Toon posts:

Universele afstandsbediening + bediening PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een universele afstandsbediening (Digitale TV, TV, Versterker, DVD speler), waarbij ik tegelijktijd mijn computer EFFICIENT kan besturen (films via bsplayer / muziek via mediamonkey / verkennen van bestanden). Ik heb lang lopen zoeken, en ik vind bijzonder goede resultaten voor een universele afstandsbediening, en bijzonder goede resultaten voor het enkel besturen van een computer, maar nergens een combinatie van beide. In een paar oude topics hier op GoT kwam ik er een paar tegen, maar de links daar zijn dood en de producten uit de schappen. Helaas heb ik niks recents gevonden...

Ter voorbeeld: Goede PC afstandsbedieningen die ik tegen kwam zijn de ATI Remote Wonder Plus en de Firefly, afstandsbedieningen die bijv. muisfunctionaliteit hebben, en computer software voorgeprogrammeerd. Wat betreft universele afstandsbedieningen heb ik minder wensen. Dat mag vrij standaard zijn... De afstandsbedieningen uit een recent topic hier op GoT, de Logitech Harmony Advanced Universal Remotes, zijn mooie dingetjes maar voor mij een beetje overkill om enkel het volume of de input van mijn versterker te veranderen...

Iemand suggesties of ervaringen?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik zou zeggen kijk dit topic eens door: [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 2]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je rectie. Ik had het topic al doorgelezen, en het lijkt me een mooie afstandsbediening maar niet helemaal voor wat ik zoek. Zo heeft het voor zover ik weet bijv. geen muis ondersteuning, en is het niet bedoelt voor het besturen van een computer (voorgeprogrammeerde software), beide dingen die ik erg belangrijk vindt.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:31
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:34:
[...]

Bedankt voor je rectie. Ik had het topic al doorgelezen, en het lijkt me een mooie afstandsbediening maar niet helemaal voor wat ik zoek. Zo heeft het voor zover ik weet bijv. geen muis ondersteuning, en is het niet bedoelt voor het besturen van een computer (voorgeprogrammeerde software), beide dingen die ik erg belangrijk vindt.
Ik kan er mijn Mediaportal perfect mee besturen. (harmony 525)
Zou niet weten of je je muis er mee kan besturen, maar denk dat dat eerder ligt aan de software die je gebruikt om je IR signalen toe te kennen.

Met Grider kan je toch ook redelijk wat dingen doen hoor.
En heeft redelijk wat ondersteuning voor verschillende programma's

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:07

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Je kan de roos op de Harmony volledig programeren zoals je zelf wilt, dus ook om de muis te bedienen. Met Girder of winlirc kan je vervolgens zorgen dat dat ook gebeurt.

De vrijheid die je hebt met een Harmony maakt hem juist heel erg geschikt voor waar jij hem voor wilt gebruiken. Daarnaast weet je gewoon zeker dat je je tv/versterker/ontvanger/dvd/etc ermee kan bedienen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier