[iDVD] avi files niet bruikbaar in iDVD

Pagina: 1
Acties:

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-02 18:37
Ik zit met het volgende: ik probeer een dvd te maken in iDVD, maar als ik nu filmpjes naar het project toe wil slepen, dan pakt hij deze niet. Andere films, die ook in .avi staan kan ik er wel heen slepen om zo een project te creëren, maar deze dus niet.

Hopelijk heeft iemand suggesties.

Verwijderd

Ik ken iDVD niet.. Ik ken wel ConvertXtoDVD.. Echt een top programma is dat. met support voor .srt ondertitel files.. Mischien hier eens naar kijken en iDVD links laten liggen?

• TimmieN
Dat is toch een windows programma?

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:41
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:09:
Ik ken iDVD niet.. Ik ken wel ConvertXtoDVD.. Echt een top programma is dat. met support voor .srt ondertitel files.. Mischien hier eens naar kijken en iDVD links laten liggen?
Ik denk dat je niet hebt gelet op het forum waar dit topic in staat. (Apple Talk ;) )
ConcertXtoDVD is er alleen voor windows, en gaat dus in dit geval niet op.
Ik heb zelf alleen ervaring met FFmpegX op de mac. Ben er niet geheel tevreden over maar is volgens mij wel het beste freeware convert programma voor de Mac.

• TimmieN
Hoezo moet er eigenlijk geconverteerd worden? Ik snap voornamelijk niet waarom de ene .avi file niet wordt gepakt en de andere wel.

Verwijderd

Superhuuper schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:15:
[...]

Ik denk dat je niet hebt gelet op het forum waar dit topic in staat. (Apple Talk ;) )
ConcertXtoDVD is er alleen voor windows, en gaat dus in dit geval niet op.
Ik heb zelf alleen ervaring met FFmpegX op de mac. Ben er niet geheel tevreden over maar is volgens mij wel het beste freeware convert programma voor de Mac.
Idd, sorry. Ik was de active topics aan het browsen..

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
TimmieN schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:28:
Hoezo moet er eigenlijk geconverteerd worden? Ik snap voornamelijk niet waarom de ene .avi file niet wordt gepakt en de andere wel.
Kun je de .avi die je wilt importeren wel gewoon afspelen op je Mac (met Quicktime, VLC telt niet)? Heb je dan gewoon beeld en geluid? Het lijkt mij namelijk een codec probleem. Als de codec niet aanwezig is kan iDVD hem ook niet gebruiken.

Probeer anders Perian even te installeren en kijk of het dan wel werkt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

TimmieN schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:28:
Omdat AVI een zogenaamd "containerformaat" is. Hierin kan audio/video/subtitles en weet ik allemaal in zitten. Audio kan MP3, ASF, uncompressed wav, etc zijn. Video kan uncompressed, WMV, DiVX, Xvid, etc. zijn. De term "avi" betekent eigenlijk "zit mogelijk audio en video in" :P.

Die soorten audio en video heten "codec". Jouw DVD speler pakt alleen een bepaalde codec op een speciale manier in bestanden gestopt. Avi's moet je daarom altijd even omzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 05-02-2008 18:56 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• TimmieN
Het probleem lijkt opgelost. Heb de filmpjes nu eerst met MPEG Streamclip geconverteerd naar .mp4 en toen was het wél mogelijk om ze in iMovie in te laden waardoor ik ze kon delen met iDVD.

Bedankt voor het meedenken allemaal! d:)b
Pagina: 1