foutje in: Myst Online wordt gestaakt, Riven komt naar de DS

Pagina: 1
Acties:

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 20:39
Er zit een foutje in dit nieuwsartikel:
Myst Online: Uru Live kent een roerige geschiedenis. De ontwikkeling van de game begon een kleine twintig jaar geleden, vlak nadat ontwikkelaar Cyan klaar was met het singleplayer-adventure Riven.
Volgens wikipedia werd Riven in 1997 gereleased, dat moet dus een kleine tien jaar zijn. Zelfs Myst (voorloper Riven) werd nog geen twintig jaar geleden gereleased (1993 volgens wikipedia).

The Flying Dutchman

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-02 12:59

Vae Victus

Awesome God

Er staat dat er een kleine 20 jaar geleden werd begonnen met de ontwikkeling. Jij hebt het over de release. Die is dan 10 jaar later. :P

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07-2025
Er staat dat die ontwikkeling begon nadat Cyan klaar was met Riven, en dat is toch zeker geen twintig jaar geleden. Dus de TS heeft het bij het rechte eind.

• The Flying Dutchman
Ik begrijp niet helemaal waarom er niets gedaan wordt met mijn melding?
De melding is gedaan minder dan 10 minuten na het posten van het nieuwsitem op de frontpage. Helaas (in mijn ogen) kwamen er een minuut of 10 later de eerste offtopic reacties waarin vermeld wordt dat 'twintig jaar geleden' toch echt 'tien jaar geleden' moet zijn.

Nu is het uiteraard nogal veel gevraagd om een nieuwsitem binnen zo'n korte tijd te corrigeren zodat dit soort offtopic reacties (nogmaals: zo zie ik deze reacties) te voorkomen. Maar dat de fout er ruim twee dagen na mijn melding nog steeds staat, verbaasd mij wel enigzins.

Kan een moderator mij duidelijk maken waarom dit niet gecorrigeerd is? De manier waarop ik het zie is dat ik probeer een bijdrage te leveren aan de kwaliteit van de frontpage door een topic in dit forum aan te maken over de foutieve informatie in het nieuwsartikel. Ik heb heel duidelijk vermeld wat de fout was en ik heb zelfs bronnen geleverd om aan te tonen wat wel de juiste informatie zou moeten zijn. Maar vervolgens wordt er niets mee gedaan. Nu voelt dat voor mij een beetje alsof ik als actieve lezer, voor niets mijn best doe om de kwaliteit van de nieuwberichten hoog te houden.

Wellicht is er een goede reden om het nieuwsartikel niet te veranderen, misschien is dit topic gewoon over het hoofd gezien? Mocht er een goede reden zijn om het niet te veranderen, dan ben ik wel benieuwd naar de reden zodat ik in het vervolg beter een inschatting kan maken wanneer ik wel of niet op een foutje wijs in dit forum. Is er een moderator die hier zijn licht over kan laten schijnen?

The Flying Dutchman

• The Flying Dutchman
Kickje:
Ik vraag me nog steeds af waarom er niets gedaan wordt met mijn melding.
Misschien is dit topic steeds toevallig over het hoofd gezien? Of misschien hebben de frontpage redacteurs een goede reden om het bericht niet aan te passen?

Anyway: als er een goede reden is om het bericht niet even te corrigeren, dan ben ik wel nieuwsgierig en zou ik de reden graag horen ivm het toekomstig melden van foutieve informatie in frontpage berichten.

The Flying Dutchman

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-12-2025
Het moet inderdaad tien jaar zijn en geen twintig, zoals in de tekst gemeld stond. Er is verder geen reden voor het uitstel, behalve dat ik het over het hoofd gezien heb... Dus je kick was een nuttige :-) Blijf schoppen! ;-)

• The Flying Dutchman
Bedankt!
Ik zal blijven schoppen, ook als er geen reactie komt (en er dan vanuit gaan dat de melding gewoon over het hoofd is gezien).

The Flying Dutchman

Pagina: 1