[True Image] Incremental Backup veel te groot?

Pagina: 1
Acties:

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Besten,
ik maak met True image backups van mijn systeem, nu valt me op dat wanneer ik een incremental backup maak van een nauwlijkds gewijzigd systeem de image een grootte heeft die gelijk is of groter is dan de voorgaande full backup image. Geen idee waarom, iemand anders wel?

True image 11

Verwijderd

Wat heb je aan je systeem veranderd sinds de laatste keer dat je een backup hebt gemaakt?

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Aangezien True Image op sector-nivo werkt vermoed ik dat er een tussentijdse defragmentatie/schijf optimalisatie is gedaan...

Andere backup-software die echt naar de bestanden zelf kijkt zou in dit geval waarschijnlijk een veel kleinere incrementele backup maken

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• BertvanErnie
  • Niet online
ah. dat wist ik niet.
Welk proggie zou ik om die reden beter kunnen gebruiken dan?

Overigens ging het om de install van 2 kleine progs die de incremental zo groot maakten.

• BertvanErnie
  • Niet online
niet dat ik gedragmenteerd heb, maar goed het hoort toch in dit topic thuis, in navolging van voorgaande reacties:\

An incremental or differential backup created after a disk is defragmented might be considerably larger than usual. This is because the defragmentation program changes file locations on the disk and backups reflect these changes. Therefore, it is recommended that you re-create a full backup after disk defragmentation.

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 10:43

FTL

Naar mijn mening is het ook gewoon veel beter om een image te maken van je systeem (eenmalig na correct installeren) en deze te updaten zodra je grote wijzigingen aanbrengt aan je pc of windows.

Van informatie dat (vaak) wijzigt, zoals je "my documents", moet je wel een file based backup plan maken (beide mogelijk met trueimage). Deze file based backups werken altijd correct incrementeel (of differentieel als je wil).

[ Voor 30% gewijzigd door FTL op 05-02-2008 20:04 ]

Pagina: 1