Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Plesk, Debian, VPS] op een VPS hosten

Pagina: 1
Acties:
  • 488 views

• Zoolander
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2022

Zoolander

superslim!

Topicstarter
Ik ben zelf reseller en een beetje thuis in linux.
Bij mijn huidige resellers is altijd wel iets wat niet aansluit bij mij persoonlijk.
Ik zoek namelijk een reseller parij die en INNODB, Plesk en onder 25 euro per maand
verkoopt. (minimaal 15 domeinen)

Nu kwam ik via greenhost.nl op een VPS van 19 euro. Deze geven je een debian
installatie en thats it.
Als ik nu enkel MySQL, PHP en Apache en FTP installeer en zij doen debian onderhouden
is de security dan wel goed?
Ben ook van plan dan een 30 domein plesk licentie van 170 euro te kopen.

Ik kan er niet zo veel over vinden. Security is echt mijn grootste angst.

mijn naam slaat nergens op, althans niet op mij :P

Verwijderd

Hoi,

Het hangt er een beetje vanaf wat je met 'security' bedoelt.
Alle servers van Greenhost staan zeer veilig in het Evoswitch datacentrum bij Haarlem.
Daarnaast hebben we een groot aantal veiligheidsmaatregels getroffen tegen hacken en dergelijke. Uiteindelijk ligt er ook een deel verantwoordelijkheid bij de eindgebruiker van een VPS om de software die zelf geïnstalleerd wordt goed te configureren.

We kunnen hier wel altijd bij helpen en advies over geven.

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:07
Uiteindelijk is een VPS normaal gesproken iets van jou, je huurt het..
Hoe je het inricht is dan helemaal aan jou.. Dus jouw verontwaardiging (zoals ik het lees) "ze geven je een debian installatie en thats it" is niet helemaal terecht denk ik.

Bovendien, je werkt met een pakket dat zeer vaak wordt gebruikt icm webhosting.
Dat kan een voordeel zijn, maar ik zie toch erg vaak oude installaties van dat soort pakketten draaien op servers. Daarmee neemt de kwetsbaarheid natuurlijk automatisch doe.
Helemaal dicht krijg je nooit voor elkaar, maar je kunt het met regelmatige updates wel zo goed mogelijk regelen.

In het geval van een VPS zou ik je wel aanraden goed te kijken naar de back-ups die je al dan niet zelf moet regelen. Dat wordt vaak vergeten :)

p.s. ik heb een eigen bedrijf, wij doen ook aan webhosting en aan VPS'en.
Mag ik vragen waarom je perse PLESK wilt gebruiken? Anders kun je toch met iedere partij (je mag mij daarover ook rustig berichten) een contract afsluiten als reseller?

[ Voor 66% gewijzigd door Staatslot op 25-04-2012 16:08 ]

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan:

How to setup a VPS as web server (sectie Setup security)

Zie ook in de sectie Tools: Tripwire. Als het dan misgaat, dan weet je dat in ieder geval.

Niets is 100% veilig, maar als je je eigen VPS inricht, dan heb je het in ieder geval zelf onder controle.
Uiteraard moet je hier wel de kennis voor hebben / opdoen.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Je weet dat dit een topic is van 4 jaar geleden he? waarschijnlijk heeft TS al een andere host gevonden :>

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Verwijderd

kKaltUu schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:35:
Je weet dat dit een topic is van 4 jaar geleden he? waarschijnlijk heeft TS al een andere host gevonden :>
_/-\o_

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Goede service, beetje laat misschien inderdaad ;)

Verwijderd

Lol, geweldige necrobump weer :P

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Een oud topic van 4! jaar omhoogschoppen lijkt me nergens voor nodig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.