Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HTML plakken ipv plaintext

Pagina: 1
Acties:

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoi

Ik kopieer een stukje van een website en wil het vervolgens de gekopieerde HTML inplakken in een textarea elders op die site. Op dit moment kopieert-ie gewoon de plaintext contents van het klembord, maar ik zou willen dat-ie html zou pasten, net alsof je het in Word zou plakken.

Hoe kan dit het eenvoudigst?

S

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 18:44
bluppfisk schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:49:
Hoi

Ik kopieer een stukje van een website en wil het vervolgens de gekopieerde HTML inplakken in een textarea elders op die site. Op dit moment kopieert-ie gewoon de plaintext contents van het klembord, maar ik zou willen dat-ie html zou pasten, net alsof je het in Word zou plakken.

Hoe kan dit het eenvoudigst?

S
Gewoon een stuk HTML knippen en plakken uit de source lijkt me. Oftewel, zoek in de bron naar het stuk HTML wat je wilt kopiëren.

Denk wel aan eventuele CSS als je ook de opmaak moet meenemen. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik denk dat je eens moet gaan kijken naar hoe WYSIWYG Editors dit oplossen. Zo ver ik het heb begrepen moet je pasten in een contenteditable div en niet in een textarea.

• bluppfisk
  • Niet online
dank je wel. ik probeer het zometeen met een contenteditable div.

• bluppfisk
  • Niet online
Hoi, dat werkt. Mag ik nog een extra vraagje stellen: hoe doen die WYSIWYG's het om -zodra er iets verandert in de div- de HTML in de textarea te updaten? Is dat timed, dus om de zoveel milliseconden eens, want div heeft geen onChange.

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij de submit van het formulier ga je met javascript de inhoud van de div (de html) kopieeren naar je textarea, klaar.

• bluppfisk
  • Niet online
ha, dus dat wordt niet continue gedaan. Makes sense.

Nog eentje: is het voldoende om het volgende te doen:

<input type="submit" onclick="JavaScript:document.getElementById('glaar').value=document.getElementById('divText').innerHTML;" />

ik bedoel, zal de content dan op tijd gekopieerd worden naar de textarea, alvorens de data gesubmit worden?

alvast super bedankt, klasse info!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Heb je het al geprobeerd?

• bluppfisk
  • Niet online
't probleem is dat ik onvoldoende mogelijkheden heb om te proberen. Ttz de enige server die ik hier ter beschikking heb en die post requests kan afhandelen is degene waar zeker geen valse, of 'test' requests naar mogen worden verstuurd. Dus als ik het even op voorhand weet, red ik mijn eigen vel :)

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan je formulier als GET versturen, dan heb je geen server nodig en kan je de variabelen + waardes uit de locatiebalk plukken.

• bluppfisk
  • Niet online
ik ben soms behoorlijk dom als ik vroeg opsta :) bedankt!
Pagina: 1