Toon posts:

raar probleem met clocken van 8800GTS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

hier even mijn specs:

MB: Asus Commando
CPU: E6600 2,4 ghz, geclockt naar 3.0 ghz (333 mhz fsb, 1.3375 volt Vcore)
4 ghz DDR2 geheugen (4 x 1024 mhz Kingston HyperX DDR2-800)
Asus EN8800GTS 640 MB (stock = 513 mhz core, 1188 mhz shader, 792 mhz memory)

Nou mijn probleempje.
Ik ben dus na het clocken van mijn CPU begonnen met het clocken van mijn 8800GTS, dit doe ik met RivaTuner). Bij het testen gebruik ik 3Dmark06.

Als eerste heb ik dus per 10 mhz de GPU clock omhoog geschoven. Dit ging goed tot aan de 670 mhz, toen bleef hij hangen. Ik heb dus de Core clock terug gezet op een veilige 640 mhz.
Daarna ben ik begonnen met het geheugen omhoog te schuiven. Nu is het probleem dat ik gewoon niet boven de 800 mhz kom. zodra ik het geheugen op 810 zet samen met een core van 640 loopt hij vast na enkele minuten. Hebben jullie enig idee hoe dit kan, en wat ik er aan kan doen?

Nu had ik nog een paar vraagjes betreft de testen van 3Dmark06.

Hoelang moet je die testjes van 3Dmark06 afspelen om zeker te zijn van stabiliteit?
Als ik de 2 testen van de SM 2.0 en de 2 testen van de SM 3.0 achter elkaar laat afspelen geeft hij geen fouten (wanneer hij staat op 640/810), maar zodra ik een half uur ga testen door elke test van SM 2.0 en SM 3.0 5 keer achterelkaar af te spelen loopt hij vast bij de ongeveer de 2e herhaling van test 2 op SM 2.0 Dit is dus de vuurvliegjes test).

Nou is mijn vraag, test ik op de juiste manier door elke test 5x achter elkaar af te spelen wanneer ik een half uur achterelkaar wil testen? Of doen jullie alles in "loop" mode??
En hoelang moet je eigenlijk testen in 3Dmark06 om zeker te zijn van de stabiliteit?

Ik klok mijn kaart aan de hand van de volgende online-workshop: http://www.hardware.info/...op_videokaart_overklokken

Hij zegt dus dat wanneer je de hoogste geheugen stand hebt gevonden je ongeveer een half uur moet testen met 3Dmark06.

Mijn probleem is dus dat wanneer ik alle tests (2x SM 2.0, 2x CPU-test, 2x SM 3.0) afspeel er geen problemen zijn op (640/810) maar zodra ik alle test 5x achterelkaar ga doen dat hij ongeveer de 3e keer test 2 van SM 2.0 (vuurvliegjes) dus in totaal test nr 8 van SM 2.0 de computer vastloopt.

Ik hoop dat iemand mij hierin kan helpen.

Alvast vriendelijk bedankt.

Pieter

Verwijderd

wat zijn de temps van je cpu en van je gpu?
en heb je je PCI-E bus vast gezet op 100 hz met oc-en?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:06:
wat zijn de temps van je cpu en van je gpu?
en heb je je PCI-E bus vast gezet op 100 hz met oc-en?
De PCI Express Freq. heb ik op 100 gezet.
De PCI Clock Synchronization heb ik op 33.33 mhz gezet zoals ze op hardware.info bij "core 2 duo overklok tutorial gezegt hebben. Ik heb mijn CPU na het klokken 15 uur achterelkaar laten stressen, hij kwam niet boven de 53 graden uit! De cpu koeler die ik gebruik is de Asus Arctic Square.
In de tutorial staat dat zolang je niet voorbij de 62 graden gaat is er niks aan de hand, dus dit zit wel goed.

DE GPU diode is bij geen 1 test boven de 74 graden geweest, dit zit dus lijkt mij ook wel goed. In de "workshop videokaart overklokken" staat namelijk dat wanneer de temperatuur onder de 100 graden blijft, er niks aan de hand is. Dit is dus ook prima in orde, aan de temperaturen ligt het dus niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 11:43 ]