Air Flow

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 10:52
De airflow in m'n kast is erg slecht. Zou het helpen om er zo'n enermax voeding in te stoppen. Die heeft namelijk 2 fans waarvan er een boven de processor lucht wegzuigd. Of kan ik beter een nieuwe kast kopen en m'n oude voeding daar inzetten. Kan natuurlijk ok nog ronde ide kabels kopen.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 20:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Enermax voeding kan geen kwaad.. Moet je wel ff goed in je hoofd nagaan hoe lucht stroomt enzo ;)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

een grote kast, helpt ook.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Bij mij gaat het heel simpel.... voorkant 3 fans lucht naarbinnen.... achterkant 3 fans lucht naar buiten....

• VKC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-04 10:55

VKC

heb vandaag de indeling van mijn kast veranderd dit scheelde mij 8 graden

dus zeer aan te raden om je airflow te optimaliseren

B4K4^NI...

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik dacht ik open maar geen nieuw Topic want deze was nog zo leeg :P

Mijn vraag is is mijn Air flo ok, want er gaan er 3 uit en 1 in kan dat wel of krijg ik een enorme onderdruk in mijn kast???

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Fan.jpg

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 22:23

cdoens

Peugeot-gek

Hoi Smattie,

nou ben ik geen expert op koelingsgebied, maar heb mijn gezonde verstand nog niet verloren :P

Het lijkt mij niet dat je onderdruk krijgt, want je kast is niet lucht dicht... ;)

Als je warme lucht eruit zuigt, en zorgt dat die buiten de kast niet meer terug in je kast kan komen, wordt er automatisch koelere lucht in de kast gezogen door alle kieren en gaten...

Als je op een bepaalde plek echt koele lucht wilt, moet je er een fan op zetten, vanuit de buiten lucht...

Groetjes, Christian.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb niet het idee dat je een onderdruk kunt maken met een paar simpele casefans. Bovendien zijn er altijd wel wat open stukjes in de kast waardoor de lucht aangezogen kan worden

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Oke dus mijn opstelling is perfect zo ???

Verwijderd

Smattie schreef op 06 februari 2004 @ 12:11:
Oke dus mijn opstelling is perfect zo ???
onderdruk in je kast ga je niet krijgen, zijn altijd wel wat spleetjes en gleufjes waarlangs lucht kan worden aangezogen. Normaal gezien is ook een zijkant van de kast voorzien van een geperforeerd deel om natuurlijke convectie te bevorderen.

Verwijderd

Aantal fans zegt niets, je moet kijken naar de verhouding:
input airflow (M3/uur of CFM) tov output airflow (M3/uur of CFM)

Bij meer casefans als invoer krijg je meer stof via je inputs binnen, terwijl bij meer uitvoerfans je meer stof in je diverse kastopeningen binnenkrijgt (zoals floppydrive, cdspelers, kastopeningen etc).

CME Faq: airflow / DOC Faq: airflow

Maar aangezien je toch de fans hebt, kun je het zo uitproberen. Kwestie van je temperaturen in de gaten houden ;)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie posts hierboven, dit is ook al aardig vaak eerder goed beantwoord :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.