Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik weet niet of ik hier goed zit, anders moet een mod. mijn bericht maar ff verplaatsen.

Mijn probleem is dat ik sinds kort steeds last hebt van vastlopers tijdens een film.. en dat mijn laptop vrij traag wordt. Het gaat om .avi bestanden. Ik heb verschillende players geprobeerd: vlc/bsplayer/divx. Vaak helpt een reboot ook niet echt.. het komt wel eens voor dat ik een film wel helemaal af kan kijken zonder dat ie vastloopt.. maar meestal blijft dit probleem voorkomen.

Wat wel vreemd is, is dat ik dit probleem niet heb als ik bijv. een serie kijk van 25min. oid. dan loopt het niet vast.. Ook heb ik last als ik lange filmpjes bekijk op youtube, dan gaat ie ook haperen/vastlopen.. ik dacht eerst dat het aan mijn geheugen lag, maar daar is niks mis mee..

Het gaat om de laptop
Acer Aspire 510AWLMi
AMD Turion64

Wat heb ik al gedaan:

Updated versie? van ATi Catalyst gedownload
Avi codec pak gedownload..

Waar zou het aan kunnen liggen?

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Zorg dat je ook de nieuwste drivers hebt voor je geluidskaart, daar kan ook een probleem liggen.

Haal verder eens alle codec zut eraf. En installeer alleen het hoognodige (ffdshow) en probeer vanaf daar verder te komen. Dan sluit je in ieder geval de codecs al uit.

Verwijderd

Topicstarter
The_nv40_man schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 09:20:
Zorg dat je ook de nieuwste drivers hebt voor je geluidskaart, daar kan ook een probleem liggen.

Haal verder eens alle codec zut eraf. En installeer alleen het hoognodige (ffdshow) en probeer vanaf daar verder te komen. Dan sluit je in ieder geval de codecs al uit.
Thanks.. zal ik zo maar eens even doen. Waar haal ik de nieuwste drivers voor mijn geluidskaart? of sterke nog welke is de beste? (ben er zelf niet zo thuis in)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:15

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Nieuwe drivers haal je uiteraard gewoon van (1) de website van de fabrikant van je geluidskaart, óf (2) de website van de fabrikant van je laptop.

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Okay en ffdshow is een vervanger voor alle codecs?

Want deze codecs heb ik nu:

AVI Codec Pack
DivX Codec

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
In principe kun je met ffdshow alle bekende codecs wel afspelen. avi is een container dus dat kan nog van alles zijn, maar met ffdshow ben je iig voorzien.

Verwijderd

Heb je op de C:-schijf nog wel genoeg ruimte over voor de page-file?(virtual memory) ...Of misschien is die gefragmenteerd? Handig linkje : harde-schijf-opruimen

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:15:
Okay en ffdshow is een vervanger voor alle codecs?

Want deze codecs heb ik nu:

AVI Codec Pack
DivX Codec
Als je meteen alle codecs wilt moet je K-Lite codec pack downloaden. Dan heb je zowaar alles.

Daarnaast zou ik je tip van Sargonaut ook ten goede nemen en je schijf even inspecteren.

• ZanomiX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2019
Volgens mij ligt het niet aan de codecs, hij heeft het probleem namelijk ook met VLC.

http://parkingwerchter.be

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:16:
[...]

Heb je op de C:-schijf nog wel genoeg ruimte over voor de page-file?(virtual memory) ...Of misschien is die gefragmenteerd? Handig linkje : harde-schijf-opruimen
page-file? ik heb iig ccleaner gebruikt.. om mijn laptop op te schonen

Verwijderd

Topicstarter
Hij loopt helaas nog steeds vast, en ook met het kijken van youtube filmpjes (met groot scherm)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Dat is raar, want youtube heeft een embedded player, die heeft helemaal niets met codecpacks te maken. (Youtube video is overigens een FLV1-codec, dat terzijde.)

Als je er bij youtube fullscreen ook last van hebt, lijkt het toch echt een videokaartprobleem. Wat voor videokaart zit er in je laptop, en welke drivers gebruik je daarvoor? Om zeker te weten dat het niet aan je geluidskaart ligt, zou je je geluidskaart eens kunnen uitschakelen in het apparaatbeheer en het dan nog eens kunnen proberen.

(Trouwens, dat K-Lite codecpack zou ik niet gebruiken, ik heb daar altijd een (misschien onterecht) slecht gevoel bij qua adware enzo. Gewoon ffdshow of cccp en verder niets.)

[ Voor 35% gewijzigd door Bergen op 13-02-2008 05:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 05:40:
Dat is raar, want youtube heeft een embedded player, die heeft helemaal niets met codecpacks te maken. (Youtube video is overigens een FLV1-codec, dat terzijde.)

Als je er bij youtube fullscreen ook last van hebt, lijkt het toch echt een videokaartprobleem. Wat voor videokaart zit er in je laptop, en welke drivers gebruik je daarvoor? Om zeker te weten dat het niet aan je geluidskaart ligt, zou je je geluidskaart eens kunnen uitschakelen in het apparaatbeheer en het dan nog eens kunnen proberen.

(Trouwens, dat K-Lite codecpack zou ik niet gebruiken, ik heb daar altijd een (misschien onterecht) slecht gevoel bij qua adware enzo. Gewoon ffdshow of cccp en verder niets.)
Waar kun je checken wat voor soort videokaart/drivers je hebt? (sorry ben hier niet zo thuis in) :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Het makkelijkste is misschien gewoon kijken op de website van je laptopfabrikant. Wat voor merk en type laptop heb je? Dat staat gewoon ergens op de laptop neem ik aan. ;)

Verder zijn er tooltjes waarmee je de exacte hardware kunt bekijken, zoals SiSoft Sandra... en nog iets... Forrest ofzo heet het geloof ik. Ben even de precieze naam kwijt.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:15

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Everest ;)

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:46:
Het makkelijkste is misschien gewoon kijken op de website van je laptopfabrikant. Wat voor merk en type laptop heb je? Dat staat gewoon ergens op de laptop neem ik aan. ;)

Verder zijn er tooltjes waarmee je de exacte hardware kunt bekijken, zoals SiSoft Sandra... en nog iets... Forrest ofzo heet het geloof ik. Ben even de precieze naam kwijt.
Wat specs:

Processor & chipset
AMD Turion™ 64 X2 Mobile processor with AMD PowerNow!™ Technology and HyperTransport™ Technology support or AMD Mobile Turion™ 64 processor
ATI Mobility RADEON® Xpress 1100 series chipset

Memory
DDR2 memory, upgradeable to 4 GB* using dual soDIMM modules (dual-channel support)
* A 64-bit operating system is required to enjoy the ultimate performance of 4 GB memory.

HDD
ATA/100 hard disc drive

Graphics
ATI Radeon® Xpress 1100 integrated 3D graphics with up to 128 MB of shared system memory, supporting Microsoft® DirectX® 9.0 and PCI Express®
DualView™ support
MPEG-2/DVD hardware-assisted capability
Aspire CinemaVision™ video technology (Aspire Arcade)
Aspire ClearVision™ video optimisation technology (Aspire Arcade)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Er zit dus een ATI Radeon Xpress 1100 in.

We gaan naar www.ati.com (wat doorlinkt naar AMD omdat AMD ATI heeft overgenomen), dan naar support & drivers, onder graphics support op 'get graphical drivers' klikken. Dan moet je je kaart uitkiezen: links klikken op Vista (32 of 64 bit, wat heb je?), dan Integrated/Motherboard, dan uiteraard Radeon Xpress 1100. Daar kun je de display driver downloaden. De catalyst boel mag erbij maar hoeft niet. Met de Catalyst software kun je wat geavanceerde dingen instellen maar normaal gesproken is alleen de display driver genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:56:
Er zit dus een ATI Radeon Xpress 1100 in.

We gaan naar www.ati.com (wat doorlinkt naar AMD omdat AMD ATI heeft overgenomen), dan naar support & drivers, onder graphics support op 'get graphical drivers' klikken. Dan moet je je kaart uitkiezen: links klikken op Vista (32 of 64 bit, wat heb je?), dan Integrated/Motherboard, dan uiteraard Radeon Xpress 1100. Daar kun je de display driver downloaden. De catalyst boel mag erbij maar hoeft niet. Met de Catalyst software kun je wat geavanceerde dingen instellen maar normaal gesproken is alleen de display driver genoeg.
Thanks maar die had ik al gedownload

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Misschien moet ik leren lezen. :/

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-02 22:17

krvabo

MATERIALISE!

Heb je het ook tijdens games?

Ik zou bijna denken dat het een temperatuurprobleem is namelijk.
Kijk eens met http://www.almico.com/sfdownload.php speedfan naar je temperaturen. Ook de hierboven genoemde programma's als Everest, SiSoft Sandra en (oud) Aïda32 kunnen dat weergeven.

Misschien werkt de cpufan niet helemaal correct. Dan zou je ook bij andere, cpu-intensieve, taken vastlopers moeten krijgen.
Misschien kun je ook eens in je bios naar de specs kijken. Daar staan ook vaak de temperaturen. :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Topicstarter
krvabo schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 04:33:
Heb je het ook tijdens games?

Ik zou bijna denken dat het een temperatuurprobleem is namelijk.
Kijk eens met http://www.almico.com/sfdownload.php speedfan naar je temperaturen. Ook de hierboven genoemde programma's als Everest, SiSoft Sandra en (oud) Aïda32 kunnen dat weergeven.

Misschien werkt de cpufan niet helemaal correct. Dan zou je ook bij andere, cpu-intensieve, taken vastlopers moeten krijgen.
Misschien kun je ook eens in je bios naar de specs kijken. Daar staan ook vaak de temperaturen. :)
Ja ik heb dat ook tijdens games, alhoewel ik maar 1 keer gegamed hebt op mijn laptop begon ie na 5 a 10 ook te happeren, en traag te worden.. misschien kan het idd dat aan temperatuur ligt? ppfff wat een gedoe allemaal

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even een dvd gekeken, en hij is niet blijven hangen/vastgelopen.. dus het gaat erom als ik films van mn harde schijf afspeel
Pagina: 1