Ik heb sinds enige tijd het probleem dat tijdens het telefoneren de lijn onderbroken wordt. Je hoort dan het bekende "tuut-tuut-tuut" dat je ook krijgt als je gesprekspartner de telefoon oplegt.
Ik heb een gewone standaard KNP lijn en ADSL bij XS4ALL (géén ADSL Only). De setup is ook standaard: lijntje van buiten verdwijnt in de ADSL splitter, en vanuit de splitter gaan de analoge lijn naar een DECT setje en de ADSL lijn naar een ST716v5WL modem. Op de ST716 zitten een paar PC's en een telefoontoestel op een van de twee VOIP poorten. De PSTN poort op de ST716 is niet aangesloten.
Wat me tijdens het internetten opvalt is dat je het modem af en toe hoort klikken. De ADSL verbinding loopt schijnbaar gewoon door; er is geen merkbare onderbreking in de datastroom.
Het geklik in het modem lijkt me gerelateerd aan de problemen op de analoge telefoonlijn. Is het modem stuk en stoort het random de analoge lijn?
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!