Ik ga mijn HD vermoorden!

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:33
Ok, ik heb het dus helemaal gehad met mijn HD. Ik heb vanalles geprobeerd, gepost op GoT, of dat ding toch niet half kapot was. Hij is gewoon stuk. Alle kabels goed. Alles geinstalleerd enzo. Het ding tikt als de ziekte, is nog trager dan een EIDE 4 gigje.
Het betreft een Maxtor 30,7 gig 7200rpm.
Ik ga hem nu een zekere dood geven. Want ik krijg gewoon geen nieuwe HD :( ;( Nix mee aan de hand zeggen ze.

Nu wil ik weten:
hoe kan ik mijn HD een zekere dood geven?

OJA: ik heb er al op zitten slaan en schudden maar dat deert het ding nix :(

OJA 2: Hij moet er wel onbeschadigd uizien. Want hij moet terug naar Maxtor maar anders geloven die zijkerts niet dat ie stuk is :(

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Effe SiSoft Sandra erop los laten. Die geeft meestal wel aan hoe snel hij is etc (ivm met andere hd's (maxtor 40 gb dacht ik)). DUs dan kan je aantonen dat hij het niet doet (screenshot'tje)

(effe op www.download.com > search: sisoft )

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

Verwijderd

stuur het naar mij toe kan ik er een spreekbuert van maken >:)

heb ik tenminste eindelijk een onderwerp waar ik een beetje iets vanafweet (8>

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Ik heb ook een Maxtor 30,7 gig 7200rpm, nix mee aan het handje >:)

In de hens steken misschien :? Beetje gazz erover....>:)

Ik ben toch malle pietje niet!

• benchMarc
Op donderdag 15 februari 2001 22:25 schreef dombie-dom het volgende:
Effe SiSoft Sandra erop los laten. Die geeft meestal wel aan hoe snel hij is etc (ivm met andere hd's (maxtor 40 gb dacht ik)). DUs dan kan je aantonen dat hij het niet doet (screenshot'tje)

(effe op www.download.com > search: sisoft )
Ik heb al getest met SisSoft sandra.. En al ooit een screenshot gemaakt. Weet de url zo niet meer. Maar de score was 3200. Een leessnelheid van 400kb/s gemiddeld. veeeeeeeel te traag dus. En normale HD hoort 18000 ofzo als score te halen.

• benchMarc
Op donderdag 15 februari 2001 22:28 schreef The Legend het volgende:
Ik heb ook een Maxtor 30,7 gig 7200rpm, nix mee aan het handje >:)

In de hens steken misschien :? Beetje gazz erover....>:)
Dan zien ze dat ie kapot is :) Het moet een stille dood worden.

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
heel simpel

-sluit de voedings connector aan op de harddisk (geen IDE kabel dus)

-zet je systeem aan

-wacht tot de hdd is opgespint

-trek de hdd los (terwijl de pc nog aan staat)

-sla nu (met de zijkant) van de hdd op de tafel/vloer

"klaar"

als je het goed hebt gedaan en je sluit je hdd weer aan dan doet die alleen nog maar
"klung" "klung" :)

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

jep zo is het meest effectief :)
heb het zelf zo eens gedaan met een ouwe 600 meg schijf...

• benchMarc
En dan kunnen ze niet zien dat IK hem heb gemold?

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 10:45
Een klap mee op de vloerbedekking geven >:) , niet op een betonvloer ofzo, want dan krijg je zichtbare schade.

• Garrett
  • Laatst online: 27-04 20:03

Garrett

Watercooler

Hah hah LOL, probeer eens om 220 volt op de connectors te zetten, of probeer de voedingsconnector van de pc eens omgekeerd in die harde schijfconnector te wrikken, dat wil ook weleens helpen met het doorbranden van 1 of ander chippie :D Suc6 :9

I love watercooling

• benchMarc
Op donderdag 15 februari 2001 22:33 schreef Melvin15 het volgende:
Een klap mee op de vloerbedekking geven >:) , niet op een betonvloer ofzo, want dan krijg je zichtbare schade.
Laat ik hem nu al eens keihard op een schoolboek hebben geknald. doet het nog :/ gvd dat ding is sterk!

Verwijderd

Heb ook vet probleem met mijn Maxtor 7200 toeren schijf gehad.

Nu bleek dat mijn Bios te oud was en dus de Maxtor niet goed herkende. Maxtor heeft me een progje gesmaild om de schijf als udma 2 in te kunnen stellen. Hij word anders als UDMA 5 herkent en daar kan mijn systeem blijkbaar niet mee overweg ??!! Alles werk weer goed.

Is je bios van voor sept `98 want daarin zit bij mij de fout!

• benchMarc
Op donderdag 15 februari 2001 22:35 schreef Garrett het volgende:
Hahahahahahahahahahaha LOL!!!! :):):) maar goed, probeer eens om 220 volt op de connectors te zetten, ik denk dat het niet eens uitmaakt welke 2 je dan pakt :) Als ie maar goed doorbrandt of wat dan ook, hehehehehe, MOET toch lukken? ;)

Suc6 :):):):):):):):):):):):):):):):):):)
NEE AAP! :P Dan zien ze toch dat ie is doorgefikt :)

Verwijderd

Heb ik toevallig ook eens gehad. Wat je dan moet doen is em formatteren en tijdens dit proces gewoon een paar flinke klappen met een hamer geven. (Doe wel een doekje of zo op die hamer om uiterlijke beschadigingen te voorkomen)

Contact opnemen met Maxtor (Ierland was het voor mij destijds), dan sturen ze je een nieuwe op en zodra je die binnen hebt stuur je je kapotte gewoon op.

Kost je alleen verzendkosten, maar dat zal hooguit iets van 15 piek zijn.

• benchMarc
Op donderdag 15 februari 2001 22:37 schreef petje999 het volgende:
Heb ook vet probleem met mijn Maxtor 7200 toeren schijf gehad.

Nu bleek dat mijn Bios te oud was en dus de Maxtor niet goed herkende. Maxtor heeft me een progje gesmaild om de schijf als udma 2 in te kunnen stellen. Hij word anders als UDMA 5 herkent en daar kan mijn systeem blijkbaar niet mee overweg ??!! Alles werk weer goed.

Is je bios van voor sept `98 want daarin zit bij mij de fout!
Asus A7V, lijkt mij niet >:)

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 22:37 schreef benchMarc het volgende:

[..]

Asus A7V, lijkt mij niet >:)
Ok dan.....

You never know

suc6

• benchMarc
Op donderdag 15 februari 2001 22:37 schreef -BORG- het volgende:
Heb ik toevallig ook eens gehad. Wat je dan moet doen is em formatteren en tijdens dit proces gewoon een paar flinke klappen met een hamer geven. (Doe wel een doekje of zo op die hamer om uiterlijke beschadigingen te voorkomen)

Contact opnemen met Maxtor (Ierland was het voor mij destijds), dan sturen ze je een nieuwe op en zodra je die binnen hebt stuur je je kapotte gewoon op.

Kost je alleen verzendkosten, maar dat zal hooguit iets van 15 piek zijn.
En hoe zit het dan met de garantie bon enzo? Hun weten dan toch niet wanneer ik die heb gekocht. Of hoe moet ik dat allemaal doen? Mja sorry ik ben een leek op dit gebied :) Hoe werkt dat contacten enz? Welke site? En hoe lang duurt het dan voordat ik een nieuwe krijg?

Verwijderd

Misschien nog een ander idee om je harddisk te 'Tweaken': Sluit de voedingsconnector eens aan op een laboratoriumvoeding, zoiets als een regelbare voeding en draai dan langzaam de spanning op, ver boven de 12V, dan rookt hij zo erg lekker!! >:) >:) Heb dit ook gedaan met een kapotte ventilator (lagering kapot), man wat draaide die snel, hij steeg bijna op!! *D

Verwijderd

Ik zou zeggen; neem eerst eens ff contact met Maxtor zelf op. Aan de hand van de serienummers kunnen zij wel nagaan wanneer het ding gefabriceerd is.

Bij mij was ie al ouder als 2 maanden voordat ik er achter kwam dat ie niet goed was (ondertussen ben ik wel iets slimmer geworden:)). Maar leg ff duidelijk de situatie uit. Zeg dat ie bad sectors hebt - (heeft ie zeker na een paar rake klappen:)) en regel het ff via meel.

Duurde bij mij trouwens niet lang. Had binnen twee weken (als ik het me goed herinner) de nieuwe schijf binnen; getest en vervolgens gelijk met hun verpakking de oude opgestuurd. Nooit meer wat van gehoord, maar wel goeie service. Heb zodoende pas geleden nog maar een Maxtorretje aangeschaft. Toevallig ook n 30,7GB... toppie!

Verwijderd

zal wel gewoon een ata 33 kabel zijn die jij gebruikt ipv de ata 66 kabel die erop hoort , vindt je het gek dan , sloop gerust maar daarna sloop je jezelf als je erachterkomt dat het daar aan lag en anders verpats je hem toch ?als ie bij iemand anders wel goed werkt ?

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 22:20 schreef benchMarc het volgende:
Het ding tikt als de ziekte, is nog trager dan een EIDE 4 gigje.
Ik ga hem nu een zekere dood geven. Want ik krijg gewoon geen nieuwe HD :( ;( Nix mee aan de hand zeggen ze.
Trek er maxdiag (powermax) overheen, schrijf foutcode(s) op en ga terug naar de winkel,,, dan moeten ze je wel een ander geven of opsturen ter reparatie.

Verwijderd

pak een molex verleng stekkertje. Draai de gele en rode draad om. Sluit stekkertje aan op HD en zet er effen 220V op. Neem van mij aan het hele binnenwerk is weg >:)

Let the motherf*cker burn, burn motherf*cker burn.

• benchMarc
Op donderdag 15 februari 2001 22:50 schreef Darkman het volgende:
zal wel gewoon een ata 33 kabel zijn die jij gebruikt ipv de ata 66 kabel die erop hoort , vindt je het gek dan , sloop gerust maar daarna sloop je jezelf als je erachterkomt dat het daar aan lag en anders verpats je hem toch ?als ie bij iemand anders wel goed werkt ?
Nee zit gewoon met 80pins kabel. Niet de 40.

Verwijderd

'k had een Maxtor 20 gig met dezelfde problemen, gewoon terug brengen én je krijgt een nieuwe (als je een goede leverancier hebt, tenminste...)

Verwijderd

Misschien dat een grote magneet effect heeft?

Verwijderd

Die had ik dus niet. Sindsdien ben ik dus ook nooit meer bij Graficall te Leiden gekomen. Gingen me ff n partijtje moeilijk doen zeg.

Verwijderd

Ik had zelf een probleem met een ibm hd 30 giga, ik heb het direct via ibm geregeld. Binnen een paar dagen een nieuwe.

• benchMarc
Nee mijn winkel. Onbekende PC boer op de hoek zegmaar. GVD nix aan de hand zeggen ze. We kunnen hem alleen opsturen naar Maxtor. Lekker zit ik 2wks zonder HD. Dan doe ik het zelf wel!!! KUT shop, ga er nooit meer heen!

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ok, ik heb het dus helemaal gehad met mijn HD. Ik heb vanalles geprobeerd, gepost op GoT, of dat ding toch niet half kapot was. Hij is gewoon stuk. Alle kabels goed. Alles geinstalleerd enzo. Het ding tikt als de ziekte, is nog trager dan een EIDE 4 gigje.

Nu wil ik weten:

OJA: ik heb er al op zitten slaan en schudden maar dat deert het ding nix :(

OJA 2: Hij moet er wel onbeschadigd uizien. Want hij moet terug naar Maxtor maar anders geloven die zijkerts niet dat ie stuk is :(
2 Sec in de Magneetron :9 ... alle chippies DOOD >:)

Verwijderd

Tsja, als het je enige HD is dan is het wel klote. Gelukkig had ik nog zo'n ouderwetse Quantum Bigfoot leggen:)

• NuKeFaCe
Op donderdag 15 februari 2001 22:36 schreef benchMarc het volgende:

[..]

Laat ik hem nu al eens keihard op een schoolboek hebben geknald. doet het nog :/ gvd dat ding is sterk!
Jep :z ... je hebt betaald voor KWALITEIT ;)

Verwijderd

flikker er gewoon een paar zand korrels in
zodat ie bad sectors heetf,en dan ga je naar de winkel,en dan worden de badsectors elke keer groter ,hoe vaker je hem gebruikt :):):)

• NuKeFaCe
Op donderdag 15 februari 2001 22:50 schreef Darkman het volgende:
Maakt geen FUCK uit of je een ATA 33 kabel gebruikt :(

• benchMarc
Op donderdag 15 februari 2001 23:19 schreef The_Killing_Guide het volgende:
flikker er gewoon een paar zand korrels in
zodat ie bad sectors heetf,en dan ga je naar de winkel,en dan worden de badsectors elke keer groter ,hoe vaker je hem gebruikt :):):)
Rofl :D van alles wat ik heb gehoord is dit nog de lolligste :D

Ik heb nu een mail gestuurd naar Maxtor hoe dat zit enzo met het eerst ontvangen van een HD en even later de kapotte van mij terugsturen. Ik vraag me af hoe ze dan zeker weten dat ik een HD van Maxtor heb gekocht. Dan zal ik toch eerst iets moeten bewijzen ofzo?

Verwijderd

Ja, maar je moet dus ook je adresgegevens doorsturen (hoe kun je em anders ontvangen) en als je geen identieke HD terugstuurt krijg je een vette rekening. Maar als je alles doet zoals ik zei heb je binnen no time een nieuwe, goedwerkende HD en is er geen vuiltje aan de lucht!

En dan kun je weer :)

Verwijderd

En nou ga ik naar me nest! (Morgen weer IT'en - vermoeiend:()

• benchMarc
Ik hoop het. Ik kan niet wachten :)

Mijn Duron 650@900 is vet snel maar nu issie nog trager dan een P 100. echt waar.

• benchMarc
Dus bij maxtor meteen met de deur in huis vallen:

Ik wil graag dat jullie een HD opsturen blablabla uitleg...
naar dit adres:
* mijn adres enzo *

Thanx en veel suc6 ;)

Is dat al genoeg?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik snap wat je bedoelt...
210MB Seagate PIO 0 in mijn systeem... meer RAM dan hdd

BTW: Wat moet die k*t ad van webads met flash?

Verwijderd

Ik zou gewoon doorgeven dat je HD een zooi bad sectors hebt en dat de winkel waar je em gekocht hebt de boel niet wil/ kan vervangen. Of het dus mogelijk is dat ze een nieuw exemplaar opsturen. Dan vragen ze wellicht eerst naar een serienummer of zo en dan kun je de boel af gaan handelen. Stuur i.i.g. wel zsm die verotte naar ze op zodra je die nieuwe binnen hebt. Gewoon om eventuele communicatieprobs te voorkomen.

Lekker meelen met Maxtor:)

EN NU GA IK ECHT SLAPEN!!!!

voor vragen meel je me maar. bjorn.vanveen@mexes.nl

• benchMarc
Mja truste :)

Ik zal wel meele als ik er niet uit kom. Maar nu lukt het denk ik wel. Tnx! :) ik ga m'n HD nog wat afranselen.

• KeeP IT ReaL
  • Laatst online: 15:25
Als je hem kapot wilt maken zonder zichtbare schade kan je het best zo doen :
Je sluit hem gewoon op een voeding aan en laat hem gewoon draaien. Dan pak je de hd op en ga je hem schudden :).
Dat had ik gedaan en werkt perfect *d

• benchMarc
Nee ik heb echt betaald voor kwaliteit opzich, ook al issie kapot gegaan. Nu in totaal zo'n 30x op geramd denk ik en heeeeeel veel heen en weer geschud. Klikken en overslaan dat ie doet! maar hij werkt nog steeds *D

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
Bel Sugar Lee Hooper, en vraag of ze erop wilt gaan zitten....
Problem solved !!

Da Devil ! >:)

Freelance tweaker

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 14:59
tralalarubberen hamerlalalala

* InterCC weet nergens van en raad ook niet aan beetje op de hoeken te slaan ivm deuken

• benchMarc
Op donderdag 15 februari 2001 23:45 schreef D-Devil het volgende:
Bel Sugar Lee Hooper, en vraag of ze erop wilt gaan zitten....
Problem solved !!

Da Devil ! >:)
Ey denk eraan dat de schade NIET zichtbaar mocht zijn he >:) Ze zullen wel denken: Met welk soort HD komt hij aan? zeker een nieuwe HD van 1mm dik ofzo ;)

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
Ik denk dat ik een manier heb om dat ding redelijk naar de tering te helpen.

- Open je kast
- Haal je stekkers los
- Neem de hard disk uit het systeem
- Kijk nog even goed naar het onding
- Slinger het klote ding uit het raam (raam MOET open staan)

En Voila !! het probleem is opgelost ! Je harde schijf tikt niet meer >:)

Gegroet, Dhr Prof Ing.
Afgestudeerd in "Oplossen Moeilijke Dillema's"

• benchMarc
Open Kast? een echte tweaker heeft z'n kast altijd open ;) ;)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 14:59
Op donderdag 15 februari 2001 23:56 schreef benchMarc het volgende:
Open Kast? een echte tweaker heeft z'n kast altijd open ;) ;)
Niet als je vlak bij je computer slaap :(

• smerik
  • Laatst online: 30-03 14:07
Op donderdag 15 februari 2001 22:36 schreef benchMarc het volgende:

[..]

Dat komt vast door die shock-protection :+

As long as the answer is right, who cares if the question is wrong?

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
ik heb van mn leven nog nooit zoveel stomme reacties bij elkaar gezien op iemand die een kapotte hd heeft.

als je eerst maxdiag eens had geprobeerd en
die hd eens een low level format had laten draaien had je zeer waarschijnlijk van je problemen af geweest.

als een handelaar in de garantie periode
niet voor die garantie wil zorgen dan email je gewoon je probleem naar maxtor zelf en noem je deze eikel gewoon in je mail ik weet zeker dat alles dan goed komt de garantie
van maxtor is uitstekend en lossen dit zeker
voor je op.

maar zoals je nu met een hd omgaat daar heb ik echt geen goed woord voor over besef dat een hd een zeer kwetsbaar apparaat is en een val van 5 cm hoog al kan leiden tot bad sectors,dus zeker niet slim om er zo mee om te gaan.

voor de meeste zou het eens goed zijn de filmpjes die bij western digital zijn te downloaden over hoe een hd te behandelen
dan zie je hoe het echt hoort te gaan en
vaak problemen door je zelf worden veroorzaakt.

• benchMarc
Op vrijdag 16 februari 2001 00:15 schreef monterey het volgende:
ik heb van mn leven nog nooit zoveel stomme reacties bij elkaar gezien op iemand die een kapotte hd heeft.
Laat ons toch lol hebben man ;)
die hd eens een low level format had laten draaien had je zeer waarschijnlijk van je problemen af geweest.
Dat heb ik ook gedaan! nix geholpen. Hij kon zelfs geen 1 fout vinden :(. En bij iets van die 30 minuten test duurde het bij mij echt veeeeeeel langer :(

• Toewan
  • Laatst online: 24-04 16:36
Op vrijdag 16 februari 2001 00:15 schreef monterey het volgende:

Tsja, ik vind dit toch wel een stupid reactie, als ie na de low level format niet meer normaal functioneert ben je ook je garantie kwijt !! Dus om je HD te low level formatten terwijl ie nog in de garantie zit lijkt me ongeveer het domste wat je kan doen. |:(

Ow, ik zie het al, jij hebt een SCSI schijf in je systeem hangen, bij SCSI schijven mag dat inderdaad, maar wanneer je dat met een IDE schijf doet vervalt volgens mij officieel de garantie.

• Hein
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-11-2025

• benchMarc
Op vrijdag 16 februari 2001 00:31 schreef Toewan het volgende:

[..]

Tsja, ik vind dit toch wel een stupid reactie, als ie na de low level format niet meer normaal functioneert ben je ook je garantie kwijt !! Dus om je HD te low level formatten terwijl ie nog in de garantie zit lijkt me ongeveer het domste wat je kan doen. |:(

Ow, ik zie het al, jij hebt een SCSI schijf in je systeem hangen, bij SCSI schijven mag dat inderdaad, maar wanneer je dat met een IDE schijf doet vervalt volgens mij officieel de garantie.
Nee gelukkig alleen die Maxdiag gedraaid :) Geen lowlevelformat.

Ik weet niet eens wat dat lowlevelformat precies doet :)

• benchMarc
Idd Hein +1 ;). Thnx dat je ff die link hebt gezocht.

Verwijderd

Laten ze in die winkel dan eens demonstreren dat die hd niets mankeert.

Verwijderd

voordeel mycom, als iets je niet bevalt, wekle reden dan ook... binnen 8 dagen hoppa gewoon een andere of een nieuwe np bji die gasten.......

Wil je je hd gewoon simple kapot hebben,
formatteer dat ding en idd met een hamer aan de zijkant slaan met een doek erover, gegarandeert een semi DOA :)

Verwijderd

Als je een AMD hebt, installeer de IDE Bus Mastering drivers... Wedden dat ie het dan stukken beter doet >:).
Zo niet, gewoon een tijdje in de magnetron leggen ;)

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

1. Pak een ERG LANG touw.
2. pak een handdoek.
3. Wikkel de handdoek om de HD
4. Knoop het touw GOED en ERRUG STEVIG om de ingewikkelde HD.
5. Ga naar een GROTE open plek
6. Pak het uiteinde vast, slinger dan HEEL HARD aan het touw (zorg ervoor dat je HD niet op de grond terecht komt). Ga desnoods je hele gewicht in de strijd gooien, het is iig de bedoeling dat je heel, heel, heel erg hard aan het touw slingert.
7. Nu is je HD van de binnenkant goed naar de klote. HD's kunnen namelijk erg slecht tegen G-krachten. Met een touw van 10 meter en een paar goede harde slingers heeft zo'n HD al snel een G-kracht van boven de 300G. De koppen van de hd springen er gewoon af. Dit is schade aan je HD, die niet komt door je hd te laten vallen (geen beschadigingen), en geen schade door foutief gebruik van je HD. Succes!

TweakBlog

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-03 12:38
Op donderdag 15 februari 2001 22:40 schreef benchMarc het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met de garantie bon enzo? Hun weten dan toch niet wanneer ik die heb gekocht. Of hoe moet ik dat allemaal doen? Mja sorry ik ben een leek op dit gebied :) Hoe werkt dat contacten enz? Welke site? En hoe lang duurt het dan voordat ik een nieuwe krijg?
Er zijn twee opties bij Maxtor voor RMA, zelf opsturen en dan sturen hun een nieuwe of ze maken hem (6 weken), of creditcard nummer invullen en dan sturen hun een nieuwe schijf en moet jij binnen 3 weken (of 30 dagen (of x dagen);)) je 'kapotte' schijf terugsturen. Doe je dat niet, dan wordt gewoon ff je creditcard gebilled voor de huidige prijs (waarschijnlijk meer dan nieuw in de winkel).
Die laatste manier is het snelst en het best (lijkt mij).
Het best omdat je als je zelf de schijf opstuurt het risico loopt dat je hem terug krijgt, omdat ie het zogenaamd nog doet.:(
Bij de creditcard manier heb je de schijf al en kunnen zij moeilijk zeggen dat je hem weer terug moet sturen.:)

• benchMarc
Leuk he, als je 16 jaar bent en dus geen credit card kunt hebben. Heel fijn allemaal :( :r

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

blabla..en geen schade door foutief gebruik van je HD. Succes!
Nee, in de handleiding staat duidelijk: 'Het slingeren aan een touw van 10meter meet meer dan 300g wordt niet gerekend tot foutief gebruik. Iedere normale gebruiker doet dat toch zo'n 1 a 2 keer.

;)

Ik ben toch malle pietje niet!

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
ik weet niet waar je de wijsheid vandaan heb dat als je een maxtor lowlevel formatteerd dat je dan je garantie kwijt zou zijn maar dat terzijde.

maxtor heeft dit programma niet voor niets
op hun site staan om te downloaden zou
hiermee je garantie vervallen dan zullen ze het niet beschikbaar maken voor
partikulieren als je een retail maxtor koopt zit de diskette zelfs in de doos erbij.

en je kan echt zonder problemen de write
test doen dit duurt ergens tussen een uur
en een hele dag afhankelijk van de
afmeting van de hd.

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-04 21:53
de redenatie dat ze die software om low level formats te doen, niet openbaar maken als je garantie zou vervallen slaat nergens op

wat denk je dat er gebeurt als jij je bios van je videokaart update en het gaat mis, eigen schuld, maare, kan ze wel downloaden

3kwp pvoutput

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Mijn harddisk heeft zelfmoord gepleegd. Dit valt gelukkig wel onder de garantie.
De nieuwe draait alweer.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Even leren zwemmen in zout water ofzo(1a2weken)???
Zal vast ook wel werken, en dan moet je hem goed afdrogen met een fohn.>:)>:)>:)>:)>:)

Heeeeeel effectief;).

• IQM
  • Laatst online: 12:46

IQM

Nu wil ik weten:
... of gewoon de pinnetjes van de powerconnector onderling verwisselen. Niet zo grof als 220v maar wel effectief. 12v waar hij 5v verwacht vindt'ie niet leuk ...

Verwijderd

ff de stroomtoevoer langzaam opvoeren, ongeveer 20V moet genoeg zijn hem compleet uit te schakelen

• Tarwetijger
  • Laatst online: 10-08-2024
Hahaha, heel cool die filmpjes van WD!!
Ik weet wel dat ik geen WD meer hoef, die dingen kunnen nergens tegen volgens mij! ;)

Ik heb al heel wat harde schijven in mijn handen gehad en nooit een gesloopt. En ik heb echt niet zo'n polsbandje of zo...

• Dualdude
  • Laatst online: 06-04 11:35
Gewoon ff de power connector er verkeerd om in proppen. Je krijgt er maximaal twee polen in, maar dan sluit je de +12 van de voeding aan op de +5 van de HD, en BOEB! hij doet nix meer. Je kunt het beter wel ff met een lisse voeding doen. Zo heb ik ook al een aantal HD's naar de hel geholpen :)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

BOFH methode is niet eens genoemd :?

Neem een rubberen hamer, geef een tikje. Klaar :). Niemand die het ooit zal zien.

Verwijderd

Tip: test de HD effe in een ander systeem en test daar de performance, weet je ieder geval zeker of het aan je systeem ligt of niet

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

* Destruction is op een ID gebracht hoe hij van een dooie 40 MB & 1GB hd afkomt . ( 40MB is van WD , 1 GB is van segate :r )

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 02:05 schreef benchMarc het volgende:
Leuk he, als je 16 jaar bent en dus geen credit card kunt hebben. Heel fijn allemaal :( :r
Onzin, ik ben 16 en heb WEL een credit-card. legaal, en zonder problemen!

• straat
  • Laatst online: 13-04 19:54
een credit card kost echt nix tegenwoordig...

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 02:05 schreef benchMarc het volgende:
Leuk he, als je 16 jaar bent en dus geen credit card kunt hebben. Heel fijn allemaal
Als dat het probleem is, (idd; ik had gelukkig al n credit card; wist dat ik wat details was vergeten)vreeg je toch desnoods of je het uit naam van je pa of ma mag doen.

(Moet 1 van hen alleen ook wel n credit card hebben:))

• hilbren
  • Laatst online: 14-02 07:39
om even terug te komen op het mollen van je HD: voeding aansluiten even op gang laten komen en vervolgens met zo'n plastic hamertje een hele snelle tik tegen de zijkant van de HD, probeer in het in iedergeval zo dat de kop een kras maakt op de platter.

Verwijderd

HD in een dikke handdoek wikkelen en van een meter of 3-4 plat laten vallen. Schijf is dan kapot zonder zichtbare schade en geen enkele leverancier/ fabrikant kan nog zien waarom.

• benchMarc
Op vrijdag 16 februari 2001 20:36 schreef Wampie het volgende:
Tip: test de HD effe in een ander systeem en test daar de performance, weet je ieder geval zeker of het aan je systeem ligt of niet
heb ik gedaan. zelfs in 3 andere systemen. net zo traag ;(

Verwijderd

Nou kom op dan, afmaken die hap. Als ie toch uit elkaar mocht spatten, dan graag pics!!!

Verwijderd

Wat is een low level format? Is dat het zelfde als format c: ???
:?:?:?

• benchMarc
Nee ik heb al naar maxtor gemaild :) en een RMA gemaakt. binnen 2 dagen ofzo moet ik een nieuwe krijgen als het goed is.

• KeeP IT ReaL
  • Laatst online: 15:25
Je kan echt dit het beste doen !!
Je sluit hem op een voeding aan wacht tot hij draait en gaat hem schudden >:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:) Dat werk echt het allerbeste. Je hebt helemaal geen zichtbare schade door een hamer ofzo, maar hij is wel lekker stuk >:)>:)>:)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 17 februari 2001 16:07 schreef Shivan Kishan het volgende:
Wat is een low level format? Is dat het zelfde als format c: ???
:?:?:?
Nee, een low level format is nog dieper. Dit is als je badsector weg wilt hebben, maar dit wordt door fabrikanten ten strengste afgeraden.

Maar, je kent de tweakers hier, die doen het toch :D

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 20:37
Alle methodes om je harddisk te mollen hiero zijn gevaarlijk want je mag je harddisk niet duidelijk beschadigen...
Wat je moet doen is gewoon alleen de voedingsconnector aansluiten, harddisk laten opspinnen en vervolgens de schijf in je hand houden en al draaiende de schijf om z'n lengte as een harde draai geven. Gegarandeerd dat je dan klunk-klunk-klunk hoort en dat is einde verhaal voor de hd.
Dan netjes inpakken (antistatisch ed!) en RMA procedure opstarten via leverancier of fabrikant.
Succes!

• Bulldog
  • Niet online
W A R N I N G
Dit is een oud topic :(

• benchMarc
Mja... ff vergeten te vertellen, ik heb m'n nieuwe HD al sinds een tijd en hij werkt perfect :) Ik ben alleen nog vergeten de computerzaak uit te lachen die zeiden dat hij niet kapot was >:)

Verwijderd

W A R N I N G
Dit _WAS_ al een oud topic :( :( :(
En nou is het al bijna antiek :P
(en zeer nutteloos)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Tja, daar heb ik weinig aan toe te voegen...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.