MP3's sorteren op genre zonder ID3-Tag

Pagina: 1
Acties:

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-04 13:57
Mijn enorme MP3 collectie van Progressive/House/Club/Dance/Trance nummers wordt dagelijks groter en groter. Doordat er steeds zoveel nieuwe nummers binnenkomen is het onmogelijk om ze allemaal te beluisteren en MP3's met bepaalde genres te verwijderen.

Ik heb namelijk geen interesse in Trance, Dance & Hardcore. Ik ben dan ook opzoek naar een applicatie waarmee de MP3 inhoudelijk wordt gescand en wordt gekeken bij welk(e) genre(s) het nummer behoort. Zo kan ik namelijk eenvoudig alles filteren op alleen MP3's van het genre Progressive, House & Club :).

Een groot nadeel is dat veel nummers vaak meerdere genres omvat, dat is in principe geen probleem. Nummers met de genres "Progressive Trance" en dergelijke mag gewoon blijven staan. Echte trance nummers daarentegen moeten worden verwijderd.

Een ander probleem is dat alle nieuwe binnenkomende MP3's geen ID3 tag hebben, dus het MP3 bestand zou inhoudelijk "gescand" moeten worden op genre. Of de bestandsnaam zal gecontroleerd moeten worden met websites die een database hebben van allerlei nummers.

Wie o wie weet een programma die het bovenstaande voor mij kan automatiseren :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je zit een beetje met het probleem dat de huidige aanbod van muziek de diverse online scan databases overschrijdt (oftewel je houdt nog steeds een hoop tracks over die je zelf moet "scannen")

Wellicht een stom idee, maar komt voort uit m'n DJ werkzaamheden. Je kan zelf binnen enkele seconden scannen of een track goed is of niet. Met een applicatie als Winamp kan je fysiek verwijderen en live tags aanpassen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-04 13:57
BtM909 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:02:
Je zit een beetje met het probleem dat de huidige aanbod van muziek de diverse online scan databases overschrijdt (oftewel je houdt nog steeds een hoop tracks over die je zelf moet "scannen")

Wellicht een stom idee, maar komt voort uit m'n DJ werkzaamheden. Je kan zelf binnen enkele seconden scannen of een track goed is of niet. Met een applicatie als Winamp kan je fysiek verwijderen en live tags aanpassen?
Ik had al zo'n vermoeden dat een hoop nummers inderdaad onbekend zullen zijn bij online databases. Ik bezit ook een groot aantal progressive nummers die niet echt "bekend" zijn. Maar het neemt wel een hoop werk uit handen als 3/4 van al mijn nummers wel vanuit online databases gehaald kan worden.

Ik luister alles af in Winamp, maar om duizenden nummers snel te scannen is dus teveel werk :).
Daarnaast zijn sommige nummers niet altijd even goed door een "quick scan" te beoordelen is mijn ervaring. Ik zal in ieder geval even opzoek gaan naar een plugin in Winamp wat eventueel bruikbaar kan zijn.