pc beeld naar HDMI ingang HDTV prima, geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• msterren
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik heb pas een nieuwe pc gekocht, met een Nvidia FX8600 GTS videokaart, deze heeft een HDMI uitgang, nu heb ik hem aangsloten op mijn HDTV met een HDMI ingang, alleen nu heb ik een superbeeld kwaliteit, alleen heb ik geen soud,

Ik had sound onboard op mijn ASUS P5K, nu heb ik al geprobeerd om een losse audio kaart te instaleren, maar tervergeeft nog steeds geen geluid.

Ik draai windows vista ultimate overigens, kan het misschien daar aan liggen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:19

voodooless

Sound is no voodoo!

De meeste grafische kaarten doen niet aan audio via HDMI. Je zult het geluid dus los naar je TV of receiver moeten sturen via SPDIF of simpele cinch kabel.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:24

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Staat je geluid op je pc ook geactiveerd via HDMI?

Anders los cinch-snoertje ernaast leggen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Michael Knight op 05-02-2008 12:48 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-02 20:06
Het geluid van je (onboard)geluidskaart moet natuurlijk wel worden doorgegeven aan je videokaart (als dat mogelijk is, heb zelf namelijk geen videokaart met hdmi). Je videokaart geeft enkel video door op de hdmi, tenzij je aan de videokaart ook het geluid geeft zodat deze ook het geluid kan doorgeven...

• msterren
oke, maar kan iemand uitleggen over cinch, als ik het opzoek op internet, vind ik verschillende soorten...

ik heb normaal altijd de pc op mijn versterker aangesloten.. dus nu ook

[ Voor 26% gewijzigd door msterren op 05-02-2008 12:59 ]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:48

mvds

Totally awesome!

msterren schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:58:
oke, maar kan iemand uitleggen over cinch, als ik het opzoek op internet, vind ik verschillende soorten...

ik heb normaal altijd de pc op mijn versterker aangesloten.. dus nu ook
Via S/PDIF bedoel je? Misschien even kijken of die is uitgeschakeld. En je moet ook de S/PDIF als ingang op je versterker kiezen natuurlijk.

• msterren
obsidian schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:01:
[...]

Via S/PDIF bedoel je? Misschien even kijken of die is uitgeschakeld. En je moet ook de S/PDIF als ingang op je versterker kiezen natuurlijk.
oke ik heb een spdif uitgang op mijn pc, deze heb ik niet aangesloten, maar ik heb hem lopen via de anologe uitgang op de pc, mijn versterker is vrij oud, en heeft geen spdif ingang

• kaajee
  • Laatst online: 21-12-2025
msterren schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:08:
[...]

oke ik heb een spdif uitgang op mijn pc, deze heb ik niet aangesloten, maar ik heb hem lopen via de anologe uitgang op de pc, mijn versterker is vrij oud, en heeft geen spdif ingang
Doe ons nog eens wat extra gegevens mbt die videokaart. Welk merk en type is het precies. De chip is van nVidia dat weten we inmiddels (dus bijv. MSI, Club3d, Asus oid)

Er zijn nl. wel kaarten met een nVidia chip die óp de print of aan de achterkant een mogelijkheid hebben voor een inkomend S/PDIF signaal. Dit wordt dan óp/door de videokaart 'toegevoegd' aan de HDMI uitgang. Op dit wijze kun je dus prima tevens geluid over de HDMI krijgen......

Zie hier bijv. zo'n kaart:
Afbeeldingslocatie: http://global.msi.com.tw/uploads/prod_8ecd7741014d358fd4b1f5ae4ce2468b.jpg
(de MSI NX7600GS-MTD256E)

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:40

Dima_2005

T.net-verslaafde

Indien je videokaart geen sound ingang heeft, is het hopeloos. Dit is enkel op laptops met HDMI uitgang, daar is het geintegreert, maar indien er geen geintegreerde sound-mogelijkheid is, is het hopeloos.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• kaajee
  • Laatst online: 21-12-2025
Dima_2005 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:13:
Indien je videokaart geen sound ingang heeft, is het hopeloos. Dit is enkel op laptops met HDMI uitgang, daar is het geintegreert, maar indien er geen geintegreerde sound-mogelijkheid is, is het hopeloos.
Tenzij je aan ATi (PCIe) grafische kaart hebt. Daar zit wel weer de audio 'onboard' en an op die manier via de HDMI (DVI) naar 'buiten' geleidt worden...............

• msterren
ik zet net na het werk mijn pc aan, en ineens heb ik wel sound, wat er nu precies anders gegaan is weet ik niet, maar ik heb geluid. Ik heb overigens niets anders aangesloten of iets dergelijks

erg vreemd vind in het maar goed
Pagina: 1