Toon posts:

[8800GT] Blue screen na heropstarten na installeren drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: Mocht je hetzelfde probleem hebben? Kijk naar je voeding! Bij mij hielp een nieuwe, betere kopen.

Hoi tweakers,
Ik heb laatst een GeForce 8800GT gekocht om mijn oude 7600GT te vervangen, alleen (zoals de topic titel al zegt) krijg ik een blue screen error als ik mijn pc opnieuw wil opstarten na het installeren van de drivers. Ik kan de pc wel in normale modus opstarten met nieuwe kaart zónder drivers, maar nadat het installatieprogramma wil dat ik mijn pc opnieuw opstart krijg ik na het laden van het Windows schermpje een blue screen met een Memory Management error met de volgende codes:
STOP: 0x0000001A (0x0004128b, 0x0069201, 0x00000000, 0xc0883000)

Ik heb op de Windows hulp site gekeken, en beide methodes die zij aanboden om het probleem op te lossen geprobeerd zonder succes.
Nu dénk ik (maar weet het niet zeker, ik ben echt een hardware noob) dat die error wordt veroorzaakt door mijn voeding, maar ik heb hier nog geen bevestiging van gekregen.
Dit is mijn systeem:
BEHUIZING YOURS 9807 400W ATX
MB ASUS A AM2 M2N-E ATX
CPU AMD Athlon64 X2 AM2 3800+ 2.4GH 512 BOX
MEMORY KINGSTON 1024MB DDR/2/667 waar ik 1 streepje RAM van hetzelfde merk en ook 667 van 2 Gig erbij hebt gekocht
VGA ASUS PCIe 256M EN7600GT Sil/2DHT en deze wordt vervangen door de GeForce 8800GT
HDD WD 250GB 16MB SATA I RAID WD2500YD
DVD RW NEC AD-5170 18x Black BULK
SPK LOGITECH R10 2.0 speakerset
KB LOGITECH Classic Keyboard Zwart PS/2
MOUSE LOGITECH B58 Optical Scroll
MICROSOFT WINDOWS XP HOME NL CD + Licentie

En dit is een foto van de sticker van mijn huidige voeding: http://img186.imageshack....otovoedingcomputerig3.jpg

Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik wil graag CoD4 lekker kunnen draaien.
Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 21:32 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Heb je al eens Windows helemaal opnieuw geïnstalleerd? Of een FAQ doorgenomen?

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

15A op de 12V rail lijkt me niet voldoende, dus ik denk idd dat de voeding de boosdoener is.

Verwijderd

Topicstarter
Nee Windows heb ik nog niet geïnstalleerd, zal ik dat doen met de nieuwe kaart erin of met de ouwe kaart erin? En welke FAQ bedoel je :P
(PS: Windows opnieuw installeren is toch heel simpel he? Gewoon Windows CD erin, toch? Ja ik heb geen idee, nog nooit gedaan, excuus voor mijn noob-heid)

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:06
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:47:
Nee Windows heb ik nog niet geïnstalleerd, zal ik dat doen met de nieuwe kaart erin of met de ouwe kaart erin? En welke FAQ bedoel je :P
(PS: Windows opnieuw installeren is toch heel simpel he? Gewoon Windows CD erin, toch? Ja ik heb geen idee, nog nooit gedaan, excuus voor mijn noob-heid)
Dat heeft niks met noob-heid te maken, meer lezen. Op de vorige pagina staat groot boven aan FAQ.

Maar goed ik denk dat het je voeding is, aangezien voor mij dit onbekend is kan hij waarschijnlijk niet genoeg watt leveren voor al je spullen. Aangezien je van een 7600 naar een 8800 gaat behoorlijk verschil is.

Verwijderd

Topicstarter
Die FAQ is van Vista, ik heb XP ;) Maar goed ik zal eens rond gaan kijken of Windows opnieuw installeren wel zo lastig is en dat dan doen.
Verder vraag ik me af, omdat het zo'n grote stap is, of mijn moederbord er geen problemen mee heeft. Kan mijn moederbord de 8800GT gewoon aan?

Verwijderd

Topicstarter
Kennelijk niet zo lastig, maar er zijn toch problemen mee gekomen :S Vandaar een nieuw topic in de het Windows sub-forum.
Anyway, als iemand in de tussentijd meer weet: ik hoor het graag, ik wil uiteraard niet dat ik 259 euro door de wc heb gespoeld.
Modbreak:Gebruik de edit-knop als je iets toe wilt voegen, niet meermaals achter elkaar posten <24u

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 08-02-2008 15:58 ]

Verwijderd

Welke melding staat er precies op je blauwe scherm?
Al gegoogled daarmee?
Wat gebeurt als je in safe mode opstart?
Welke andere wijzigingen heb je doorgevoerd?

Computer crash analyse (samengesteld uit diverse andere posts hier)

To differentiate hardware error from software error
Wat je even kan doen is de PC opstarten met b.v. knoppix of BartPE, en dan opstarten en wat applicaties proberen en kijken of het dan ook gebeurd. Als het dan ook gebeurd dan ligt het aan je hardware. En dan ga je verder zoeken......

memtest86 gedraaid (vanaf een Ubuntu LiveCD)

Orthos/3dMark in een loop draaien voor een stabiliteits test

welke drivers heb je geinstalleerd?
De oude van de cd bij de kaart of de nieuwste van de website of nog andere?

Logboeken lezen.
rechtermuisknop deze computer -> beheren -> logboeken -> systeem (of anderen)
of Start-->Uitvoeren-->eventvwr

DrWatson
Dr Watson aanzetten : -> uitvoeren ->"drwtsn32 " intypen.
- Geeft veel info van systeemfouten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
De preciese melding staat in de openingspost :) In veilige modus kan ik hem gewoon opstarten, en andere wijzigingen behalve de drivers deinstalleren (de oude dus van de oude kaart) heb ik niet uitgevoerd. Ik heb de drivers van de CD, beta drivers van Nvidea en gewone drivers van Nvidia gemaakt. Ik zal eens proberen met met knoppix, hoewel ik geen idee heb wat het is :P

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, ik lees net in 1 van de stickies dat mijn mobo een PCI E 1.0a slot heeft, ik lees op de doos van de 8800GT "PCI Express or PCI Express 2.0 compliant"
Ik neem aan dat ik me dus geen zorgen hoef te maken over dat mijn videokaart niet op mijn mobo zou kunnen?
Modbreak:Gebruik de edit-knop als je iets toe wilt voegen, niet meermaals achter elkaar posten <24u

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 08-02-2008 15:59 ]

Verwijderd

Ik heb een vergelijkbaar probleem: kreeg ook eerst bluescreen met 0x0000008E0 melding.

Ongeveer een maand geleden begonnen met spontane herstarts. Waren incidenten, dus niet veel aan gedaan. Twee weken geleden werd spontane herstart consequent: iedere keer bij afsluiten IE.

Automatisch herstarten uitgezet, toen kwam consequent bluescreen bij afsluiten IE met melding nv4disp.dll

Vorige week drivers videokaart opnieuw geïnstalleerd en het werkte weer vlot.

Deze week, zonder nadere verklaring geen opstart. Na eerste dos-boot, alleen maar zwart scherm. In Veilige modus gekeken naar apparaatbeheer, geel uitroepteken bij H+H Virtual CD SCSI CONTROLLER SDK. Met CODE 10, apparaat start niet
Driver opnieuw geïnstalleerd, zelfde melding. Krijg pc dus niet meer normaal opgestart.

Wel geconstateerd (met speedfan) dat de temperatuur van twee onderdelen (Temp2 en Temp 1?) rond de 60 of soms daarboven lagen, met een waarschuwing erbij.
Zou een slechte koeling ervoor zorgen dat de videokaart aan het instorten is?
De videokaart is ongeveer een jaar geleden geïnstalleerd. Is een NVIDIA Geforce 6800 GS/XT
Heb een XP-SP2 met AMD Athlon XP3000+

Verwijderd

Ik had je topic vanmiddag nog niet gezien (stom van me); ik heb namelijk een soortgelijk probleem. Het zou alleen vreemd zijn als het bij mij óók door de voeding wordt veroorzaakt, omdat ik een Enermax Liberty 500watt heb, wat toch wel een heel goede voeding is....

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik denk dat het aan je voeding ligt. Zelf heb ik een 4800+, 4 reepjes geheugen, 3 hd's en dat draait perfect onder full load.
Zelf had ik last dat mijn moederbord mijn kaart niet aan kon, dit ivm chipset op m'n moederbord.
Bij jou geeft hij nog beeld en kan je in de veilige modus opstarten, dus jij hebt beeld en werkt je kaart op je mobo.

Wat je kan proberen is een zwaardere voeding halen bij een computerwinkel in de buurt (niet via internet, lees waarom hieronder), die in je systeem hangen, 8800GT er in, opstarten.
Doet hij het goed (ook onder full load), dan ligt het aan je voeding.
Doet hij het niet, dan breng je je voeding keurig weer ingepakt terug binnen de maximale terugbrengtijd (7-8 dagen meestal) en moet je windows opnieuw installeren omdat je drivers corrupt zijn of gewoon er iets anders aan de hand is...

Zoek wel even een voeding uit die, mocht je van plan zijn hem te houden, stil is, of van het merk wat jij wilt, modulair, lichtjes, highend ed. ed.

Wat ook nog kan is als je voeding helemaal de boel niet aan kan dat je POST beeps krijgt van je BIOS waarna je naar de fout kan zoeken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar wapperen :) Het was inderdaad de voeding, hij draait nou als een zonnetje. Ik zal de openingspost even editen voor de arme stakker die googled met hetzelfde probleem ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 21:31 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:31:
Laat maar wapperen :) Het was inderdaad de voeding, hij draait nou als een zonnetje. Ik zal de openingspost even editen voor de arme stakker die googled met hetzelfde probleem ;)
Welke voeding heb je er nu inhangen? wel handig om te weten hoe zwaar de voeding was (400) en hij nu is...
Ik draai perfect met 500W, maar gelukkig dat je probleem opgelost is!

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1