Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:51
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn met dit probleem. Ik heb zojuist mijn x800xt vervangen voor een winfast 7800gs. Daarvoor heb ik natuurlijk even de ati kaart verwijdert. Maar windows wil nog alleen maar opstarten in veilige modus (vista 64bit).

Als ik normaal opstart valt het beeld (en de fan van de videokaart) weg direct na het 'windows laad balkje'. In veilige modus werkt het wel en heb ik drivers geinstalleerd. Hij herkent de kaart gewoon, er lijkt geen enkel probleem te zijn. Als ik een andere voeding er even aanhang, puur voor de videokaart zelf is het probleem precies hetzelfde. Naar mijn weten verbruiken de 7800gs en de x800xt sowieso ongeveer evenveel, en idle zou mijn systeem het toch ook wel aankunnen.

Dus een beetje een vaag probleem, is de kaart nou kapot, of is het een ander probleem en is er een oplossing. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

x800xt drivers eerst compleet gedeinstalleerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Is waarschijnlijk een driver probleem ja.

Deinstalleer de oude videokaart driver bij software > Reboot.
Gebruik Driver cleaner en verwijder nogmaals alle ATI gerelateerde bestanden > Reboot.

En alle problemen zouden weg moeten zijn.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ik had windows nog maar net geinstalleerd met mn oude vid. Dus geen catalyst gedownload en drivers kan ik ook niet vinden. Driver cleaner vind alleen 2 inf files. Ik ga zo opnieuw opstarten, maar ben benieuwt of hij het nu wel gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Helaas, driver cleaner loopt in veilige modus al heel snel vast en vind gewoon niets. Ik heb geen enkele driver nu geinstalleerd, maar het werkt allemaal niet... :(

edit: zonder driver wil hij windows normaal wel opstarten. Ik heb nu veel verschillende drivers geprobeert en geen enkele werkt (ben wel gebonden door vista x64). Ik zie een reinstall van windows even echt niet zitten, maar ben nu wel zon beetje ten einde raad en door mijn inspiratie heen.

[ Voor 47% gewijzigd door DarkShadow op 07-02-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Modbreak:Registratievoorwaarden / korte FAQ

Lees die eens door, kicken binnen 24h is niet de bedoeling :)

[ Voor 112% gewijzigd door Pollewob op 08-02-2008 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Laatste bump, ten einde raad. Ik ben er nu niet eens meer zo heel zeker van of een reinstall van windows wel gaat helpen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Dus je komt nu zonder drivers wel gewoon in windows?
Met de 7800GS in je PC?

Deze drivers zou je in ieder geval moeten gebruiken:
http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_169.25_whql.html

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ik heb nu een beter werkende versie van driver cleaner, en die vond idd nog ati/nvidia bestanden en rotzooi in het register. Ik heb nu alles schoon verwijderd. Waarom perse deze driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:03:
Ik heb nu een beter werkende versie van driver cleaner, en die vond idd nog ati/nvidia bestanden en rotzooi in het register. Ik heb nu alles schoon verwijderd. Waarom perse deze driver?
Ik denk dat hij je naar deze driver verwijst vanwege een ervaring. Wat mensen vaak denken is dat een nieuwere driver, of de laatste, vaak het beste is. Meestal is dat het geval voor nieuwe kaarten maar oudere type's zijn vaak wat meer gebaat bij een oudere driver, vanwege conflicten of bugs in de nieuwste drivers voor die kaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Helaas. Opnieuw opstarten in windows zonder drivers lukte, maar zodra ik hem installeer hetzelfde probleem. Ik begin me toch werkelijk af te vragen of dit wel een normaal driver probleempje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:11:
[...]

Ik denk dat hij je naar deze driver verwijst vanwege een ervaring. Wat mensen vaak denken is dat een nieuwere driver, of de laatste, vaak het beste is. Meestal is dat het geval voor nieuwe kaarten maar oudere type's zijn vaak wat meer gebaat bij een oudere driver, vanwege conflicten of bugs in de nieuwste drivers voor die kaarten :)
Ik denk gewoon logisch na. Dat doet nvidia ook bij builds van hun nieuwe drivers.
Ze zijn altijd backwards compatible. Daarom hebben ze tegenwoordig ook dedicated driver builds voor iedere generatie kaarten.

2-3 jaar geleden had je nog wel eens baat bij een specifieke driver versie ja.
Tegenwoordig zou alles prima moeten werken.
DarkShadow schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:14:
Helaas. Opnieuw opstarten in windows zonder drivers lukte, maar zodra ik hem installeer hetzelfde probleem. Ik begin me toch werkelijk af te vragen of dit wel een normaal driver probleempje is.
Even uit nieuwsgierigheid.... wat voor monitor heb je?
En hoe lang heb je gewacht wanneer je zwart beeld kreeg?

Bij het installeren van nieuwe drivers in Windows Vista krijg je namelijk altijd zwart beeld omdat er dan een PnP detectie plaatsvind.
Probeer eens een minuut of 10 te wachten...

[ Voor 27% gewijzigd door Da_maniaC op 09-02-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
hmmm, ik heb nog nooit langer dan een minuut gewacht. Ik heb even mn oude vid kaart erin gestopt, geen enkel probleem, alles werkt vlekkeloos.

Ik ga de videokaart eerst even in een andere comp uitproberen, als hij daarin werkt moet hij bij mij ook werken.
Pagina: 1