Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Flash] Communiceren met veel mp3 players op één pagina

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Situatieschets:

Een tabel met daarin x-aantal titels van songs en verder over de kollommen verspreidt nog naam van artiest etc en een kolom bevat een flash mp3 playertje.

Klik je op die mp3 player dan wordt de mp3 afgespeeld van de desbetreffende rij. Het is steeds dezelfde player en via swfobject wordt er een variabele url doorgegeven die de player in een bepaalde rij moet afspelen.

Works like a charm, nou bijna.

Het probleem':

Het gaat mis als iemand nog een player aan klikt. Dan stopt de eerste er even mee maar uiteindelijk krijg je twee nummers door elkaar.

Nu zat ik te kijken naar local connections binnen Flash. Maar ik kom er niet uit. Is er een manier dat ik alle andere playertjes op de pagina automatisch laat stoppen wanneer ik op een player klik?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Je kunt natuurlijk in javascript een soort van state objectje maken, met daarin alle mp3 spelers, welke managed welke er op dat moment actief is. Een loopje om ze allemaal te stoppen zet ze visueel op inactief, start de aangeklikte, en geef de rest een mouseover effectje ofzo wat ze highlight zodat de gebruiker ziet dat ie een andere actief maakt :)

Stop uploading passwords to Github!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien een idee om maar één 'player' object te gebruiken op de pagina en per rij een aantal controls neerzetten, welke de player besturen? Verminderd ook de overhead lijkt me...

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
tonyisgaaf schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:29:
Misschien een idee om maar één 'player' object te gebruiken op de pagina en per rij een aantal controls neerzetten, welke de player besturen? Verminderd ook de overhead lijkt me...
Hey dat is wel een slimme volgens mij. Je bedoeld toch dat je één ding gebruikt met die daadwerkelijk de mp3 laadt. En de rest zijn zeg maar gewoon buttons die de player de spreekwoordelijke schop geven of niet?

Mmmz moet ik toch even verder kijken naar dat local connection verhaal volgens mij. Eens kijken of ik daar uit kom :) Maar je zou goed gelijk kunnen hebben qua overhead.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
OzBoz schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:10:
[...]
Je bedoeld toch dat je één ding gebruikt met die daadwerkelijk de mp3 laadt. En de rest zijn zeg maar gewoon buttons die de player de spreekwoordelijke schop geven of niet?
[...]
Inderdaad, de zogenaamde "ExternalInterface class". Zie dit PDF bestand, pagina 736, "Using the ExternalInterface class".

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
tonyisgaaf schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:26:
[...]

Inderdaad, de zogenaamde "ExternalInterface class". Zie dit PDF bestand, pagina 736, "Using the ExternalInterface class".
Hmmm ik heb het nu gedaan met die local connection in een paar regels en dat principe werkt super. Dus heel erg bedankt voor het delen van die even andere denkwijze want dit is voor mijn gevoel ook nog eens stuk toffer door 1 player boven die tabel te hebben.

Het rare is alleen dat ik in Firefox wel netjes krijg te zien 'transferring data from...' maar hij speelt niets terwijl ik in IE me suf kan klikken en hij elk nummer na iets van seconde af speelt. Maar misschien heeft dat te maken met dat de player op een ander domain staat dan de mp3 files die hier op mijn eigen server staan. Maar voor mijn gevoel zou het dan in IE ook niet moeten werken.

Kan weleens kijken of ik met een crossdomain.xml file verder kom. Vind het al super tof dat dit principe werkt. :)

Pagina: 1