Een vage topic titel, maar wat ik graag zou willen weten of het mogelijk is een extern kastje te maken, daarin een standaard voeding in te bouwen, met daarin een stuk of 4 hd's welke individueel gekoppeld zijn aan een schakelaar aan de voorkant, alle 4 de hd's elk aangesloten op een "ide naar usb converter" en deze weer gekoppeld op een usb hub met een enkele kabel naar de hoofdcomputer?
Ongeveer dit idee: (let niet op m'n crappy paint work)

In het plaatje zitten de stroomkabels vanaf de voeding allemaal aan elkaar, die hangen normaal gesproken gewoon los, de schakelaars zou ik dan eventueel aan de voorkant maken van dit zelfbouw kastje. Het kastje, eventueel gemaakt van mdf, en lang en smal, zou ruimte kunnen bieden aan veel meer hd's. Eventueel kan de Usb Hub op dezelfde stroomkabel worden aangesloten als de Atx-voeding zodat beide tegelijk worden ingeschakeld. Hmm een usb hub heeft niet eens stroom nodig bedenk ik me nu
Zou dit kunnen werken?
De reden:
Als ik kijk naar de prijzen van externe hd's dan betaal je best wel veel voor een towertje waar een paar hd's in kunnen. Beetje tweaker maakt zoiets gewoon zelf, en zelfs ik zou zoiets nog wel kunnen maken
. Bovendien kun je dan veel meer hd's kwijt en ben je alleen maar beperkt door de groote van de kast, die je nog weer eens zelf kunt bepalen.
De voornaamste vraag is, of dit zou kunnen?
Ongeveer dit idee: (let niet op m'n crappy paint work)

In het plaatje zitten de stroomkabels vanaf de voeding allemaal aan elkaar, die hangen normaal gesproken gewoon los, de schakelaars zou ik dan eventueel aan de voorkant maken van dit zelfbouw kastje. Het kastje, eventueel gemaakt van mdf, en lang en smal, zou ruimte kunnen bieden aan veel meer hd's. Eventueel kan de Usb Hub op dezelfde stroomkabel worden aangesloten als de Atx-voeding zodat beide tegelijk worden ingeschakeld. Hmm een usb hub heeft niet eens stroom nodig bedenk ik me nu
Zou dit kunnen werken?
De reden:
Als ik kijk naar de prijzen van externe hd's dan betaal je best wel veel voor een towertje waar een paar hd's in kunnen. Beetje tweaker maakt zoiets gewoon zelf, en zelfs ik zou zoiets nog wel kunnen maken
De voornaamste vraag is, of dit zou kunnen?