Toon posts:

Werkt Front Connector PC op X-Fi?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik overweeg een nieuwe geluidskaart, alleen zit met het volgende.
Op mijn PC zitten Mini-Jack ins voor Mic en Headphone.. deze zal ik graag aan willen sluiten op een Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro kaart. Nu loopt er een connector vanaf de Mini-Jacks naar het moderbord. dit is een 8 polige stekker. Kan ik deze straks aansluiten op de nieuwe geluidskaart? of moet deze op het moederbord aangesloten worden? Ik wil uiteraard beter geluid.
:P mijn muis stoort als de hel op mijn luidsprekers!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik neem aan dat je de geluidskaart wil aansluiten op je front audio aansluiting van je pc case. Hier zit dan een ac97 of HD kabel connector aan. Maar net als bij de extrememusic geluidskaart heeft de fatality pro die daar erg op lijkt geen aansluiting voor op de kaart. Ik zelf zit hier ook mee. Er zijn wel kabels voor te maken, zie deze post. Maar het is nogal een werk om de onderdelen te regelen.
Er worden ook kant en klare kabel aangeboden op het internet maar ik vind dat nogal prijzig.
http://www.x-tap.com/
http://www.performance-pc...55ef36044b0cd856e4f59fe54

Ik heb zelf de extrememusic en dit is verder een prima kaart en ziet er ook veel mooier uit dan de gewone extremegamer :Y). Maar ik baal wel van creative dat ze geen ondersteuning bieden voor front audio bij deze kaart. Ze willen gewoon dat je een veel duurdere platinum kaart koopt met hun eigen lelijke frontaudio bay :(

Wil je zonder gezeik wel een frontaudio dan moet je voor de gewone extremegamer kaart gaan want die heeft wel een standaard aansluiting daarvoor. Maar bij alle creative kaarten kun je ook gewoon de stekkers achterin de pc pluggen zonder de frontaudio plugins te gebruiken. Het is alleen irritant als je veel moet wisselen tussen boxen en koptelefoon. Je moet zelf bepalen of je die frontaudio echt nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt.. achterlijk er geen aansluitingen van voor de Front op die kaarten zitten...die aansluitingen van de front zijn inderdaad AC97 en HD audio. Waarbij in de huidige situatie alleen de HD audio goed werkt. ik namelijk per se de front gebruiken. anders moet ik steeds de hoofdtelefoon omswitchen! Heb even naar die speciale kabels gekeken, die zijn inderdaad belachelijk duur!!