Firewire Mackie Onyx Satellite niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-07 09:05

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Onze firewire 'opname studio' wil niet meer connecten op mijn laptop. Op mijn laptop zit een firewire 400 (die kleine connector) aansluiting, en op de mackie een firewire 800 (die grote). Hiertussen heb ik een firewire kabel met aan de ene kant, de grote, en andere kant de kleine aansluiting.
Maar zodra ik deze kabel aansluit, geeft windows niet aan dat er nieuwe hardware word gedetecteerd.
Heb hier ook nog een firewire kabel liggen met aan allebij de kanten firewire 800, en een convertor van 800 naar 400 op gezet. Maar dit werkt ook niet.
Deze laatste kabel, zonder convertor.. werkt wel op mijn desktop pc (alleen deze maakt teveel herrie wat te horen is op de opnames, dus daarom kan ik mijn pc niet gebruiken).

Verder hebben we de eerste kabel geprobeerd op andere pc, waar deze wel verbinding kregen met de mackie. Dus ik concludeer dat er iets mis is met mijn firewire aansluiting

mijn laptop:
Dell Inspirion 510m
Intel 855 Chipset
(standaard IEEE driver, Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1934 Host controller)

Wat ik heb geprobeerd
  • Nieuwe windows xp sp2 installatie
  • Een windows update binnengehaald dat firewire problemen zou moet verhelpen
  • Oudere chipset drivers (Intel 6.1 en 7.0)
Het heeft wel gewerkt op mijn laptop, en weet bijna wel zeker dat er hardwarematig niks mis is. Want de connector is niet misbruikt en vertoont geen tekenen van mishandeling :p.

Iemand nog tips voor mij?

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

En als je nou eens een PCMCIA firewire kaart koopt en die probeert te gebruiken? Liefst eentje met firewire 800 (als die te krijgen zijn).

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-07 09:05

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
nou voordat ik nieuw spul ga kopen, wil ik uitsluiten dat mijn standaard aansluiting helemaal niet meer werkt (balen dat ik geen ander firewire spul hier heb). Dus als iemand nog wat anders weer probeer ik dat graag.

Ga zo de stad ff in, dus neem de laptop ff mee, kijken of ik bij de mediamarkt ff een dvcam aan mag sluiten, kijken hoe hij reageerd :o...

lijkt me iig sterk dat hij kapot is (de aansluiting)

13:37