[c#] Double afronden op 2 decimalen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.942 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike643
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-04 19:13
Beste,

string oudeprijs = Convert.ToString(textBox5.Text);
string resultoudeprijs = oudeprijs.Replace(".", ",");

double oudeprijsnieuw = Convert.ToDouble(resultoudeprijs);
Math.Round(oudeprijsnieuw, 2);

zoals je ziet heb ik een bedrag uit een tekstbox gehaald. Nu heb ik ervoor gezorgt dat hij de punt in een komma veranderd. Nu wil ik graag de oudeprijsnieuw afronden op 2 decimalen achter de komma. Ik heb op internet alles afgezocht en kom steeds bij math round uit maar het bovenstaande wil niet werken. Daarnaast heb ik tal van andere mogelijkheden geprobeerd maar ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 16:42
oudeprijsnieuw = Math.Round(oudeprijsnieuw, 2);

Math.Round returned de nieuwe waarde. Je zou je even moeten verdiepen in hoe C# nou precies werkt wat betreft variabelen en return waarden.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

C#:
1
oudeprijsnieuw = Math.Round(oudeprijsnieuw, 2);

Zou moeten werken.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"wil niet werken" dat zegt ons natuurlijk niks en "tal van andere mogelijkheden" zegt ons ook niks natuurlijk. Dus wat werkt er niet? Wat had je wel verwacht? En wat heb je nu precies allemaal al geprobeerd en wat lukte daar niet mee. Lees nu de Programming Beleid eens echt door.

Toevalligerwijs zijn er de laatste tijd nogal wat topics over het afronden van doubles, vaak voor gebruik voor het rekenen van prijzen. Spit die eens door zou ik zeggen want daar staat een hoop bruikbare info in.

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 05-02-2008 17:53 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.