Klik in het getoonde snelmenu op de optie Toevoegen aan contactpersonen in Outlook.
4. Het dialoogvenster Contactpersoon verschijnt met daarin ingevuld de naam en het e-mailadres van de desbetreffende persoon. Vul eventueel nog ontbrekende informatie in.
5. Klik op Opslaan en sluiten om de persoon aan de lijst contactpersonen toe te voegen.

Schermafbeelding: contactpersonen toevoegen

Dit is echter enkel een manier om 1 per 1 te doen.. Iemand een suggestie?

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 15:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die enig idee heeft?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Het helpt als je een vraag stelt op de plaats waar het voor is bedoeld :P

CSA => OFF.

Volgens mij is er trouwens wel vaker een scriptje (of tooltje?) langsgekomen om dat te doen, zoek even rond in OFF (en voor mensen die dezelfde "fout" maakten als jij: in CSA :P )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Exporteer die map met mails naar een .pst-bestand en laat er dan zo'n programma op los: http://hangvogel.hypermart.net/pst2mail
http://emailaddressmanager.com

Vervolgens importeer je de gevonden adressen in Outlook.