Radmin probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Probleem:

Ik probeerde met mijn PC (Windows XP Home SP2) met Remote Administrator (viewer) versie 2.2 te connecten met mijn server (Windows 2000 Professional SP4) waar Remote Administrator (server) versie 2.2 op draait.

Hij was bezig met connecten, maar het remotescherm verscheen niet.

Daarna Radmin afgesloten en weer opnieuw opgestart, proberen te connecten: cant connect to the server.

Daarna mijn PC opnieuw gestart en nogmaals geprobeerd: geen resultaat.
Daarna de server opnieuw gestart en nogmaals geprobeerd: geen resultaat.

Toen maar de router (Linksys WAG200G) opnieuw gestart: geen resultaat.

Daarna de server en PC uitgeschakeld en toen eerst de server en toen de PC ingeschakeld en nogmaal geprobeerd: geen resultaat.

Ik heb niks veranderd aan eventuele instellingen. Ik heb geprobeerd met andere IP's in de beginreeks die DHCP uitdeelt te connecten, maar dat helpt ook niet. Op de server en de PC is een vast IP ingesteld. (PC 192.168.1.100 en server 192.168.1.101)

Via "Mijn netwerklocaties" is de server wel te zien, ik kan er zelfs mee connecten. Pingen naar 192.168.1.101 gaat ook foutloos.

Services als Apache en FTP zijn ook gewoon te bereiken.

Ik heb geverifierd dat het juiste IP is ingesteld bij de Radmin connectie op mijn PC.

Als laatste heb ik Radmin gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Ook zonder resultaat.

Even een monitor vastkoppelen aan de server wil ik als laatste redmiddel inzetten, maar het liefst uitstellen omdat de server niet op een handig te bereiken plek staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:49

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Klopt de poort ( default 4899 uit m'n hoofd ). ?

Anders evt met een tooltje als look@host of nmap kijken welke poorten open staan op de server?

Draait er een firewall op je server die misschien geupdate is?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Voor zover ik weet zit er standaard geen firewall in Windows 2000 Professional. Heb er ook geen 3th party firewall op geinstalleerd. Uitgaand verkeer is allemaal in orde, wordt geen gekkigheid op geinstalleerd en niet op gesurft. Inkomend verkeer wordt door de router tegengehouden of gerouteerd.

Screenshot van look@host:

http://i30.tinypic.com/2vcf33l.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 15:30
Volgens dat screenshot draait er op die pc geen radmin als service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, ik heb een vergelijkbare opstelling. Bij dit soort problemen ontkom je er niet aan om een monitor aan te sluiten, dat is zoveel sneller en simpeler dan allerlei indirecte pogingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
Wellicht draait er nog een sessie die niet netjes afgesloten is. Aangezien de niet-server versies van windows een beperkt aantal remote connecties toelaten, kan dit problematisch zijn. Met name Remote Administrator en Remote desktop zitten elkaar dwars in dit opzicht.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Monitor aangesloten en probleem gevonden.

McAfee Enterprise Edition had r_server.exe weggegooid omdat er een trojan (generic.dx) in zal zitten?

Heb Radmin (en McAfee) gewoon legaal gekregen vanuit een groot bedrijf. (alweer wat jaartjes geleden maar werkte goed tot nu toe)

Edit:
Zal niet de eerste keer zijn:
nieuws: McAfee maakt brokken met foute virusdefinities

[ Voor 18% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 05-02-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:57:
Monitor aangesloten en probleem gevonden.

McAfee Enterprise Edition had r_server.exe weggegooid omdat er een trojan (generic.dx) in zal zitten?

Heb Radmin (en McAfee) gewoon legaal gekregen vanuit een groot bedrijf. (alweer wat jaartjes geleden maar werkte goed tot nu toe)
Ik gebruik dezelfde combinatie maar v2.1 van Radmin en v8.5i van McAfee Enterprise. Ik meen me ook dit soort waarschuwingen te herinneren, maar heb er recentelijk geen problemen mee gehad. Vanavond maar eens kijken ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daarom gebruikte ik vroeger NetMeeting 3.0 onder 2000 :)
Native aanwezig, geen last van overijverige virusscanners.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik herinner het me weer: niet McAfee maar Spybot S&D houdt niet van Radmin. Het komt altijd in de lijst van spyware te staan. Misschien heeft je McAfee ook de antispyware module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Heb intussen RealVNC draaien. Kan nu tenminste weer met de server werken.

Helaas is de load van dit progje een stuk hoger, kwam Radmin niet boven de 10%, RealVNC heeft uitschieters tot 90%.
Pagina: 1