Telfort Bellen i.c.m. Speedtouch 716v5

Pagina: 1
Acties:

• Sebbo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 09:04
Ik ben sinds kort overgestapt van TweakDSL naar Telfort Unlimited + bellen.

Het internet werkt prachtig, maar ik krijg op mijn Speedtouch 716v5 met firmware 6.2.29.2 de telefonie maar niet aan de praat...

Onderstaande instellingen heb ik van de Telfort-site, maar aangezien er net andere term-namen genoemd worden, zou het wel eens kunnen zijn dat ik de servers verwisseld heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.pinkpig.nl/stuff/speedtouch_716v5_telephony_configure_not-working.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pinkpig.nl/stuff/speedtouch_716v5_telephony_expert_configure_not-working.jpg

Heeft iemand een idee wat de goede instellingen zijn voor de Speedtouch 716v5?

[edit: heb de plaatjes met de oude instellingen even gekenmerkt. de GOEDE instellingen zijn onderaan de post te vinden!]

[ Voor 10% gewijzigd door Sebbo op 06-02-2008 00:17 ]

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
Sebbo schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 01:13:
Ik ben sinds kort overgestapt van TweakDSL naar Telfort Unlimited + bellen.

Het internet werkt prachtig, maar ik krijg op mijn Speedtouch 716v5 met firmware 6.2.29.2 de telefonie maar niet aan de praat...

Onderstaande instellingen heb ik van de Telfort-site, maar aangezien er net andere term-namen genoemd worden, zou het wel eens kunnen zijn dat ik de servers verwisseld heb.

[afbeelding]
[afbeelding]

Heeft iemand een idee wat de goede instellingen zijn voor de Speedtouch 716v5?
doe bij registar eens tel.telefoniedienst.nl

• Sebbo
Nee, werkt niet.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 15:53

Willem2

Ω is futile

Volgens mij moet de bovenste tel.telefoniedienst.nl en de onderste sip.telefoniedienst.nl. Tevens moet je expiry op 1800 seconden, maar dat zou niet uit mogen maken.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Sebbo
Nee, dat verandert niets. De Telfort-klantenservice is ook niet erg behulpzaam, aangezien ik niet de geleverde modem, maar een eigen modem gebruik.

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:05
Zolang je als username je telefoonnummer hebt gebruikt en het door telfort geleverde wachtwoord zou het moeten werken. Probeer je URI anders ook eens in je telefoonnummer te veranderen, misschien werkt het dan wel.

Soms wil het bij een 716v5 ook wel eens werken als je de telefonie eerst uit- en daarna weer inschakelt als je het een en ander bij de servergegevens hebt veranderd (een paar keer op apply klikken doet ook wel eens wonderen).

[ Voor 7% gewijzigd door DeliciousBrown® op 05-02-2008 14:43 . Reden: extra info toegevoegd ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Instellingen VoIP :
SIP Service Domain: tel.telefoniedienst.nl
Registrar: sip.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 6000

SIP URI: Gegevens uit je brief (bijvoorbeeld 31201234567)
Username: Gegevens uit je brief (bijvoorbeeld 31201234567)

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 05-02-2008 21:00 ]

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:25
Telefonie is wel getest met het Zyxel modem? Daarmee sluit je uit dat het aan het telefoonnummer ligt.

• Sebbo
Iedereen bedankt voor de input. Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd die mogelijk waren op mijn Speedtouch 716v5, maar niets wilde werken. Toen heb ik de meegeleverde (1-poorts) Zyxel-modem van Telfort aangesloten en ingesteld volgens het boekje en dat werkte meteen.

Toen ik daarna mijn Speedtouch weer inschakelde, werkte deze ook zonder meer! Onderstaande instellingen werken na uitgebreid testen perfect.

Afbeeldingslocatie: http://www.pinkpig.nl/stuff/speedtouch_716v5_telephony_configure.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pinkpig.nl/stuff/speedtouch_716v5_telephony_expert_configure.jpg

Probleem opgelost!

[ Voor 6% gewijzigd door Sebbo op 06-02-2008 00:20 ]

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
Sebbo schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 00:19:
Iedereen bedankt voor de input. Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd die mogelijk waren op mijn Speedtouch 716v5, maar niets wilde werken. Toen heb ik de meegeleverde (1-poorts) Zyxel-modem van Telfort aangesloten en ingesteld volgens het boekje en dat werkte meteen.

Toen ik daarna mijn Speedtouch weer inschakelde, werkte deze ook zonder meer! Onderstaande instellingen werken na uitgebreid testen perfect.

[afbeelding]
[afbeelding]

Probleem opgelost!
mag ik je vragen waarom je de speedtouch gebruikt ipv de zyxel?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Die firewall is echt stukken beter van die zyxel.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn speedtouch 716v5. Alles gedaan volgens jou topic, maar telfort bellen wil maar niet werken en ik word helemaal para van. Kan iemand mij uitleggen wat ik nou wat doe:

Wat ik allemaal zover gedaan heb:

Upgrade naar 6.2.29.2
Internet laten werken via een programma/wizard en via providers met RFC 1483 verbinding en daarna router standaard config met VOIP.....even wachten en eindelijk heb ik internet (ook na uren uitproberen). Nu kwam mijn VOIP telfort bellen aan de beurt. Alles gedaan volgens jullie oplossing.

tel.telfoniedienst.nl
5060
tel.telefoniedienst.nl
5060

SIP=telefoonnummer van telfort (zie brief)
USE= telefoonnummer van telfort (zie brief)
Wachtwoord= (zie brief)

Maar helaas ik kreeg alleen maar een rode kruis onder registratie. Wie o wie kan mij helpen?

MVG

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-12 07:22
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:46:
tel.telfoniedienst.nl
5060
tel.telefoniedienst.nl
5060

Wachtwoord= (zie brief)

Maar helaas ik kreeg alleen maar een rode kruis onder registratie. Wie o wie kan mij helpen?

MVG
Wat gebeurt er als je de type telfonie fout er uit haalt.
telfonie=telefoniedienst

[ Voor 3% gewijzigd door aart44 op 16-02-2008 21:08 ]

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-11 10:39
Ik heb ook nog een 716 liggen van mijn Direct ADSL abo van KPN. Deze is alleen wel voor een ISDN lijn. Ik heb nu een PSTN Zyxel. Ik ga ervanuit dat ik de oude ST niet kan gebruiken om dezelfde "truuk" uit te halen als dat hier beschreven staat?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Erwinh schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:21:
Ik heb ook nog een 716 liggen van mijn Direct ADSL abo van KPN. Deze is alleen wel voor een ISDN lijn. Ik heb nu een PSTN Zyxel. Ik ga ervanuit dat ik de oude ST niet kan gebruiken om dezelfde "truuk" uit te halen als dat hier beschreven staat?
Gaat niet werken omdat je geen ADSL signaal krijgt. Het lijntype van je ADSL poort is verkeerd.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-11 10:39
bjck schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:31:
[...]

Gaat niet werken omdat je geen ADSL signaal krijgt. Het lijntype van je ADSL poort is verkeerd.
Geen ADSL signaal? Ik begrijp het denk ik niet helemaal. Ik krijg toch gewoon een (ADSL) signaal, maar is er een verschil tussen PSTN en ISDN wat betreft de frequentie?
btw is een ISDN modem/router niet eenvoudig om te zetten naar PSTN (dipswitch oid)? Zou mooi zijn...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Erwinh schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:17:
[...]

Geen ADSL signaal? Ik begrijp het denk ik niet helemaal. Ik krijg toch gewoon een (ADSL) signaal, maar is er een verschil tussen PSTN en ISDN wat betreft de frequentie?
Nee, dat is wel degelijk verschillend. annexA (ADSL over PSTN/POTS(analoog) en annexB (ADSL over ISDN) zijn iets verschillend. Modems zijn dus ook specifiek één type en niet uitwisselbaar.
btw is een ISDN modem/router niet eenvoudig om te zetten naar PSTN (dipswitch oid)? Zou mooi zijn...
Nee, dat gaat niet. Zelfs componenten op de printplaat zijn fysiek verschillend.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Sebbo
harryslinger schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 00:07:
[...]

mag ik je vragen waarom je de speedtouch gebruikt ipv de zyxel?
Ik had de speedtouch al in gebruik en heb bij de afsluiting van mijn Telfort-contract daarom alleen voor de standaard 1-poorts modem geopteerd.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:46:
(...)
tel.telfoniedienst.nl
5060
tel.telefoniedienst.nl
5060

Wachtwoord= (zie brief)

MVG
Zoals Aart44 al zei: check de domeintjes even op spelfouten, dan zou het moeten werken.
Pagina: 1