Beste mensen. Ik wil graag een desktop-PC die op Windows XP draait, formateren. Voordat ik dat doe wil ik de bestanden overmaken naar een laptop die op Windows Vista draait. De bestanden wil ik, nadat de desktop-PC is geïnstalleerd, weer terugzetten. De laptop die op Windows Vista draait, is via een draadloze verbinding met het internet verbonden. Omdat onze router beneden staat en het niet praktisch/mogelijk is om zowel de laptop als de desktop-PC beneden aan de router te hangen, wil ik graag een LAN-verbinding maken tussen de laptop en de desktop-PC. Daarvoor heb ik een crosskabel gekocht. Maar dan begint voor mij de ellende
In de FAQ van dit forum staat geen handleiding om een LAN-verbinding aan te leggen tussen twee PC's. Ook weet ik niet vanaf welke computer ik de verbinding zou moeten instellen. De laptop met Vista of de desktop met XP
Hulp en suggesties zijn erg welkom.
Hoewel hopeloos verouderd zou je met reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide het toch allemaal aan de praat moeten krijgen. In die review staat echt alles wat je nodig hebt!
Rail Away!
Ik ga aan de slag, bedanktMad Marty schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:31:
Hoewel hopeloos verouderd zou je met reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide het toch allemaal aan de praat moeten krijgen. In die review staat echt alles wat je nodig hebt!
Edit: Ik heb 'm doorgelezen, maar kom tot de conclusie dat deze handleiding gebaseerd is op Windows 9x/NT/2000. De aanbevolen handelingen kan ik dus niet uitvoeren. Jammergenoeg is er vrijwel geen gelijkenis tussen Windows 9x/NT/2000 en Windows XP, laat staan Windows Vista. Wat nu?
[ Voor 25% gewijzigd door Joep op 05-02-2008 20:43 ]
Geen gelijkenis tussen NT,2000,XP en vista?
Kwa uiterlijk niet nee... Onderhuids zijn er nog een hoop overeenkomsten te vinden.
Kwa uiterlijk niet nee... Onderhuids zijn er nog een hoop overeenkomsten te vinden.
Inderdaad.
Dat bedoelde ik met hopeloos verouderd, maar alle informatie die er in staat geldt net zo hard voor XP en Vista. Wellicht dat het een andere naam heeft, of net even op een andere plek zit, maar met minimale eigen inzet is het geen enkel probleem om het te vinden en goed in te stellen!
Dat bedoelde ik met hopeloos verouderd, maar alle informatie die er in staat geldt net zo hard voor XP en Vista. Wellicht dat het een andere naam heeft, of net even op een andere plek zit, maar met minimale eigen inzet is het geen enkel probleem om het te vinden en goed in te stellen!
Rail Away!
geef de systemen handmatig een ip adres in.
P.C 1 : Ip 10.0.0.1 Subnetmask 255.255.255.0
P.C 2 : Ip 10.0.0.2 Subnetmask 255.255.255.0
Dan zou het hele probleem over moeten zijn. Wanneer je klaar bent laat je gewoon weer een ip toewijzen door de DHCP en werkt het weer als van ouds. Wel je draadloos en evt virusscanner/firewalls ook uitzetten.
Succes.... Volgende keer wordt een beetje extra effort wel gewaardeerd
P.C 1 : Ip 10.0.0.1 Subnetmask 255.255.255.0
P.C 2 : Ip 10.0.0.2 Subnetmask 255.255.255.0
Dan zou het hele probleem over moeten zijn. Wanneer je klaar bent laat je gewoon weer een ip toewijzen door de DHCP en werkt het weer als van ouds. Wel je draadloos en evt virusscanner/firewalls ook uitzetten.
Succes.... Volgende keer wordt een beetje extra effort wel gewaardeerd
Carpe Diem
Pagina: 1