Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waarschuwing ivm 'neckermann waarschuwing'

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ik krijg net een mailtje die mij waarschuwt EN ook om naam en wachtwoord per mail vraagt. Dat stinkt dus. Email naar neckermann.com komt retour.

Ook de door ons hier gebruikte site www.neckermann.com (dat is de officiele zie bijv. ook google.nl)
wijst ineens door naar een andere gelijkende site, ook vanaf de gevonden google link.
Is de site gehackt, of missen wij een mail die aangaf dat de url zeer recent veranderd is?

Hieronder de e-mail:

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben van enkele klanten vernomen dat zij een verdachte e-mail van ons ontvangen hebben. Wij willen u erop wijzen dat deze e-mail NIET van neckermann.com afkomstig is.

Het betreft onderstaande, verdachte mail:

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Geachte Heer/Mevrouw,

Neckermann B.V,

Uit onze administratie is gebleken dat uw Neckermann rekening geupdate dient te worden. Door veiligheidsredenen en indentiteits- bescherming hebben wij hierbij uw hulp nodig. Door de benodigde informatie in te voeren wordt uw online rekening geactualiseerd. U kunt nadat de informatie is ingevoerd, weer op een veilige manier gebruik maken van uw (online) rekening.

Om Uw rekening te updaten volg U alstublieft deze link: ...

Hoogachtend,
Neckermann B.V.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Mocht u deze mail ontvangen hebben, dan willen wij u dringend verzoeken
niet op deze e-mail in te gaan en deze onmiddellijk uit uw mailbox te verwijderen.

Mocht u al op deze mail gereageerd hebben, dan dient u zo snel mogelijk uw password van 'Mijn Neckermann' te wijzigen. Log hiervoor in in:

Mijn Neckermann

en klik op wijzig gegevens onder 'Mijn Instellingen'. Hier kunt u uw password wijzigen.
Daarnaast verzoeken wij u om ons direct een e-mail te sturen op het volgende adres: foutmelding@neckmail.com. Vermeld in deze mail uw naam en klantnummer.

Wij willen u erop wijzen, dat wij reeds al het nodige gedaan hebben om uw gegevens te beveiligen. Mocht u desondanks nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via ons telefoonnummer 0115-64 00 44 (edit in between van notsonewbie; op een bon hier staat: Telefoonnummer: 023 5135139.)
2e edit:
0115-640044 gechekt en die blijkt ook van Neckermann.com te zijn.

Klantenservice
Neckermann.com
-------------------------------------------------------------------------------------

Om begrijpelijke redenen heb ik neckmail.com niet bezocht.
Ze ondertekenen ook met neckermann.com, maar tik die url in en je komt... elders.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kreeg hem ook.

Neckmail is wel geregistreerd door Neckermann, het domein verwijst ook naar neck.nl.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
LoneGunman schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:33:
Kreeg hem ook.

Neckmail is wel geregistreerd door Neckermann, het domein verwijst ook naar neck.nl.
En jij stuurde wel je login en password per mail daarheen!?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 11:35

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nergens wordt gevraagd om je inloggegevens te versturen naar neckmail. Er staat een gequote, niet legitieme mail, en neckermann geeft aan dat, mocht je hier ingetrapt zijn, je zo snel mogelijk je account gegevens moet wijzigen op de site en te mailen om aan te geven dat jouw account mogelijk gehacked is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Janoz schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:43:
Nergens wordt gevraagd om je inloggegevens te versturen naar neckmail. Er staat een gequote, niet legitieme mail, en neckermann geeft aan dat, mocht je hier ingetrapt zijn, je zo snel mogelijk je account gegevens moet wijzigen op de site en te mailen om aan te geven dat jouw account mogelijk gehacked is.
Het lijkt dus legitiem.
"Daarnaast verzoeken wij u om ons direct een e-mail te sturen op het volgende adres: foutmelding@neckmail.com. Vermeld in deze mail uw naam en klantnummer. "
In bovenstaande vraagt men inderdaad niet om password en login naam.

Na ja, ik was dus toch ff geindoctrineerd door 1-2-3 keer kloppen kennelijk en al die bedrijven die melden dat ze niks per mail vragen of sturen aangaande accounts op hun sites.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Uiteraard had je met die vraag ook kunnen bellen zoals de mail zelf ook al aangeeft ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:53:
Uiteraard had je met die vraag ook kunnen bellen zoals de mail zelf ook al aangeeft ;)
Ik zocht zelfs het in de mail genoemde nummer na, want het in de mail genoemde nummer staat niet op de bon die ik had :)
Omdat ik het nummer niet kende sloot ik zelfs een fake telefoon dienst van de eventuele hackers niet uit. Safety first ! :) bij twijfel niet inhalen :)

Pagina: 1