Toon posts:

Compaq Evo N800v scherm resolutie issue

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk kijkt iemand hier nog op die mij kan helpen.

Ik heb 2 identieke laptops.
Een compaq evo N800v, beide met een mobility radeon 7500 videokaart.
Beide systemen lopen op windows 2000 sp4. Beide laptops hebben dezelfde videodrivers geïnstalleerd, namelijk 6.14.10.6542. Alle gegevens zijn volledig hetzelfde.

Maar op laptop 1 heb ik een maximale pixelgrootte van 1400x1050 (32-bits kleuren) en op laptop 2 1024x768 (32bits-kleuren) en daar baal ik dus van.

Hoe krijg ik laptop 2 ook op 1400x1050?

Bij voorbaat dank.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Niet, je TFT scherm ondersteund maar een beperkt aantal resoluties, het is niet zo dat je dit zomaar kunt opschroeven.

De laptop met het 1400*1050 scherm is waarschijnlijk een wat luxer model, met een UXGA, of SXGA+ scherm.

De laptop met 1024*768 is XGA.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 05-02-2008 22:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan een laptop luxer zijn dan de ander als alles identiek lijkt?

Verwijderd

Topicstarter
dank , bij de weg, voor de snelle reactie
Modbreak:Psst, berichten kun je aanpassen met de edit-knop - gelieve niet 2x achter elkaar te posten <24u

[ Voor 59% gewijzigd door dion_b op 05-02-2008 22:35 ]

• ThinkPad
  • Nu online
De laptops zijn pas identiek als het serienummer bijna hetzelfde is.

Waarom trouwens Windows 2000? Zo'n laptop kan toch makkelijk XP aan?

Verwijderd

Topicstarter
Als je de serienummers als onderop de laptop bedoelt val ik je niet meer lastig.
Als je de rij getallen bedoelt in "eigenschappen" ben ik nog niet overtuigd van je gelijk.

Wat betreft w2k en xp. Van w2k had ik de cd en van xp niet. Bovendien maakt het de laptop wat trager en daar heb ik geen behoefte aan. (vooralsnog) geen problemen met w2k

• ThinkPad
  • Nu online
Ik bedoel inderdaad de serienummers onderop de laptop. Het kan namelijk zo zijn dat de ene laptop van een andere lichting is, of net een andere versie.

Verwijderd

Topicstarter
Dan val ik je niet meer lastig. Dank je wel voor de hulp.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
ThinkPadd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:45:
Ik bedoel inderdaad de serienummers onderop de laptop. Het kan namelijk zo zijn dat de ene laptop van een andere lichting is, of net een andere versie.
Dit is niet het serienummer die dit bepaald. Maar een zogenaamd typenummer of product nummer. En in het geval van deze compaq notebook, staat er een config string onderop.:

N800V US P 150 X5 30 V C 25 T E L

Waarbij het stukje X5 staat voor XGA 15" , andere waardes voor de N800 zijn: P=SXGA+ U=UXGA.

En zoals je aangeeft bepaalt het type scherm de max resolutie op dat scherm. De videokaart bepaalt de max resolutie op de interne en externe monitor. (Indien de monitor deze resolutie ondersteund)
Pagina: 1