[VPN] VPN Oplossing

Pagina: 1
Acties:

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik ben op zoek naar een VPN oplossing voor een klein bedrijf met 5 personeelsleden. We zijn sinds kort verplaatst naar een andere locatie en willen nu graag een netwerk daar aanleggen. De internetverbinding is een ADSL verbinding welke nu binnenkomt op een speedtouch router waar we via internetten. hier gaat nu het een en ander aan veranderen.

Elk kantoor heeft een aantal netwerkcontactdozen welke aangesloten worden via het patchpanel en een switch. Hiervoor heb ik de 3COM Baseline Switch 2816 uitgekozen. Voor deze switch zit natuurlijk een ADSL router. Hier weet ik nog niet helemaal van wat ik er mee wil.

Ik kan het standaard modem houden en dan een VPN server kopen en die er aan hangen. Maar eigenlijk zat ik meer te denken aan een andere router waar me lijntje van buitenaf dus ingaat en dna met 4 poorten ofzo, eentje voor de webserver en eentje naar de switch. Deze router zou ik dan graag met VPN willen hebben.

Wat is naar jullie mening een mooie oplossing hiervoor die goed licht qua prijs/kwaliteit voor een klein bedrijf? En kan het uberhaupt wel zo makkelijk als ik denk op de manier van router/modem met VPN erin, kabeltje naar server en een kabeltje naar de switch?

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10-2025
Ben momenteel zelf bezig met een oplossing met een Router/modem met VPN. Ben wat kleine problemen aan het oplossen maar ik denk dat ik het merendeel aan de praat heb. Nu ik er even over nadenk hebben wij excact het zelfde alleen is onze server niks meer dan een fileserver met wat extra functies.

Ik heb gekozen voor een Draytek router/modem. De 2820 om precies te zijn. Is goed betaalbaar voor een klein bedrijf maar het is gewoon minder 'professioneel'. Dat neemt niet weg dat het wel werkt!

--Edit--

2920 => 2820

[ Voor 16% gewijzigd door Joost.B op 05-02-2008 18:24 ]

• Black-Xjuh
Ja precies en in die draytek gaat dan de telefoon aansluiting zeg maar?

Mooiste blijft natuurlijk een 19" oplossing maar zal deze ook bekijken.

• Joost.B
Met telefoonaansluiting neem ik aan dat je de ADSL aansluiting bedoeld? Het is gewoon een router en modem in één dus verwacht alle functies van beide apparaten.

• Black-Xjuh
Ja precies daar ging het even om, het word vaak een router genoemd maar dan zou je zeggen dat je ook nog een modem nodig hebt maar het is het dus beide..

• Joost.B
Als je online besteld bij bijvoorbeeld www.routershop.nl (toevallig dat ik hem daarvandaan heb), staat er duidelijk 'router/modem' bij zodat je weet dat het een combi van is.

ps: ik heb een post van me gecorrigeerd, ik heb een 2820 ipv een 2920, deze is vrij nieuw nog en heeft zeer snelle draadloze verbinding.
Pagina: 1