[OS X] Problemen met opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Ninety
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10-2022
Sinds vandaag uit het niets heeft mijn iMac G2 problemen met opstarten.

Wat er gebeurd is dat ik eerst zo'n wit scherm krijg te zien wat normaal altijd na 5 sec weer weg is bij mij is dat niet het geval, na ongeveer 4 minuten wit scherm krijg ik een knipperende wereldbol wat ook nog eens 5 minuten blijft knipperen.

Ik kan nergens vinden wat deze wereldbol inhoud en wat ervoor zorgt dat het opstarten nu ineens zo lang duurt.

Ik heb alle kabels al keer nagelopen maar nog steeds blijf ik die knipperende wereldbol zien.

Hopelijk heeft een iemand suggestie :)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
Waarschijnlijk probeert je Mac vanaf de verkeerde schijf/partitie op te starten. Tijdes het booten moet je de option key of de play/pause key van je remote ingedrukt houden. Dan kun je kiezen van welke schijf je wilt booten.

Als je daarna in Mac OS X zit moet je nog even de juiste schijf selecteren. Dat doe je door naar systeemvoorkeuren --> opstartschijf te gaan. Kies daar de juiste, start opnieuw op en het zou gefixed moeten zijn :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Ninety
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10-2022
Bedankt voor de heldere uitleg het lag er inderdaad aan dat mijn schijf zich wilden opstarten vanaf een netwerk in plaats van mijn eigen HD. Nu werkt het weer zoals het hoort. :D

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je bij de support pagina van Apple had gezocht naar "flashing globe" had je een oplossing voor je probleem gehad: Mac OS: Flashing Globe When Computer Turns On. Zoeken op Engelse termen levert vaak een beter resultaat op dan alleen op Nederlandse :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/