Werkelijke verschil Eizo HD2441W vs Eizo S2411W

Pagina: 1
Acties:

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik ben voor mezelf op zoek naar een goede monitor, ik bedoel dan ook een echt goede monitor.

Daar ik websites e.d. maak heb ik baat bij een goede kleur weergave. Veel spelletjes zal ik niet spelen, doch wil ik dit niet geheel uitsluiten (oftewel dat moet met de monitor wel kunnen).

Een DVD-tje kijken via de pc komt wel eens voor.

Nu heb ik mijn ogen op een Eizo scherm laten vallen, daar deze bekend staan om hun goede kleur weergave. Ik wil graag een 24 inch scherm.

Nu heb ik op internet zitten zoeken, bij de specificaties gekeken e.d. en de volgende schermen kwamen eruit:

De Eizo HD2441W
de Eizo S2411W

De verschillen zijn voornamelijk dat de HD2441W 2 HDMI ingangen heeft en de S2411W niet. Nu ga ik op dit moment HDMI nog niet gebruiken (monitor zit via DVI aangesloten).

Aan de andere kant denk ik, nu ik toch (vrij vors) investeer, ik het beter ook meteen goed kan aanpakken en niet op die laatste 150 euro moet bezuinigen. Aan de andere kant zijn er ook weer DVI naar HDMI converters.

Op internet kon ik helaas geen review vinden met beide monitoren.

Wat raden jullie mij aan? Is het prijsverschil (zo'n 150 euro) het waard voor 2 hdmi poorten? Of zijn er nog meer verschillen die ik over het hoofd zie?

[ Voor 8% gewijzigd door Rebunted op 05-02-2008 22:58 ]

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-04 15:39

rg-mohwa

Phoe Hé

hdmi is eigenlijk gewoon DVI + geluid en vaak is het geluid uit tftspeakertjes toch bagger dus als je geen geluid van je tft gaat gebruiken is die hdmi eigenlijk niet nodig

• Rebunted
  • Niet online
rg-mohwa schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:07:
hdmi is eigenlijk gewoon DVI + geluid en vaak is het geluid uit tftspeakertjes toch bagger dus als je geen geluid van je tft gaat gebruiken is die hdmi eigenlijk niet nodig
Wat ik heb gezien zijn de technische specificaties zowat gelijk.

Alleen als je dan de productanimaties bekijkt, dan zie je dat ze bij de HD het ook hebben dan films beter worden weergegeven e.d. Dat maakt het voor mij wat verwarrend. Zijn er dan toch meer technieken/ mogelijkheden op de HD versie naast de 2 HDMI poorten? Ik hoop dat iemand hier daar wat meer duidelijkheid over kan verschaffen.

Verwijderd

Was het niet zo dat sommige HD-content een HDMI interface vereist?

/klok-klepel :$

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:53
Kijk even op prad.de:

http://www.prad.de/en/monitore/review-eizo-s2410w-k.html (voorganger van de 2411)
http://www.prad.de/en/mon...view-eizo-hd2441w-ts.html

Zijn interessante artikelen. Check ook hun forum voor ervaringen van gebruikers voor beide schermen.
Ik heb zelf de S2411W en ben er uiterst tevreden mee :)

[ Voor 7% gewijzigd door JJapie op 05-02-2008 23:29 ]

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 17:11
2411 is een generatie voor de 2431/2441. Prijs van de 2411 is nog steeds hoger dan de nieuwe 2431, begrijp het ook niet helemaal. De 2431 is trouwens ± €900 en de minst dure van de 3 genoemde kandidaten, misschien moet je die ook eens in overweging nemen. Ik weet verder niet genoeg van HDMI enz. om je daarin te kunnen adviseren.

[ Voor 43% gewijzigd door Dancing_Animal op 05-02-2008 23:46 ]

• Rebunted
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:42:
2411 is een generatie voor de 2431/2441. Prijs van de 2411 is nog steeds hoger dan de nieuwe 2431, begrijp het ook niet helemaal. De 2431 is trouwens ± €900 en de minst dure van de 3 genoemde kandidaten, misschien moet je die ook eens in overweging nemen. Ik weet verder niet genoeg van HDMI enz. om je daarin te kunnen adviseren.
De 2431 heeft dan ook slechtere specificaties dan de 2411 (minder contrast, minder "Bereik hoogte-instelling").

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 20:43
In mijn zoektocht naar een nieuw scherm heb ik ook de Eizo's S2411W en HD2441W hoog op m'n lijstje gehad. Uiteindelijk is het een Dell 2707WFP geworden maar dat komt door de lagere prijs EN grotere fysieke grootte.

Maar wat ik zo nog weet over de specs is dat er nog wel meer kleine verschilletjes zijn tussen de 2411 en 2441. Dacht oa dynamic contrast op de 2441 en Full-HD terwijl de 2411 alleen "HD-ready" is. Dat is blijkbaar nog wel een verschil. Bij Qsix had hij ze eigenlijk niet op voorraad maar hij kon me toch een witte 2411 laten zien en deze zag er qua beeldkwaliteit gewoon erg goed uit. Maar meer dan daar naar kijken kon ik zo 123 niet. Ook een goed en degelijk gebouwd scherm zover ik dat snel kon inschatten.

Wil je een goeie monitor mer veel mogelijkheden, doe dan ook die relatief weinige 150 euro erbij. Doe je echter niks specifieks met HD en heb je een eigen audiosysteem (zoals vrijwel iedereen gok ik) heb je aan HDMI ook niks boven DVI. Dan kun je die 150 iig besparen.

2411 en 2441 hebben beide S-PVA paneel, wat dus erg mooie kleurweergave alsook hoge zwartechtheid heeft. Voor jouw doeleinde zal de 2411/2441 een erg goed schermpje zijn.

Het is en blijft een Eizo dus een miskoop ga je niet doen denk ik :)

Edit: als ik zo de specs in de pricewatch zie van de 2431 zie is dat wellicht ook helemaal geen gek idee, misschien dat volledige specs die je op de Eizo-site kan vinden in een PDF'je meer uitsluitstel geven (daar heb ik iig de specs van de 2411 en 2441 vandaan).

[ Voor 10% gewijzigd door Knightwolf op 06-02-2008 00:51 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:27
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:20:
Was het niet zo dat sommige HD-content een HDMI interface vereist?
Neh... DVI kan ook HD-video doen.
Belangrijker om op te letten is ondersteuning voor HDCP! Als je legaal HD filmpjes met HDCP wil gaan kijken met de laatste hard- en software heb je dat wellicht nodig.
lama... dat hebben beide schermen.

[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 06-02-2008 00:57 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Silverfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
tussen de S2411W en de S2431W zitten idd technishe verschillen S2431W heeft speakers, maar geen dynamish contrast wat voornamelijk iets is voor films en e.v.t games (geeft wel wat extra input lag), tussen de HD2441W en de S2411W is veder geen enkel verschil (zelfde paneel 100% identieke specs) op de 2 HDMI poorten na dan, dit is ook de enige reden waarom deze officeel gezien full HD is en de S2411W niet. dus in princiepe is het 150Eur voor 2 HDMI poorten of je dat waard vind is iets wat je zelf het beste kunt beantwoorden. De S2431W is overigens gelaunced als "goedkoope" office monitor later is daar de nog goedkopere S2401W (TN paneel) bijgekomen ook als een office monitor.

[ Voor 12% gewijzigd door Silverfox op 06-02-2008 04:22 ]

• Rebunted
  • Niet online
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Het is dus zoals ik begrijp wel enkel en alleen de HDMI poorten.

Ik kies dan toch maar wel voor de HD. Die laatste 150 euro zal het ook niet meer doen, ik wil later er geen spijt van krijgen dat ik toen voor een paar centen geen HDMI poorten heb gekocht. Wellicht heb ik het toch nog eens nodig.

Edit/

Inmiddels bij disc-planet besteld, hadden hem het goedkoopst en bieden daarnaast een 100% pixel garantie voor € 0,00. Dat is nog eens service :)

[ Voor 112% gewijzigd door Rebunted op 06-02-2008 15:38 ]

• Dancing_Animal
Cool, je wilt hier vast wel een review schrijven, toch? Heb je het apparaat ook zelf al in het echt gezien?

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 20:43
Silverfox schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 04:20:
tussen de S2411W en de S2431W zitten idd technishe verschillen S2431W heeft speakers, maar geen dynamish contrast wat voornamelijk iets is voor films en e.v.t games (geeft wel wat extra input lag), tussen de HD2441W en de S2411W is veder geen enkel verschil (zelfde paneel 100% identieke specs) op de 2 HDMI poorten na dan, dit is ook de enige reden waarom deze officeel gezien full HD is en de S2411W niet. dus in princiepe is het 150Eur voor 2 HDMI poorten of je dat waard vind is iets wat je zelf het beste kunt beantwoorden. De S2431W is overigens gelaunced als "goedkoope" office monitor later is daar de nog goedkopere S2401W (TN paneel) bijgekomen ook als een office monitor.
Dan weet ik niet welke specs jij bekeken hebt maar de uitgebreide PDFspecs die ik van de Eizo site gehaald had zag ik wel meer verschillen dan alleen die 2 HDMI-poorten hoor.

• Rebunted
  • Niet online
Knightwolf schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 00:23:
[...]

Dan weet ik niet welke specs jij bekeken hebt maar de uitgebreide PDFspecs die ik van de Eizo site gehaald had zag ik wel meer verschillen dan alleen die 2 HDMI-poorten hoor.
Zoals?

Ik heb het scherm vandaag binnen gekregen. Zal mijn ervaring hier posten.

• Dancing_Animal
Ik wacht vol smart :) Hij zal ons toch niet vergeten zijn nu die al z'n HD-films zit te bekijken?

[ Voor 64% gewijzigd door Dancing_Animal op 10-02-2008 23:56 ]

• Dancing_Animal
Je zou zeggen dat de TS GoT wel weet te vinden als hij een keuze moet maken, maar als het op een review aankomt :N

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-04 08:35

jll

J-media Beschik je toevallig ook over calibratie tools ? ben wel benieuwd naar je ervaring en dus ook naar de "out f the box" instellingen. Heb zelf nu een iiyama pro 514 maar nu ik samenwoon en ik mijn bureau deel met mijn vriendin wil ik eigenlijks wel af van mijn crt, en dan moet er natuurlijk wel iets van gelijke kwaliteit voor terug komen. M.a.w. kom maar op met die ervaringen en foto's ! 8)

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

• Dancing_Animal
Weet iemand een zaak in de buurt van Den haag of Rotterdam waar ook Eizo's ter demo staan en waar ze ook aan particulieren verkopen?

• Rebunted
  • Niet online
Sorry Dancing_Animal voor mijn afwezigheid. Had het de laatste tijd druk en ben ook nog op vakantie geweest.

Binnen een week zal ik foto's + mijn ervaringen posten.

• Rebunted
  • Niet online
Ervaringen

Hier kan ik heel kort over zijn. Het scherm bevalt super!

Een pluspunt is de egale verlichting van het scherm. Bij mijn oude 17 inch Iiyama kon je in het donker duidelijk het 'strooilicht' zien. Bij de Eizo zie je niks.

De kleuren zijn mooi en helder. De lichtsensor doet zijn werk uitstekend. Zodra er meer licht in de kamer komt, gaat de verlichting van het scherm dimmen.

Nadeel vind ik de tiptoetsen van het scherm. Dat werkt gewoon niet lekker. Gelukkig hoef je niet zo vaak in het schermmenu te wezen. Verder is het scherm vrij dik (al ervaar ik dat niet als een nadeel).

Verder ben ik geen pro en is dit mijn tweede tft. Ik heb geen calibratie tools e.d.

Stel gerust je vragen :)

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/got/IMG_2015_s.jpgOrigineel (3888x2592)

Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/got/IMG_2016_s.jpgOrigineel (3888x2592)

Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/got/IMG_2017_s.jpgOrigineel (3888x2592)

Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/got/IMG_2018_s.jpgOrigineel (3888x2592)

Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/got/IMG_2019_s.jpgOrigineel (3888x2592)

Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/got/IMG_2020_s.jpgOrigineel (3888x2592)

Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/got/IMG_2021_s.jpgOrigineel (3888x2592)

Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/got/IMG_2022_s.jpgOrigineel (3888x2592)

Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/got/IMG_2023_s.jpgOrigineel (3888x2592)

Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/got/IMG_2024_s.jpgOrigineel (3888x2592)

[ Voor 6% gewijzigd door Rebunted op 16-03-2008 15:55 ]

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-04 08:35

jll

Ziet erg netjes uit ! mijn vraag; welke videokaart gebruik je en hoe is het met bewegende beelden tijdens gamen ? m.a.w. hoe is de response tijd van het scherm.

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

• Rebunted
  • Niet online
jll schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:52:
Ziet erg netjes uit ! mijn vraag; welke videokaart gebruik je en hoe is het met bewegende beelden tijdens gamen ? m.a.w. hoe is de response tijd van het scherm.
In mijn pc zit een Ati Radeon 9800XT. Ik game eigenlijk nooit meer, heb dit dus nog niet getest.

DVD afspelen gaat wel gewoon zonder problemen.

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-12-2025

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Op de laatste foto zie ik dat je zowel je VGA als je DVI hebt aangesloten. Heb je daar een speciale reden voor?

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

• Rebunted
  • Niet online
ThePrutser schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:57:
Op de laatste foto zie ik dat je zowel je VGA als je DVI hebt aangesloten. Heb je daar een speciale reden voor?
Mijn eigen computer zit op DVI. Een VGA-kabel heb ik altijd bij mijn computer te liggen zodat ik heel simpel een computer van een ander kan aansluiten (bv bij een reparatie).

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-12-2025

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

J-Media schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:37:
[...]

Mijn eigen computer zit op DVI. Een VGA-kabel heb ik altijd bij mijn computer te liggen zodat ik heel simpel een computer van een ander kan aansluiten (bv bij een reparatie).
Zo simpel en doch effectief, dat ik daar nooit opgekomen ben! Thanx voor deze tip! 8)

Naar mijn beste weten zijn de Eizo schermen behoorlijk aan de prijzige kant, zelfs een apple waarbij vooral voor het design betaald wordt, is goedkoper. Hoe is de prijs/kwaliteit verhouding?

[ Voor 7% gewijzigd door ThePrutser op 17-03-2008 15:55 ]

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

• Rebunted
  • Niet online
ThePrutser schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:53:
[...]

Zo simpel en doch effectief, dat ik daar nooit opgekomen ben! Thanx voor deze tip! 8)

Naar mijn beste weten zijn de Eizo schermen behoorlijk aan de prijzige kant, zelfs een apple waarbij vooral voor het design betaald wordt, is goedkoper. Hoe is de prijs/kwaliteit verhouding?
Prijs/kwaliteit kan ik je niet zoveel over zeggen, ik heb namelijk weinig vergelijkingsmateriaal. Het klopt dat dit scherm nogal prijzig is maar hiervoor krijg je ook een goed scherm. Kleuren zijn helder, geen dode pixels en niet te vergeten 5 jaar garantie. Ik heb zeker geen spijt van de koop.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
- Merk je ook een vorm van input lag wanneer je een spelletje speelt ofzo? :)

- Hoe bevallen de kleuren? --> Aangezien je scherm niet gecalibreerd is..?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Rebunted
  • Niet online
Scipionyx schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:07:
- Merk je ook een vorm van input lag wanneer je een spelletje speelt ofzo? :)

- Hoe bevallen de kleuren? --> Aangezien je scherm niet gecalibreerd is..?
Die input lag zou ik dan moeten testen met een spelletje. Speel nooit spelletjes, moet er dus eerst 1 opzoeken.

Kleuren bevallen goed. Zijn mooi helder en vol, een stuk beter dan mijn oude Iiyama (die altijd een beetje overbelicht leek (wat ja via brightness wat bijspijkerde))

• Dancing_Animal
Bedankt voor de review!
Hoe ervaar je de coating van het scherm? Als je een heel wit vlak neemt, zie je dan kleine oneffenheden er in, alsof er een beetje stof op ligt, of niet? Bij sommige Eizo's en Apple Cinema Displays heb ik dat gezien en ik vond het vrij hinderlijk. Als je te dichtbij komt of als je een film afspeelt, zie je een soort 'schittering' ontstaan. Hoe ervaar jij dat?

Ben net bij Heijligers Computers (Eizoshop.nl) geweest en heb de 2441 mogen aanschouwen. Het 'stofeffect' was aanwezig. Kom je wat dichtbij het scherm dan zie je allemaal strepen ontstaan, vooral als je een beetje beweegt. Als je een bewegend plaatje hebt zie je die structuur niet mee veranderen, logisch, want die zit in de plaat, maar je ziet het wel. Er stond ook een 1921 (19", kleintje dus) en die had er geen last van. Als je de plaat voelt voel je dat die bij de 1921 gewoon glad is en bij de 2441 een beetje ruwig. Het valt bij egale witte vlakken (Windows verkenner/Explorer) erg op en bij het Vista aanlogscherm. Het lijkt wel of er dan een crystalize effect overheen is gegooid. Hier ga ik denk ik niet aan wennen. Erg jammer. Verder mooi scherm.

[ Voor 52% gewijzigd door Dancing_Animal op 22-03-2008 18:50 ]

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 23:39:
Bedankt voor de review!
Hoe ervaar je de coating van het scherm? Als je een heel wit vlak neemt, zie je dan kleine oneffenheden er in, alsof er een beetje stof op ligt, of niet? Bij sommige Eizo's en Apple Cinema Displays heb ik dat gezien en ik vond het vrij hinderlijk. Als je te dichtbij komt of als je een film afspeelt, zie je een soort 'schittering' ontstaan. Hoe ervaar jij dat?

Ben net bij Heijligers Computers (Eizoshop.nl) geweest en heb de 2441 mogen aanschouwen. Het 'stofeffect' was aanwezig. Kom je wat dichtbij het scherm dan zie je allemaal strepen ontstaan, vooral als je een beetje beweegt. Als je een bewegend plaatje hebt zie je die structuur niet mee veranderen, logisch, want die zit in de plaat, maar je ziet het wel. Er stond ook een 1921 (19", kleintje dus) en die had er geen last van. Als je de plaat voelt voel je dat die bij de 1921 gewoon glad is en bij de 2441 een beetje ruwig. Het valt bij egale witte vlakken (Windows verkenner/Explorer) erg op en bij het Vista aanlogscherm. Het lijkt wel of er dan een crystalize effect overheen is gegooid. Hier ga ik denk ik niet aan wennen. Erg jammer. Verder mooi scherm.
Inderdaad, dat ervaar ik ook op mijn Samsung 2493HM. Met een TN-panel. Voornamelijk bij 720p films zie je van te dichtbij een soort gruis noise, pixeltjes enzo (alsof het gifjes zijn). Bij 1080p films valt dat wel mee, maar het zit er wel nog.

Hoe ervaren de mensen met een superior panel dat?
Pagina: 1