CPU temp softwarematig niet meer te meten

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views

• Drivo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-01-2025
Omdat mijn pc idle iets te warm werd (zo'n 42 graden) heb ik er 2 casefans in geplaatst. Nu is de airflow weer prima en wordt system temp+cpu temp niet veel warmer dan 32 graden (idle).

Omdat ik tijdens het gamen wel wil zien wat er met de temperatuur gebeurt, heb ik everest geinstalleerd. Everest herkent alleen de 2 harde schijven (ide+sata) en m'n gpu temp (videokaart > 7900gt, zo'n 48-52 graden idle)

Ik kan m'n cpu temp dus wel zien in de bios, maar in windows lijkt het erop dat de sensor niet herkend wordt. Iemand een idee waar dit door kan komen? Ik draai dual boot vista en xp. Op beide os's lukt het niet meer. :(

AMD athlon 3800+ (icm zalman cooler)
2 gig kingston hyperX 667 (DDRII)
XFX 7900GT
Maxtor Sata1 160 gig en IDE standaard schijfje 250 gig.
MSI K9N 570 sli platinum

Ben benieuwd!
:*)

AMD Athlon 64 X2 3800 (stock 2000 mhz) | MSI K9n SLI, nforce 570 AMD chipset | 2x1 ghz kingston hyperx (dual channel) | XFX 7900gt (incl. Zalman koeler), Samsung syncmaster 931BW |Samsung Spinpoint 750 gig (4 partities) | Coolermaster 520W modulair.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SiSoft Sandra? CpuZ? Wat heb je allemaal geprobeerd? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Met welke programma's wil je eigenlijk alles nakijken? Kan je geen Speedfan, MotherBoard Monitor gebruiken?

Wauw, een sig!

Verwijderd

Als je de warmte in de BIOS niet meer kunt zien ben ik bang dat de sensor het heeft begeven.

Verwijderd

Hij kan hem de bios juist nog wel zien
Ik kan m'n cpu temp dus wel zien in de bios,

• Drivo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-01-2025
gambieter schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 00:38:
SiSoft Sandra? CpuZ? Wat heb je allemaal geprobeerd? :)
CpuZ leest geen temps. Sisoft Sandra geeft inderdaad de temps wel weer (onder 'mainboard'. Wat ik zoek, is een proggie, die wanneer je 'm opstart direct realtime de temps weergeeft. Sisoft sandra moet eerst een minuut denken. Elke keer als je de nieuwe temps wil uitlezen, moet je 'm refreshen.
Outerspace schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 00:40:
Met welke programma's wil je eigenlijk alles nakijken? Kan je geen Speedfan, MotherBoard Monitor gebruiken?
Speedfan geeft een hele boel temperaturen. Mijn dank.

System temp: 31 graden
CPU Temp: 32 graden
HD0 en HD1 beide max 30 graden

wat zijn de beide core-waarden onderaan?
De ene lijkt me de videokaart, die is idle 46, kan kloppen
De andere (meest bovenaan van de onderste twee) is 23 graden. Wat heeft dit te betekenen?

Thanx voor de reacties.

AMD Athlon 64 X2 3800 (stock 2000 mhz) | MSI K9n SLI, nforce 570 AMD chipset | 2x1 ghz kingston hyperx (dual channel) | XFX 7900gt (incl. Zalman koeler), Samsung syncmaster 931BW |Samsung Spinpoint 750 gig (4 partities) | Coolermaster 520W modulair.

Verwijderd

Screenshotje?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op beide os's lukt het niet meer. :(
Sisoft Sandra geeft inderdaad de temps wel weer
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen hier. Temps zijn dus wel te meten...

Verder zijn hier genoeg apps voor te vinden, waaronder Speedfan. En dit had je sowieso kunnen vinden in de FAQ van Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.