Toon posts:

[XP/Vista] Random vastlopers en artifacts bij games*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste weet ik niet zeker of dit de goeie plaats is om dit te poosten, Maarja.

Spec:
Voeding: Thermalake Tough power 750 wat
Mobo: Asus P5n32 -e Sli
Gfx: Xfx 8800 Gts
Ram: Ocz 1066
Geluid: X-fi Xtreme gamer
Cpu: E6700 Duelcore intel
Hard Disk: 2xSumsung spinmaster .

Het begon toen ik windows Vista 32bit draaide.
Ik kreeg grafishe problemen (Denk ik) na het installeren van de nieuwe Drivers van Nvidia
Game:
World of Warcraft: Kreeg Zwart/Bruine balken die van objecten afstaken.
Zo'n Leuke bruine muur waar je doorheen kan lopen (Die er niet hoort te zijn).

Na wat overleg met vrienden besloten me pc opnieuw te installeren.
Had geen Vista liggen dus trug naar Xp gegaan.
En toen begon het pas leuk te worden, Op compleet random momenten liep die compleet vast.
Het laatst afgespeelde geluidje werd heel mooi geloopt, en niks reageerde meer (op de reset knop na ;) ).
De ene dag draaide hij probleemloos, De andere kwan hij niet eens door de Startup heen.
Kreeg ik een mooie lange pieptoon, ik heb de Bios "Beep Codes"Nog na gekeken voor de Phoenix bios.
(Die staat er op), Maar dat komt allemaal neer op 2x land 1x kort ect, niet een constante lange piep.

Na veelvoudig op de reset knop te drukken (of dit een goed iedee is zou ik niet weten) Komt hij er weer es doorheen en mag je het Windows xp logo'tje bekijken tot ie weer vast loopt.
Ondanks die op een andere dag probleemloos er doorheen gaat.

Nou als ie al draait, en dan lijkt het of er niks mis is. Besloot ik wat spellen te troberen.

World of Warcraft ging dan probleemloos. Soms liep die vast maar dat deed hij tog al.
Crysis Vond hij niet zo leuk, Maar nadat ik hem opnieuw geinstalleerd had Draaide hij prima op high (Very high kon nie ivm Dx10). En nu als ik crysis speel duurt het teneerste lang op het level te laden (na de loading screen) en dan krijg ik vaak ook nog zo'n leuk Geel vakje op objecten waar hij de shader aant laden is.
Hoe humoristish de crysis poppetjes er ook uitzien Bestikerd met geel was dit tog redelijk frustrerend.

Nu had ik mijn log na geken:

De machtigingsinstellingen (standaard voor deze computer) verlenen geen machtiging aan Activeren (Lokaal) voor de COM-servertoepassing met CLSID
{BC866CF2-5486-41F7-B46B-9AA49CF3EBB1}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\Lokale service SID (S-1-5-19). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerdershulpprogramma van Component Services.

Van DCOM, Gebeurtenis ID: 10016 <- Die komt veelvoudig trug.

heb wat op het internet gespeurd. en de ene komt met "Outlook Express Veroorzaakt de fout"
Dan is het de "Nvidia Firewall" <- ???
Kortom ik word er niet wijs uit.
Wat ik er uit kon halen was dat het een driver probleem is, Nu kwam dit pas voor nadat ik alles er af had gehaald en opnieuw geinstalleerd en geupdate.

Deze fout komt veelvoudig trug.

En deze Van de Service Controll manager:
De Application Management-service is gestopt met de volgende foutcode: (Staat niks 8)7 )
Kan opgegeven module niet vinden. .

Ik snap er dus helemaal geen bal van, Heb nog Temps gechecked:
Cpu: 27c idol - 34c Stressed
Gpu: 58 idol - 73(Max) Stressed.

Dit ziet er voor mij niet abnormaal uit.

Bij 3dmark liep die ook prima, Tot de Canyon run na, Daar liep hij vast.

Iemand enig iedee wat ik moet doen? Ben van plan langs de winkel te gaan en Garantie op te claimen maar waarvan |:( .

Nog enige info nodig zeg het dan post ik het er zo snel mogelijk achteraan.
Ps: Excuses voor de typfouten die er waarschijnlijk in zitten :X

• Silverfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aangezien het probleem mogelijk voor gekomen is iig op win vista na nieuwe drivers van nvidia, kun je eens proberen wat oudere drivers van nvidia te downloaden en te installeren en vervolgens te testen of de problemen blijven.

Verwijderd

Topicstarter
Ook gedaan op vista, Werkte even daarna weer hetzelfde :(.
Ik denk dat mijn Video kaart het aan begeven is maar ik weet het niet zeker.

• Silverfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:37:
Ook gedaan op vista, Werkte even daarna weer hetzelfde :(.
Ik denk dat mijn Video kaart het aan begeven is maar ik weet het niet zeker.
anders een minimal boot proberen (CPU, GPU, Mem, mobo +1 disk) en daarop een clean install en kijken hoe/wat die dan doet. Maar lijkt idd op videokaart heb je de mogelijkheid om evt in een 2e PC of bij een vriend oid die kaart in een ander systeem te testen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stap voor stap door te nemen. Als je denkt dat de videokaart de problemen geeft, vervang deze dan eens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem bij een andere pc aangesloten, Geen zichbaren problemen.
Kheb een andere video kaart er bij mij ingezet en toen liep die nog steeds vast, Misschien is het dus toch alleen een driver probleem.
Ben momenteel Belangrijke bestanden op een draagbaren harde schijn aant plakken, en ga em maar weer opnieuw installeren. Is niet zo erg wou toch vista weer. Dx10 ;).
Ik hoop dat het dan weer lekker draait. Ga morgen zowiezo langs bij de winkel om me Video kaart te laten chekken :)

Ps: Kan niet 1 disk laten draaien, Staat op Raid 0 op het moment :P Dus hij ziet het al als 1 disk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 17:52 ]

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-02 19:54
Heb je geprobeerd in veilg modus. Als hij het gewoon doet dan weet je zeker dat het een driver probleem is

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ten eerste weet ik niet zeker of dit de goeie plaats is om dit te poosten, Maarja.
"Maarja" is niet bepaald een teken van enorme eigen inzet... voortaan als je het niet zeker weet even navragen van tevoren. Wij modjes bijten niet en vinden het veel handiger om iemand van tevoren een paar goede tips te geven dan om achteraf dingen recht te moeten zetten :o

In dit geval zie ik bijna alleen maar softwaremeldingen in de topicstart staan, dus verplaats ik dit topic richting Windows Clients

Move PMG -> WOS

Oslik blyat! Oslik!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gooi ik er maar even een titelfix tegenaan, PC probleem lijkt me overduidelijk, waarom zou je anders een topic openen, nietwaar?
Verzin dan in ieder geval even een beknopte beschrijving, dan spreekt dat meer aan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1