Toon posts:

[Intel iMac 2G] Gaat niet meer aan*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag liep onze Apple iMac (Core 2 Duo) vast in Windows Bootcamp. Aangezien ik er zelf niet bij was heeft iemand de aan/uit knop een langere tijd ingedrukt gehouden (langer dan 30 seconden), waarna de iMac zichzelf uitschakelde. Als ik hem nu willen opstarten doet hij helemaal niks meer, geen bootscreen of wat dan ook, helemaal niets.

Heeft iemand hier toevallig ervaringen mee? Wat zou er aan de hand kunnen zijn? We hebben namelijk nog nooit problemen met onze iMac gehad.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Als er geen lampjes meer branden, het niet helpt om de stekker eruit te halen en er weer in te doen (even alle stroom eruit), dan zou ik toch zeggen dat 'ie dood is.
Ja, dat kan, zomaar ineens, zonder dat er problemen geweest zijn.
Het is elektronica, dat kan kapot gaan. En voor problemen moet er een eerste keer zijn.

Een vastloper kan namelijk ook gewoon duiden op hardwareproblemen, hoewel bij windows een muisklik al aanleiding kan zijn om vast te gaan lopen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Waar zouden die lampjes moeten branden? Het is een nieuwe iMac (aluminium serie). Ik zou niet weten waar ik de lampjes zou moeten zoeken..
Anti-XP schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:30:
Als er geen lampjes meer branden, het niet helpt om de stekker eruit te halen en er weer in te doen (even alle stroom eruit), dan zou ik toch zeggen dat 'ie dood is.
Ja, dat kan, zomaar ineens, zonder dat er problemen geweest zijn.
Het is elektronica, dat kan kapot gaan. En voor problemen moet er een eerste keer zijn.

Een vastloper kan namelijk ook gewoon duiden op hardwareproblemen, hoewel bij windows een muisklik al aanleiding kan zijn om vast te gaan lopen.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:31
Er is niet zo gek veel wat je kunt doen. Je kunt de stappen uit het volgende support documentje even volgen: Op Intel gebaseerde iMac: Wat u kunt doen als uw computer niet aan gaat. Als dat niet helpt, dan zit er niets anders op dan even contact opnemen met Apple Support.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:32:
Waar zouden die lampjes moeten branden? Het is een nieuwe iMac (aluminium serie). Ik zou niet weten waar ik de lampjes zou moeten zoeken..

[...]
Op de witte serie zat nog een lampje ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Al geprobeerd alle stekkers uit de iMac te halen en dan de powerknop 10sec in te drukken?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-02 16:24

Nitai

Live the life you love.

Had je externe schijven/usb/firewire ofzo gekoppeld die nu niet meer aangesloten zijn?

Misschien dat je Mac van iets anders probeert te booten? Hoor je wel iets als je op de powerknop drukt?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Pagina: 1