Software voor linux

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views

• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-07 12:30
Hallo,

Omdat ik niet op mijn vista geraak ga ik proberen gewoon via centOS even mijn documenten te backuppen (voor de duidelijkheid met de bestanden is niks mis mee, er is gewoon probleem met BMR)
Nu dus ik zoek iets dat op centOS kan draaien maar dus het is de bedoeling dat ik er mjin windows partities mee kan backuppen, NTFS dus. Ik veronderstel dat ook partition magic niet op centOS werkt ? MAar zoiets zoek ik dus maar dan voor centOS, heb alleen totaal geen ervaring met centOS, en weet dus ook niet waar ik het kan vinden.
Mvg,
Lorduh.

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Voor dit soort doeleinden is CentOS niet echt geschikt lijkt mij. Dan kun je beter een LiveCD van Ubuntu ofzo gebruiken. Deze heeft ws ook betere ondersteuning voor NTFS.

Verder kun je je MBR fixen vanuit de Windows repair console (opstarten met de windows setup-CD) en dan voor de optie van de herstelconsole kiezen.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Lorduh
Verder kun je je MBR fixen vanuit de Windows repair console (opstarten met de windows setup-CD) en dan voor de optie van de herstelconsole kiezen.

Ik heb al geporbeerd maar ik vind niks terug van die herstelconsole ...

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Haha nou dan zou ik geen CentOS kiezen, want dat is een hele enterprise (server) omgeving :D

.... na toch benieuwd te zijn naar je andere post, zie ik dat je CentOS al hebt draaien.

Anyway, probeer gewoon cp (copy) of tar+gzip of als je echt de hele partitie wil copieren kun je bijvoorbeeld GParted gebruiken, maar die heeft ook een LiveCD. Dat is misschien wel makkelijker.

En niet vragen hoe het werkt, want dat is makkelijk met google en de search hier te vinden ;)

Koop al mijn ads!

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Lorduh schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:29:
Ik heb al geporbeerd maar ik vind niks terug van die herstelconsole ...
Hmmm... ff denken ... nu maak je me aan het twijfelen ... :P
Ik ken de Windows Vista setup eigenlijk niet zo goed, maar het lijkt me dat daar een vergelijkbare optie inzit als in Windows XP. (Maar ik weet dus niet precies waar die zit.)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
cobratbq schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:30:
[...]
Hmmm... ff denken ... nu maak je me aan het twijfelen ... :P
[...]
Niet nodig, je hebt gelijk. Je kunt Windows gewoon repareren vanaf de boot-dvd. Maar goed, dat gaat over zijn andere topic ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 05-02-2008 18:33 ]

Koop al mijn ads!

• Lorduh
Ik heb hier wel ergens nog een unbuntu live cd liggen vorig jaar gekregen van iemand. En wat moet ik daar dan precies gaan zoeken ?

Even over dat repareren, ik heb ze allemaal al getest van de CD maar géén enekele manier dat werkt ...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie ook niet helemaal wat dit topic bijdraagt aan deze reeds gedocumenteerde problemen. Ook over software voor linux is voldoende te vinden. Ik stel dus voor dat je het bij 1 topic houdt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.