• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-02 16:06
(jarig!)
Hallo,

Ik heb laatst bij 4launch de PVR-500MCE besteld voor een mediacenter. Ik had voor de 500 gekozen omdat je daarmee van een andere zender kunt opnemen dan waarnaar je aan het kijken bent.
Nu kregen we een mailtje van 4launch dat de tvkaart niet meer te leveren is omdat deze niet meer gefabriceerd wordt. Ik heb al bij andere winkels gekeken, maar nergens is hij meer leverbaar.

Nu moet ik dus op zoek naar een alternatief, waar je hetzelfde mee kan. Nu had ik gehoord dat je met gewoon 2 TV-kaarten ook kunt opnemen vanaf een andere zender. Dus ik zat nu te kijken naar de PVR-150, en heb daar 2 vragen over:

- Kun je met 2x een PVR-150 precies hetzelfde als met een PVR-500 (afgezien van de fm-functie)?
- Hoe zit het dan met drivers, en instellingen in Media Portal? (Ik ben van plan om gewoon Windows XP te gebruiken icm Media Portal)

mvg,

Tower410

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:04
...exact het probleem waar ik ook tegen aanloop nu.

Ik heb reeds een MCE waar nu één PVR150 in zit, echter is er ook maar plaats voor één PCI kaart, waardoor ik er geen tweede bij kant zetten.

Ik ben dus ook op zoek naar een dual TV Tuner kaart.

Ik kan van Hauppauge geen opvolger vinden van de PVR500 :'(

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:52

Greyfox

MSX rulez

Precies mijn probleem.
In het Media Portal topic heb ik dat ook al gevraagd, maar daar werd helaas niet op gereageerd.
Ik hoop dat hier alsnog een antwoord komt.

MSX 2 rulez more

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

de 500 is gewoon 2x de 150 op 1 kaart volgens mij, getuige ook de drivers. Technisch gezien dus identiek. Je kan er zoveel tuners ingooien als je wil. Zelfs met de meeste merken maakt het niet eens uit of je die door elkaar heen gebruikt.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ja functioneel is 2x een 150 exact gelijk aan 1x een 500mce........
Enige verschil ken hem idd zitten in (het ontbreken van) een FM tuner en het feit dat je een antenne kabel splitter buiten de kast om moet gaan aanleggen. De 500mce heeft 1 antenne/coax ingang en split deze intern naar z'n beide tuners. Een goeie splitter (f-connectoren) is daarom zeker aan te raden. En een voordeel van de 500 kan zijn dat je maar 1 PCI slot gebruikt.....

Voordeel van een 150 is dan weer dat wanneer er 1 kapot gaat je altijd nog 1 werkende over houdt. Bovendien schijnt de 500mce wat kritischer te zijn icm bepaalde chipsets; irq's enzo. Er zijn in ieder geval meer (installatie) klachten over de 500mce bekend dan over 2x een 150....

Een alternatief (beter) voor een analoge dual tuner zou de Saber Vista View kunnen zijn. Deze wordt iha als beter ervaren. Deze is echter voor een PCIe slot.

• Tower410
(jarig!)
Ok bedankt. :)

Aangezien ruimte niet zo'n probleem is, de saber ook een splitter nodig heeft, we radio luisteren gewoon nog via onze stereo doen en 2x een 150 goedkoper is dan een Saber, denk ik dat we gewoon voor 2x een 150 gaan.

• kaajee
Tower410 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:48:
Ok bedankt. :)

Aangezien ruimte niet zo'n probleem is, de saber ook een splitter nodig heeft, we radio luisteren gewoon nog via onze stereo doen en 2x een 150 goedkoper is dan een Saber, denk ik dat we gewoon voor 2x een 150 gaan.
Die Saber heeft geen splitter nodig hoor! Eén ingang is voor de Dual TV tuner de andere voor de FM tuner. Maar 2x een 150 is zeker geen slechte keuze......

• Tower410
(jarig!)
Oh verkeerd gelezen dan :)

Maar dan nemen we alsnog 2x een 150, het prijsverschil is toch net iets te groot voor de voordelen die wij eraan hebben (bijna niks)

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Is het trouwens nodig om je pc aan te laten staan als je een tv kaart gebruikt?
Of kun je ook nog tv kijken zonder dat ie aan staat?

MSX 2 rulez more

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-02 15:00
wat ik eigelijk zoek is de tegen hanger van de 500 allen dan in usb variant.(ik heb namelijk helemaal geen pci meer over.
iemand?

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-01 14:49
Waarom kijk je niet gewoon voor een 2e handsje.

Op marktplaats zag ik er al 1 te koop staan.....

• kaajee
Greyfox schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:05:
Is het trouwens nodig om je pc aan te laten staan als je een tv kaart gebruikt?
Of kun je ook nog tv kijken zonder dat ie aan staat?
Wat denk je zelf? Hoe moet die kaart stroom krijgen? En waar ga je op kijken dan? Op een beeldscherm/monitor neem ik aan? Die zit toch aan je PC vast met een draadje? Om de signalen van de PC door te geven aan de monitor?
(los van de software die nodig is om tv te kijken......)

• kaajee
Lordsauron schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:08:
wat ik eigelijk zoek is de tegen hanger van de 500 allen dan in usb variant.(ik heb namelijk helemaal geen pci meer over.
iemand?
Een dubbele/dual USB2 tuner? Die zijn er niet zoveel helaas, je kunt natuurlijk wel 2x een single nemen natuurlijk. Ik ken alleen de Adaptec AVC-3160, die ik hier in NL nog nooit gezien heb.....
Maar waar zit je PCI dan vol mee? En wellicht heb je een PCIe vrij? Dan kun je de Saber Vista View nemen

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

kaajee schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:27:
[...]

Wat denk je zelf? Hoe moet die kaart stroom krijgen? En waar ga je op kijken dan? Op een beeldscherm/monitor neem ik aan? Die zit toch aan je PC vast met een draadje? Om de signalen van de PC door te geven aan de monitor?
(los van de software die nodig is om tv te kijken......)
Nou, ik denk zelf dat ik nog onvoldoende weet om dit soort vragen achterwege te laten.
Dus bedankt voor je constructieve antwoord.

Want eigenlijk ben ik helemaal niet zo blij dat ik mijn pc straks dag en nacht aan moet laten staan, of dat het even snel tv kijken niet meer opgaat omdat de pc nog moet opstarten.

MSX 2 rulez more

• kaajee
Greyfox schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:00:
[...]

Nou, ik denk zelf dat ik nog onvoldoende weet om dit soort vragen achterwege te laten.
Dus bedankt voor je constructieve antwoord.

Want eigenlijk ben ik helemaal niet zo blij dat ik mijn pc straks dag en nacht aan moet laten staan, of dat het even snel tv kijken niet meer opgaat omdat de pc nog moet opstarten.
Als ik dit zo lees moet je gewoon zoiets kopen; heet een TV:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.overstock.com/images/products/L10766527.jpg

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

kaajee schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:56:
[...]

Als ik dit zo lees moet je gewoon zoiets kopen; heet een TV:
[afbeelding]
Deze was iets minder constructief.