Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Content pagina verspringt in diverse browsers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor mijn opleiding bezig met een praktijkopdracht, het maken van een fictieve site.
Maar, wanneer ik de site controleer op diverse browsers, nl:

-IE7
-FF
-Opera
-Netscape

dan verspringt de content van de site zo'n 10-20px nadat ik op een link heb gedrukt, behalve in IE, die geeft de site wel correct weer.

Wat gaat er fout?

-------------------------------------------------------
Probleem opgelost.

Bedankt iedereen! :)
Speciale dank aan Okke en H004 voor hun oplossingen.

**url verwijderd**

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 16:52 ]

Verwijderd

Doet het hier, met Opera, prima hoor. Wat zou er moeten verspringen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Controleer eens of de padding en margin van de elementen ook verandert. Als dat het geval is dan zal er waarschijnlijk wel eea kunnen verspringen.

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Kan je fout niet geheel produceren, maar komt het niet gewoon door het feit dat IE altijd een scrollbalk toont, ook als is deze disabled, en FF alleen als het nodig is?

Trouwens: een pagina centreren doe je niet via
Cascading Stylesheet:
1
2
   margin-left: 19%;
   margin-right: 19%;

maar dmv een wrapper met de breedte van je pagina (780px in jouw geval) en de volgende css
Cascading Stylesheet:
1
2
3
body, html {
   margin: 0 auto;
}

Want nu is je pagina alleen gecentreerd als je schermresolutie 1280*1024 is...

[ Voor 8% gewijzigd door H004 op 05-02-2008 23:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
H004 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:12:
Kan je fout niet geheel produceren, maar komt het niet gewoon door het feit dat IE altijd een scrollbalk toont, ook als is deze disabled, en FF alleen als het nodig is?
Probeer in FF, Opera of Netscape eens van Home naar Producten, of een andere link te gaan. Dan zie je wat ik bedoel.

Verwijderd

Topicstarter
H004 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:12:
Trouwens: een pagina centreren doe je niet via
Cascading Stylesheet:
1
2
   margin-left: 19%;
   margin-right: 19%;

maar dmv een wrapper met de breedte van je pagina (780px in jouw geval) en de volgende css
Cascading Stylesheet:
1
2
3
body, html {
}

Want nu is je pagina alleen gecentreerd als je schermresolutie 1280*1024 is...
Bedankt alvast voor jullie input, ik ben na wat zoeken er achter gekomen dat een wrapper ID is. Als ik vragen mag, hoe zou jij de code voor die wrapper formuleren, of waar kan ik hierover goede info vinden?
Ik heb wel op Google gezocht, klopt het dat het actionscript is, of is dat een andere wrapper?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik de hele body tussen zo'n ID plaatsen?

<div id="wrapper">
Hier komt de body
</div>

en dan dit in de stylesheet toevoegen?

body, html {
}

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37

TeeDee

CQB 241

Anders probeer je dat eens?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Is het niet gewoon het feit dat Firefox en Opera pas een scrollbalk tonen op moment dat deze nodig is? Daardoor zal, wanneer je website gecentreerd is, de gehele website een aantal pixels verspringen tussen lange en korte pagina's.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Beste SunTzu, ik wil je verzoeken voortaan als je aanvullingen hebt op je vorige post daarvoor de edit knop te gebruiken in plaats van meerdere posts achter elkaar te doen (zie topickick binnen 24 uur).
Daarnaast wil ik je vriendelijk verzoeken wat meer eigen initiatief te nemen; GoT is een forum waar we het niveau hoog proberen te houden en 'handje houden' past daar niet in. We verwachten minimaal dat je zelf een beetje (actief) meedenkt.

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 06-02-2008 13:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Beste RobIII,

Ik begrijp best wel wat je bedoelt, maar in plaats van mij naar beneden te kicken met een probleem waarmee ik de laatste 3 dagen het hele net afstruin, en op die manier te trachten het "niveau hoog te houden" kun je wellicht ook met iets constructiefs komen zodat mensen kunnen leren, in plaats van zelf gaan lopen flood-en. Stuur dan een PM.

• OkkE

OkkE

Is het trouwens wat ik aangaf, door de scrollbalk? Want dan staat hier misschien een oplossing die je kunt gebruiken: Getting Rid of the Page Shift.

-- edit --

Komt er op neer dat je de volgende CSS opneemt in je stylesheet:
code:
1
html { min-height: 100%; margin-bottom: 1px; }

Om er voor te zorgen dat er altijd een scrollbalk is, waardoor het verspringen niet meer gebeurd. Persoonlijk vind ik het niet echt een nette oplossing, maar ik ken geen andere.

[ Voor 43% gewijzigd door OkkE op 06-02-2008 16:36 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

OkkE schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:34:
Om er voor te zorgen dat er altijd een scrollbalk is, waardoor het verspringen niet meer gebeurd. Persoonlijk vind ik het niet echt een nette oplossing, maar ik ken geen andere.
Je kunt natuurlijk een vaste margin definieren voor je contentdiv vanaf de rechterkant, op die manier zal hij niet verspringen, al zal je site dan niet geheel gecentreerd staan.

• OkkE

OkkE

Hou je dat probleem niet altijd, aangezien je hele viewport smaller wordt? Een margin veranderd daar niets aan toch.. of zie ik nu iets over het hoofd. :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

OkkE schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:44:
Hou je dat probleem niet altijd, aangezien je hele viewport smaller wordt? Een margin veranderd daar niets aan toch.. of zie ik nu iets over het hoofd. :?
Een margin in px aan 1 kant zal zorgen dat het daar niet verspringt. Je site is dan alleen niet meer gecentreerd.
Pagina: 1