N-router

Pagina: 1
Acties:
  • 2.167 views

• 32db
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik wil thuis mijn pc en mijn Acer laptop (en internet) aaneenhangen met een router die zeker tot in de veranda raakt (ca 14 meter, 3 muren); tot in de tuin zou prachtig zijn! Ik dacht aan een niet te dure N-genre. Bedoeling is de desktop in de woonkamer bekabeld aan de router / het internet te hangen, de laptop wireless.

Maar er zijn nog enkele zaken die ik niet zeker weet.
Werkt een N-router met de kaarten in mijn pc en laptop? Of moet ik voor de laptop zeker een N-usb-dongle aanschaffen?
Ik las dat als de wireless communicatie niet al te goed is, de router automatisch naar G-norm terugschakelt, maar heeft dat ook negatief effect op de bekabelde verbinding met de desktop?

Ik zoek tussen de D-Link DIR615 en DIR635, of de Linksys WRT150N of WRT350N. Wie zou de D-Links aanraden of de Linksys? Het wezenlijk verschil tussen de DIR615 en DIR635 heb ik nog niet gevonden.

In mijn laptop (ACER 5920G) zit een Broadcom Netlink Gigabit Ethernet Ethernetkaart (stuurprogramma 10.9.0.0), en een draadloze lan-kaart Intel (R) pro/wireless 3945ABG Network.
In de pc-gegevens vind ik: Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC, Ethernet 802.3.

edit: De pc werkt met XPpro, de laptop met Vista premium.

Kan iemand me een beetje wegwijs maken in deze jungle?

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
wrt150n=10/100mbit wired
wrt350n= 100/1000mbit dus gigabit

aangezien je een gigabit kaart in je pc hebt is het wel aan te raden voor de toekomst om voor gigabit te gaan

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik heb zelf een Dlink DIR-655, bevalt prima. Goede dekking en met firmware werken ze steeds bij naar de laatste draft versie van N. Ik ben al met al heel tevreden.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• 32db
En het verschil tussen de DIR615 en DIR635?
(edit: was vraag na het antwoord ervoor)
De DIR655 is al duur hé.
Heb ik dan nog een dongle nodig voor de laptop?

[ Voor 57% gewijzigd door 32db op 05-02-2008 16:58 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Het verschil tussen die 2 weet ik niet, ik weet wel dat jouw intel kaartje in je laptop geen N aankan, je heeft nml al zelf aan dat het een a/b/g kaartje is. Je zult dus of een USB dongle of een PCMCIA kaartje moeten aanschaffen die 802.11n ondersteund.

• 32db
Als ik nog een dongle moet kopen, dan worden de gigabit routers (Linksys 350N en D-Link 655) wel duur.
De D-Link DIR635 is momenteel mét dongle in aanbieding voor 99 euro. Waarschijnlijk goedkoper dan de DIR615 met te kopen dongle.
Of heeft de (iets duurdere) Linksys 150N belangrijke voordelen?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm ik weet het niet hoor met die 635, op de international site van dlink kom ik hem niet tegen, op de NL wel en daar staat dat ie Draft 1.0 is (die 615 is wel Draft N 2.0) En uit de firmware updates uit de nederlandse site blijkt ook uit niks dat ze dat gefixed hebben. Die firmware is ook nog is van 30-10-2006.Dat model is volgens mij uitgefaseerd. Je kan zo te zien dus beter die 615 kopen, als je er 1 van Dlink wil hebben.

En het verschil tussen de 615 en de 655 die volgens mij maar 20 euro duurder is, is dus gigabit ports ipv 100 mbit ports en 3 antenes ipv 2. En die van linksys is met de laatste firmware ook draft 2.0. Dus dat ontloopt elkaar niet echt.

[ Voor 22% gewijzigd door SithWarrior op 05-02-2008 17:38 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Hardcore-Maniac
idd je kan ook gewoon met je interne kaart verbinding maken maar dan haal je maar 54mbps max

anders intel N mini pci kaart die je in plaats van je intel 3945 kunt zetten, wel lastig te krijgen....

• 32db
Dat is belangrijk nieuws over de DIR635. Die wordt dus uitgesloten.
Maar 20 euro verschil tussen de 615 en 655, waar zag je dat SithWarrior? Ik vind prijzen in de grootte-orde 64,00 euro / 145,00 euro!

Ik heb nog wat gezocht op het net en blijft m.i. de D-Link DIR615 of de Linksys WRT150N (ca. 64,00 euro / 77,00 euro). Verbeter me als ik een interessant apparaat mis.
Beide routers krijgen goede kritiek. Van de 150N vond ik twee negatiefjes: heeft vaste antennes en de linksys adapter (WUSB300N) is duur (73,00 euro).
De D-Link bestaat precies in twee versies, de 615 en de 615/E. Bij Azerty kost de /E 5 euro goedkoper, en het verschil dat ik zag is dat de /E 0,1Gbits/s heeft en de andere 0,3 Gbits/sec.De USB-stick DWA140 kost 52 euro.

@Hardcore-Maniac: Bedoel je de Intel 4965AGN (ca. 39,00 euro)? Klinkt zeer interessant. Kun je die kaartjes gewoon uitwisselen in de laptop? Of is het een 'expert-ingreep?
Ik keek even op het net en men verwijst naar de 2 antennes in een abg-laptop en de drie antenne-aansluitingen op de N-kaart. Gaat dat werken?

• Hardcore-Maniac
dat gaat werken en anders moet je er idd een antenne bij maken, ik bedoel idd die AGN kaart alleen is lastig te krijgen.

heb zelf voor mn laptop al een extra antenne gemaakt onder het toetsenbord, aansluitingen heb ik uit een oude wap54g van linksys die kapot was

• 32db
Mmm, ik ben nu wel eerder een handige harry, maar 't trekt me precies niet aan om in een nieuwe laptop te gaan sleutelen.
Dan misschien beter uitkijken naar de D-Link 615 met usb-dongle.
Interessante reacties nog steeds welkom, maar toch al bedankt, mannen.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
32db schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:06:
Mmm, ik ben nu wel eerder een handige harry, maar 't trekt me precies niet aan om in een nieuwe laptop te gaan sleutelen.
Dan misschien beter uitkijken naar de D-Link 615 met usb-dongle.
Interessante reacties nog steeds welkom, maar toch al bedankt, mannen.
Doe nou niet met USB, die dingen steken altijd zo'n stuk uit je laptop en zijn redelijk kwetsbaar ook. Kijk dan voor een PCMCIA adapter.

• 32db
Prijzen vallen tegen. DWA645 PCMCIA N-adapter voor D-Link DIR615 kost zo'n 60 euro. Maar het verschil met een usb-dongle is klein, dus heb je gelijk een kaart aan te raden.
Hardcore-Maniac, heb je geen link die meer info geeft over vervanging van de Intel-kaart (moest ik ze vinden, dus) en eventuele plaatsing van een derde antenne?

• Hardcore-Maniac
nou meer info heb ik eigelijk niet kaartje past in het zelfde slot alleen heeft 3 ipv 2 antennes nodig dus heb er 1tje bij gelegd, de antenne is niets meer dan een draadje eigelijk ooit een antenne van een router opengemaakt?

• 32db
Neen, en ik heb ook nog nooit een laptop open gezien, maar ik ga seffens de onderkant van mijn laptop eens onderzoeken en (zeer voorzichtig) eventueel iets openschroeven.
Maar ondertussen las ik op
http://www.intel.com/netw...s/wireless_n/overview.htm
dat de 4965agn ook met 2 antennes zou werken
"On-board diversity support for systems with two or three antennas".

En als ik het goed begrijp moet er dan de 'Intel PROSet v11.1 WLan for Windows Software' op? Of is dat maar optioneel?

• Hardcore-Maniac
dat is optioneel de windows zero config kan ook gewoon op N snelheden werken.

• aMUSEd
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11-2025

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

Ben je inmiddels geslaagd voor een N-router? Zo ja, welke is het geworden?
Op de sticker op de 5920 staat trouwens dat de wlan-kaart draft-N aankan.

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
ik vond dit topic en hetzelfde speelt voor mij nu. Ik heb momenteel een linksys wrv200 waar ik niet tevreden over ben. De router staat op de verdieping. Als ik beneden in de woonkamer wil internetten op de bank of aan tafel valt de router telkens weg en heb ik slecht bereik. mede daarom heb ik nu vier alternatieven gevonden waarbij mijn verbinding stabieler zou moeten zijn.

de cheapass optie zou de sitecom wl-153 zijn. dit omdat de buren 2 huizen verderop deze hebben en ik daar een beter bereik van heb dan van mijn eigen router.

de betere opties zouden zijn:
de d-link 615/E (87,88 eur)
de 635/E (104,80 eur)

en de belkin f5d8233 (95,20 eur).

ik lees niet heel veel positieve dingen over belkin in het algemeen. daarom neig ik naar d-link. Ik kan mijn huidige router inruilen en het verschil bijbetalen. Ik vind alleen het verschil tussen de 635 en de 615 nog wel aardig groot. bij de 635 moet ik nog hetzelfde bedrag als de wrv200 mij kostte bijna bijleggen.

daarom vraag ik mij even af of ik ook af kan met de 615/e. met name stabiliteit en bereik zijn belangrijk. video streamen e.d. doe ik niet tot nauwelijks, net als online gamen e.d. Gigabit porten zijn ook niet van belang.

wie kan mij helpen om de beslissing te nemen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Graag een eigen topic openen ipv een oud topic te kapen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.