Ik heb een krachtige Notebook (Alternate 17W24 Extreme), die ik voornamelijk gebruik voor videomontage (Pinnacle Studio 11). De notebook heeft veel aansluitmogelijkheden, onder andere een External Sata-connector. Voor opslag van zowel ruw als gemonteerd materiaal gebruik ik op dit moment een IDE Harddisk in een externe USB-Case. Ik heb het idee dat ik met name tijdens het monteren vaak zit te wachten op de harddisk of de gegevensoverdracht tussen HD en Notebook. Daarom:
Wat voor technologie kan ik het best aanschaffen als ik een grote (min. 1T) externe opslag zoek voor videomateriaal om mee te monteren?
Uiteraard heb ik het topic "Externe hardeschijven en behuizingen" met aandacht gelezen, maar niet echt een definitief antwoord kunnen vinden. USB? FireWire? Ethernet (WiFi?) Solid State (duur, zijn die er al zo groot?)?
Mijn voorkeur zou een WiFi solid state zijn, omdat ik die dan gewoon ergens in een kast altijd aan kan laten staan. Tegelijk vraag ik me af of een WiFi verbinding niet veel te traag is voor een beetje 'frustratieloos' video's monteren...
Wie heeft ervaring en/of harde cijfers? thnx!
Wat voor technologie kan ik het best aanschaffen als ik een grote (min. 1T) externe opslag zoek voor videomateriaal om mee te monteren?
Uiteraard heb ik het topic "Externe hardeschijven en behuizingen" met aandacht gelezen, maar niet echt een definitief antwoord kunnen vinden. USB? FireWire? Ethernet (WiFi?) Solid State (duur, zijn die er al zo groot?)?
Mijn voorkeur zou een WiFi solid state zijn, omdat ik die dan gewoon ergens in een kast altijd aan kan laten staan. Tegelijk vraag ik me af of een WiFi verbinding niet veel te traag is voor een beetje 'frustratieloos' video's monteren...
Wie heeft ervaring en/of harde cijfers? thnx!
Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)