Zelf MSI packet maken zonder behulp van extra programma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 13:53

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik wil een MSI packet maken dat gewoon wat bestanden kopieerd van het netwerk naar een PC. Die bestanden moeten uit een CAB bestand komen.

Nu wil ik gewoon zelf een MSI bestand schrijfen, maar kan nergens vinden hoe dat moet. Alles wat ik kan vinden is met behulp van diverse programma's.

Ik heb het met WinInstaller LE 2003 wel voor elkaar maar die neemt teveel overbodige rommel mee wat niet de bedoeling is. En hij leest niet uit het CAB bestand. Waarom en CAB bestand: 260k of 2800k... scheeld een hoop data wat over het netwerk heen gaat.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 21:36

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Roman schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:47:
Ik wil een MSI packet maken dat gewoon wat bestanden kopieerd van het netwerk naar een PC. Die bestanden moeten uit een CAB bestand komen.

Nu wil ik gewoon zelf een MSI bestand schrijfen, maar kan nergens vinden hoe dat moet. Alles wat ik kan vinden is met behulp van diverse programma's.

Ik heb het met WinInstaller LE 2003 wel voor elkaar maar die neemt teveel overbodige rommel mee wat niet de bedoeling is. En hij leest niet uit het CAB bestand. Waarom en CAB bestand: 260k of 2800k... scheeld een hoop data wat over het netwerk heen gaat.
Zoals ik het lees wil je MSI gebruiken voor iets waar het helemaal niet voor bedoeld is, namelijk het simpel copiëeren van bestanden. Hiervoor zou ik gewoon scripts gebruiken.
MSI bestanden zijn complexe databases met installatie informatie, iets wat je niet even simpel maakt en waar je beslist een MSI creator voor nodig hebt. De installatie bestanden voor een MSI installer kunnen in een extern gecomprimeerd worden (CAB), in de MSI file of gewoon in een directory. Het hangt een beetje van de MSI creator af, hoe deze daar mee omgaat en welke opties je hebt. Ik kan je aanraden om, als je beslist een installer wilt gebruiken, te kijken naar freeware install creators.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 13:53

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Het moet juist MSI worden omdat ik die kan meenemen in de AD. Maakt het beheren makkelijker. Nu heb ik met WinInstall 2003 LE een MSI paket gemaakt. Dit gaat op zicht goed. Paket is 2.8MB groot. Nu was ik van plan om het in een CAB bestand te zetten (Wininstall LE kan dat in de gratis versie niet).

Is er een mogelijkheid om alnog CAB bestanden te maken?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 21:36

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Roman schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:03:
Het moet juist MSI worden omdat ik die kan meenemen in de AD. Maakt het beheren makkelijker. Nu heb ik met WinInstall 2003 LE een MSI paket gemaakt. Dit gaat op zicht goed. Paket is 2.8MB groot. Nu was ik van plan om het in een CAB bestand te zetten (Wininstall LE kan dat in de gratis versie niet).

Is er een mogelijkheid om alnog CAB bestanden te maken?
Zover ik weet zijn er weinige gratis MSI builders die veel opties hebben rond de media, dus zoals het extern aanmaken van CAB bestanden. Tja en het aanmaken van de CAB bestanden moet nou éénmaal vanuit een MSI builder gebeuren. Probeer eens een trial version van bijv Wise for windows installer.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab