Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Video (flash bijvoorbeeld) gaat verder op volgende pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maand geleden ben ik begonnen met een website maken in Joomla (dynamisch en PHP) voor een vriend van mij zijn bedrijf.
Het lijkt ons een uitdaging om hier een video in af te laten spelen over het bedrijf met bijvoorbeeld een flash player.
Nu is dat geen probleem want die kan je simpelweg embedden en afspelen.
Maar wanneer je natuurlijk naar een andere pagina gaat, begint deze weer opnieuw.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat niet gebeurd.
Dat bij het aanklikken van een link op de pagina naar een andere pagina het filmpje gewoon verder blijft spelen.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Er zijn wel rare constructies te bedenken met iframes of AJAX gebeuren, maar dat is veel werk en vooral met Joomla erbij erg lastig. Daarnaast ontgaat het nut me een beetje eerlijk gezegd, als ik zo'n irritant filmpje op een website van een bedrijf zie heb ik gelijk al iets van 'eh..?'.

Verwijderd

Topicstarter
Het is meer als http://www.musicvibes.nl/ heeft ontworpen.

http://www.di-rect.com bijvoorbeeld!

Verder is het ook zo dat ik muziek clips (bijvoorbeeld van: youtube) wil aanbieden.
Deze hoeft niet automatisch af te spelen, maar als mensen deze aanklikken ze niet hoeven te wachten voor hij is afgelopen. todat ze naar een andere pagina gaan.
Mijn gastenboek bijvoorbeeld word vaak gebruikt en de profielen.
Het is vervelend om iedere keer het filmpje opnieuw op te moeten starten en te kijken.. uhh.. waar was ik ook alweer.
Het is niet zo dat deze automatisch start.

Aan AJAX en Iframes heb ik inderdaad al zitten denken maar hoe blijft een iframe dan staan als de website vernieuwd word.

Verder ontgaat mij het nut van jouw reactie dat jij er het nut niet van in ziet :P
Ik vroeg niet om een mening, maar om hulp ;)

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Omslachtig... wat de meeste sites doen is alleen op de home-pagina de volledige film tonen, en op alle andere pagina's alleen het laatste frame (als still)

Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen:

- Bij het verlaten van de pagina in flash het huidige framenummer opvragen, bijvoorbeeld door middel van onunload, of door alle links af te vangen en dan onclick een functie te starten.
- Deze returnen naar de pagina en mbv een sessie/cookie/get/post deze waarde versturen naar de volgende pagina.
- Daar deze waarde uitlezen, versturen naar flash, en vervolgens vanaf dat framenummer verdergaan met het tonen van het filmpje.

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door H004 op 06-02-2008 13:49 ]

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Op die site gebeurd het dus met AJAX. De content staat in een div en als je naar een pagina gaat wordt alleen de content div herladen, waardoor de rest gewoon in huidige staat blijft, inclusief het filmpje dus. Andere oplossingen zoals iframes of het doorzenden van het huidige frame zou ik niet doen. Sowieso lijkt die tweede me een aardige dataverbruiker aangezien die filmpjes geladen door een flashplayer vaak niet cachen (niet zeker tho) :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus je raad me aan mijzelf te verdiepen in AJAX?
Super, heb ik in ieder geval een schop in de goede richting.
TOPIC kan gesloten worden..
Pagina: 1