Toon posts:

Windows " wacht / neemt pauze " bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 655 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een probleem met Windows XP Prof incl SP2...

Als ik mijn laptop opstart, dan komt windows de ene keer heel snel te voorschijn,.. en dan andere keer is deze niet vooruit te branden.
Soms is het ook zo dat hij 2 icoontjes laad uit de balk rechtsonder. ( System Launch ) en dan een tijd wacht en dan in 1x de rest erbij zet.. In deze tijd ( wat soms toch wel zeker een paar minuten duurt ) kan ik vrijwel niks met windows.

Ik heb via via al heel wat links gezien en ook via GOT. Maar goed, ik heb een boel geprobeerd.. maar het helpt niet.
Misschien dat er nu een goede tip binnenkomt. Ik heb windows ook al eens opnieuw geinstalleerd enz enz, en ik heb vaker hetzelfde probleem gehad. De meeste overige services heb ik uit gezet.

En uit eigen ervaring heb ik gemerkt, dat de services; Server en Workstation niet lekker lopen. Als ik ze beide uitzet scheelt dat soms. Maar omdat ik uiteraard wel wil internetten worden dezen ook weer aan gezet.

Nou goed,, alvast bedankt voor de reacties.

Hier was specs:
Windows XP Prof incl SP2
Office 2007
Kaspersky antivirus 6

Nou goed,, dat lijken mij programma's die misschien een lepel in de pap zouden hebben.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:15
Meer iets voor WOS denk ik... maar kijk eens in je event viewer na een reboot, misschien dat je daar kan zien wat er allemaal mis gaat

Strava

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Het is geen structurele oplossing natuurlijk, maar waarom Hibernate (slaapstand) je niet gewoon? Helemaal opstarten is zeker met een laptophardeschijf heel traag. En Hibernate is energietechnisch gewoon uit, maar je bent wel binnen de minuut terug in een volledig werkende Windows.

Verder heb je de services 'Server' en 'Workstation' niet nodig voor internetten, alleen bestands- en printerdeling. Als je de 'Client voor Microsoft-netwerken' en 'Bestands- en printerdeling' verwijdert bij de instellingen van je netwerkkaarten verdwijnen die services en kunnen ze dus ook geen overlast veroorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, okee.. maar goed...
ik vind het wel een vaag, en wat jammer dat het zo is.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:50

talin

ES-MA

post eens wat je ziet as je het volgende doet:

start-> deze computer -> rechtermuisknop -> beheren ( anders manage ) en dan event viewer -> system

staan daar bij onderdelen uitroeptekens?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Mocht je apparaten als usb geheugenstickjes enzo hebben, probeer die dan even allemaal eruit te halen bij het opstarten. Soms geven dat soort dingen namelijk wel eens problemen bij het laden van windows. Als je de originele versie die erbij zat erop hebt staan, probeer dan de recovery cd even die er wellicht bijzit.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

swapt je windows veel? door te weinig ram / grote swapfile / veel geheugengebruik voor onzin van windows wil dit nog wel eens gebeuren, kan ook komen doordat je ergens hebt aangevinkt dat systeembestanden zo veel mogelijk in swap moeten ipv op fisiek geheugen.. dan gaat booten erg traag....

Verwijderd

Adviesen van 3x nix dus.
Het lijkt wel een beetje op het helpmij forum, deze hebben ook nooit iets zinnigs te melden.
Maar goed, ik zoek wel verder, elders is er vast wel 1-tje die wel weet hoe het zit.
Aan scholieren heb je ook niets, ...natuurlijk.
Dit zag ik direct aan de reacties.

Het is eigenlijk heel simpel natuurlijk, je virus-scanner of je usb poorten, niets meer, niets minder.
Heel misschien je Ad-ware programma, maar daar twijfel ik aan.
Kortom: Slimboos update gebruiken en heb je (toevallig) een illegale van Slimboos dan niet zeuren.
Verder kun je even verder googelen met het gebruik van Engelse grammatica, ...mits binnen je mogelijkheden

Belangrijkste: zorg dat je hardware GOED geinstalleerd is!
8)7 - :O - _/-\o_ tjonge, jonge...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 13:16 . Reden: Aanvulling, belangrijkste ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ehm juist jah.... de ervaring druipt ervan af idd :| Welkom op GoT, maar probeer toch een iets beter antwoord te plaatsen en doe dit vooral niet op een topic van 2! jaar oud...

[ Voor 54% gewijzigd door Apen-nootjes op 05-02-2010 15:36 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.